Gå til innhold

Kraftigste Quadro FX-kort noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man klokke dette til å bli enda bedre?

 

Fordi DA skal du kjøpe det og ellers la være? :)

 

Tror nok brukere av dette kortet ikke nødvendigvis er hardbarkede gamere... Men skulle gjerne hatt det på jobben, jeg... Overklokket eller ikke så vil nok brukerne være rimelig fornøyd med prestasjonene...

Lenke til kommentar
Baah.. Ikke kom dragende med PAE igjen, vær så snill. PAE er en haltende dinosaur som kun er av akademisk og kverulativ interesse. Praktisk talt ingen bruker det fordi det har alt for store ulemper vedheftet seg.

Sjønner heller ikke helt nytten når du har 64bit os, greit nok før 64 bit ble vanlig.

Så også at det kun støttes av de avanserte serverene til ms, men vil ikke en vanlig 64bit 2003 server også støtte mer en 4gb når xp og vista 64 bit gjør det?

Lenke til kommentar

Tenk så digg det hadde vært med et sånt kort... Jeg driver mye med 3D-grafikk, og kan kun bruke CPUen til å rendre. Men vil det være mulig å bruke dette kortet? Jeg bruker Cinema 4D foresten.

 

BTW, hvorfor kan ikke 3d-programmer bruke den store kraften i skjermkortet mitt? Det har jo mye mer kraft enn CPUen...

 

Hadde nok tatt imot dersom noen kastet det kortet der på meg, ja :p

 

Sitter med en scene i 3ds max på 33 millioner polygoner nå og 8800GT-n sliter så jeg kan høre den hyle og gråte inne i kabinettet.

 

Men tror nok det blir en litt billigere Quadro på meg.

 

Wait... Hvordan får du brukt grafikkortet til å rednre? Som sagt, jeg kan kun bruke CPUen :(

Lenke til kommentar

Tror ikke engang quadro kortene hjelper med rendering. Vanlige skjermkort gjør det i alle fall ikke.

 

Men quadro kortene hjelper som sagt groteskt i å håndtere polygoner i viewporten, altså mens du modellerer. Her er et kraftig vanlig skjermkort godt å ha også.

 

Men jeg kjøpte meg nylig en renderfarm bestående av 4 quadcores så rendering har jeg ikke noe problem med. Er viewport ytelsen som sliter. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Nvidia har lagt veldig mye i CUDA for å få GPU til å utføre de oppgavene som tradisjonelt var forbeholdt CPU, og disse Quadro FX-kortene skal egne ypperlig til GPU-akselerert rendering og ray-tracing. dette forutsetter at man bruker en CUDA basert applikasjon, og det finnes flere av dem allerede.

Går det ann å bruke CUDA på vanlige skjermkort?

Lenke til kommentar
Nvidia har lagt veldig mye i CUDA for å få GPU til å utføre de oppgavene som tradisjonelt var forbeholdt CPU, og disse Quadro FX-kortene skal egne ypperlig til GPU-akselerert rendering og ray-tracing. dette forutsetter at man bruker en CUDA basert applikasjon, og det finnes flere av dem allerede.

Går det ann å bruke CUDA på vanlige skjermkort?

Ja, alle Nvidia kort fra og med 8800-seieren kan kjøre CUDA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...