Gå til innhold

Hardware.no: Har HW tapt seg ?


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Mulig det er bare meg som begynner og bli gammel, men for og si det rett ut, så synes jeg hw.no har tapt seg! Og jeg har vært i kontakt med flere som synes det samme. Noen synes faktisk hw.no sin skute har begynnt og få kurs for samme skjebne som itavisen!

 

Begrunelsen min er enkel, det virker ikke så entusiatsisk lenger, det virker mer som bare en pengemaskin. Synes bare det kommer flere og flere artikler om dagen, som i og for seg ikke er galt, men når dem ikke holder samme kvalitet som før, så mister jeg nesten lyst til og lese dem. Hopper gjerne over 90% av nyhetene på forsiden. Savner lange gode artikler, så lange at man nesten ikke ville lese dem, lange guider, tester, etc etc.. Nå er det mer og mer bare korte konkrete nyheter og gjerne mange.. Dette synes ikke jeg personlig noe om. Jeg ønsker og få tilbake di lange artiklene, guidene, ja, klarer egentlig ikke og sette ord på det, men hw.no er ikke det samme som før. Er det noen på forumet som føler det samme?

 

Hva tror dere som eier/drifter hw.no og tek nettverket ?

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes også de har tapt seg litt, henger etter på nyheter,testene har blitt mye dårligere.

 

Men bruktmarked ser bedre ut, men det har noen minuser.

 

1.Får ikke lastet opp bilder på annonsen,uansett hvilken størrelse man velger.

 

2.får ikke slettet gamle annonser.

 

3.liker ikke at man viser addresse, bare fullt navn og epost hadde holdt.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig. De burde i det minste spare seg for en del av disse oppgulp "artiklene" som gir inntrykk av å være lagt ut kun for å legge ut noe.

 

Jeg synes ikke det er for mye å forlange at redaksjonen stiller visse krav til at noen har gjort et faktisk stykke arbeide og skrevet en faktisk artikkel.

 

Det skrives fortsatt mye bra på sidene, men det profesjonelle inntrykket lider når man får en rekke artikler som det er gjort dårlig eller lite arbeid med.

 

Så dette er mest en oppfordring til redaktørene for de respektive sider om å stille krav til hva som legges ut på sidene. Heller ha en dag uten nyheter enn å servere oppgulp som bilde-"artikler" fra thinkgeek.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er liten tvil om at Hardware.no er på vei mot å bli en ny it-avisen. Jeg blir mindre og mindre interessert i å lese fornorskede oversettelser av engelske artikler og pressemeldinger, korte artikler på et par linjer hver presset under et stort bilde, og daglige notiser om nye sikkerhetshull som ikke betyr en dritt for sluttbrukerne uansett. Jeg vil ha mindre bilder, mer tekst og mer egenprodusert innhold. Jeg ønsker også mer engasjement og driv og et økt fokus på litt mer teknisk orienterte artikler. En innkvotering av kompetente brukere fra forumet, en policy hvor kvalitet går foran kvantitet, langt mindre artikler om software i nye versjoner og sikkerhetshull og et økt fokus på selvskrevne og teknisk avanserte artikler om hardware er det jeg ønsker meg. Nå er det i stor grad blitt dataverdenens se og hør som er lett tilgjengelig og fordøyelig for kvisekonfirmantene men av liten interesse for de som har litt mer enn en overfladisk interesse av IT.

Lenke til kommentar

Har ikke vært på hw.no forsida på flere mnd tror jeg. Har bookmark rett til forumet :p

 

Nyheter om data og IT finner jeg andre steder, her er stort sett artiklene direkte oversatt fra de nettstedene uansett, med evt flaue språkfeil og nødoversettelser dette medfører.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg er delvis enig. De burde i det minste spare seg for en del av disse oppgulp "artiklene" som gir inntrykk av å være lagt ut kun for å legge ut noe.

 

Jeg synes ikke det er for mye å forlange at redaksjonen stiller visse krav til at noen har gjort et faktisk stykke arbeide og skrevet en faktisk artikkel.

 

Det skrives fortsatt mye bra på sidene, men det profesjonelle inntrykket lider når man får en rekke artikler som det er gjort dårlig eller lite arbeid med.

 

Så dette er mest en oppfordring til redaktørene for de respektive sider om å stille krav til hva som legges ut på sidene. Heller ha en dag uten nyheter enn å servere oppgulp som bilde-"artikler" fra thinkgeek.

+1

 

"Det var bedre før" ...

Lenke til kommentar

Greia er at mange hw/gamer-medarbeidere ikke er journalister som skriver en skikkelig artikkel, bare frivillige datanerder som syns det er kult å få navnet sitt nederst i en artikkel de har oversatt fra engelsk. Det er det som setter blader som PC Gamer UK ut fra alle disse nettavisene. Der er det utdannede journalister som faktisk er utdannet i å skrive. Det gjør utrolig mye forskjell.

Lenke til kommentar

Ofte er det faktisk mer innteresert og lese kommentarene til brukerne ja, for det får du faktisk vite mer, ofte får du linker, får opp mer fakta osv..

 

Håper virkelig Hardware kan ta dette til seg, og få tilbake gode gammle artikkler, guider og tester. Og hvor i helvette er overklokk delen blitt av ?!?

 

Spre budskapet! Ikke la HW.no ende komplett opp som itavisen, med sine dårlige oversatte artikkler!

Lenke til kommentar
Ofte er det faktisk mer innteresert og lese kommentarene til brukerne ja, for det får du faktisk vite mer, ofte får du linker, får opp mer fakta osv..

 

Håper virkelig Hardware kan ta dette til seg, og få tilbake gode gammle artikkler, guider og tester. Og hvor i helvette er overklokk delen blitt av ?!?

 

Spre budskapet! Ikke la HW.no ende komplett opp som itavisen, med sine dårlige oversatte artikkler!

 

Det er pokkers så sant.. Leser jeg en artikkel på hw.no som er alt for kort, men som vekker nyskjerrigheten min, så tar jeg insinktivt å blar meg ned til komentarfeltet for å lete etter linker og div. rellevant informasjon, og 90% av tia så er brukerne MYE mer oppdatert på det aktuelle emnet.

 

Det er jo ganske naturlig at visse brukere har vært borti detta før eller har lest artikkelen et annet sted tidligere osv. Men det er mer det generelle intrykket av HW.no som har gått drastisk ned hos meg det siste året om ikke mer :(

Lenke til kommentar
Greia er at mange hw/gamer-medarbeidere ikke er journalister som skriver en skikkelig artikkel, bare frivillige datanerder som syns det er kult å få navnet sitt nederst i en artikkel de har oversatt fra engelsk.

Orly?

 

Slik jeg ser det er det de "frivillige" artiklene som er av kvalitet mens det er de skrevet av ansatte skribenter som er problemet. De er ofte korte, har fokus på sensasjonsjournalisme, inneholder mindre bra oversettelser, og tilbyr kun orginalkildens syn på saken.

Lenke til kommentar

Jeg savner overklokking.no Nå skal jeg ikke si noe bombesikkert, men det er leeeeenge siden jeg leste noe om temaet her på hw.no ihvertfall.

 

For min del havner hele hw.no og diskusjon.no mellom stoler. Ikke produserer de noe eget lenger, og forumet har blitt for stort, med for mange underkategorier for min del.

Lenke til kommentar

Hei og takk for alle tilbakemeldingene.

 

Dette er synspunkter vil absolutt tar alvorlig. På en måte er det lett å si at "alt var bedre før", og noen ganger stemmer det sikkert. For HW.nos del kan det godt være at super-entusiastene fant det et bedre sted å være i gamle dager, med få og kun veldig tekniske og lange artikler.

 

Nå er det mer balansert redaksjonelt, men målet er forsatt å være mest teknisk og dyptgående i klassen her til lands. Det er vanskelig å gjøre alle til lags, men det prøver vi heller ikke. Vi ønsker å rendyrke et image som et sted for dataentusiaster, og dette vil vi fokusere mer på fremover. Vi vil ha flere relevante tester og dyptgående artikler.

 

HW.no og resten av nettverket har forresten aldri hatt så mange lesere som nå. Forrige uke passerte HW.no 166 000 unike norske lesere/brukere ifølge TNS Metrix, som er vår nest beste uke noensinne. Trafikkmessig går det absolutt i riktig retning.

 

Men det er viktig at vi får innspill som dette - innspill som kan hjelpe oss i å justere kursen videre. Uten dere som brukere/lesere, ingen HW.no, prisguide eller Diskusjon.no! Vi er takknemlige for all kritikk vi kan få! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...