Gå til innhold

Test: Lenovo Thinkpad SL300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God test. Plagsom overskrift (hvorfor skrive "eller full fiasko"?)

Takk for det :) (Fordi denne Thinkpad-en skiller seg litt ut, kunne gått begge veier...)

Men når testen er gjort og det er funnet ut at den faktisk ikke er en fiasko, burde det ikke da vært kuttet fra overskriften? Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er at jeg liker tek.no og ikke ønsker at de skal begynne med sensasjons- eller lokkeoverskrifter.

Lenke til kommentar

Lurer litt på følgende:

 

Dere skriver "Med 13,3” skjerm og 2,1 kg på strømpelesten er denne maskinen nesten en ultraportabel, ....." på side 1, mens på side 2 står det "Den virker også ganske tung, og til å kun være 13,3”,....".

 

Vil det si at den er tyngre enn 2,1 kg, eller er det at dere anser 2,1 kg for tungt?

Endret av birk88
Lenke til kommentar
Støtter den 4GB minne, evt. hva slags minne? Og hva er prisen med 9300 grafikk?

 

Venter på min med P8600 prosessor og 9300M skjermkort! :new_woot:
Hva kostet din og hvor kjøpte du den?

 

 

Den støtter opptil 8GiB RAM, og det meste av DDR2-SO-DIMM skal vell funke tror jeg?

Viktige er jo at minnebrikkene passer overrens med hver andre :)

 

Betaler 6950kroner for NS64YMN utgaven fra jobben, du kan også få tak i den her

Lenke til kommentar
Lurer litt på følgende:

 

Dere skriver "Med 13,3” skjerm og 2,1 kg på strømpelesten er denne maskinen nesten en ultraportabel, ....." på side 1, mens på side 2 står det "Den virker også ganske tung, og til å kun være 13,3”,....".

 

Vil det si at den er tyngre enn 2,1 kg, eller er det at dere anser 2,1 kg for tungt?

2,1 kg er tungt i forhold til andre 13,3". X300 veier mellom 1,33 og 1,5 kg.

Lenke til kommentar
Lurer litt på følgende:

 

Dere skriver "Med 13,3” skjerm og 2,1 kg på strømpelesten er denne maskinen nesten en ultraportabel, ....." på side 1, mens på side 2 står det "Den virker også ganske tung, og til å kun være 13,3”,....".

 

Vil det si at den er tyngre enn 2,1 kg, eller er det at dere anser 2,1 kg for tungt?

2,1 kg er tungt i forhold til andre 13,3". X300 veier mellom 1,33 og 1,5 kg.

Helt rett :thumbup:

Lenke til kommentar
Lurer litt på følgende:

 

Dere skriver "Med 13,3” skjerm og 2,1 kg på strømpelesten er denne maskinen nesten en ultraportabel, ....." på side 1, mens på side 2 står det "Den virker også ganske tung, og til å kun være 13,3”,....".

 

Vil det si at den er tyngre enn 2,1 kg, eller er det at dere anser 2,1 kg for tungt?

2,1 kg er tungt i forhold til andre 13,3". X300 veier mellom 1,33 og 1,5 kg.

Helt rett :thumbup:

 

OK.

 

:yes:

 

Forøvrig blir den nye 13.3" Macbook'en betegnet som en lett maskin, og den veier 2,04kg.

Endret av birk88
Lenke til kommentar

Jeg har et til minus å tilføye. Maskinen kan ikke brukes med docking. Alternativet er en port replicator som kobles til med USB. Denne løsningen er ikke like god fordi PCen kan ikke lades via denne samt at du ikke kan stille inn egen oppløsning for den eksterne skjermen. Hvis du har en ekstern skjerm som støtter 1280x1024, så skulle du tro at det ble sorte streker oppe og nede, men nei. De 800 pixlene som laptopen har i høyden, blir strukket til å passe den eksterne skjermen og dermed så blir også de horisontale pixlene strukket slik at skjermen skroller sidelengs når du flytter musen rundt. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Har jo vært endel spekulasjoner rundt SL serien med tanke på at de har endel likheter med Ideapad serien. Har allerede stiftet bekjentskap med storebror SL500 og ble på ingen måte skuffet (bortsett ifra at Vista fortsatt virket tregt - så det eneste valget var om man skulle benytte de medfølgende XP platene eller starte med en blank XP installasjon). Jeg synes ihvertfall SL serien er en god arvtaker til R serien - men håper selvsagt at det blir en X serie(og helst tablet) på meg når de blir ny maskin.

Lenke til kommentar
Så man mistenkte at maskinen kunne være skikkelig ille?

 

Det tyder i så fall på lettere uvitenhet, Lenovo beviste med N200 at de kan lage topp kvalitet også til en rimelig penge!

 

Det eneste som plager oss er at funksjonstasten har tatt plassen til control-tasten, helt nederst til venstre.

 

funksjonstasten har ikke tatt noens plass, den står der den har stått helt siden den første gang ble innført i 1992. Det skal dog sies at noen bærbarprodusenter plasserer control ute til venstre for å tilfredsstille de som er vant med fullstørrelsetastaturer på stasjonære maskiner. Men den historisk korrekte plassen for Fn er ytterst til venstre.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...