Gå til innhold

Gears of War 2 <em>ikke</em> til PC (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke på dette som noe stort tap?

Gears of War var tydelig designet for konsoll, det å få den styremekanismen over på PC med mus og tastatur føltes aldri helt riktig, du berte klare preg av at det var i utgangspunktet designet for konsoll.

 

Spillet sto ikke til stort mer enn en 4'er til PC, hadde store forhåpninger til det etter all den positive Xbox360 kritikken, men selv spilte jeg aldri igjennom det engang

 

 

EDIT:

 

Men slike uttalelser for meg bare til å tro at det faktisk vil komme en PC-versjon med tiden, er et typisk salgstriks for å få solgt flest mulige konsollversjoner (som er dyrere i butikk enn en eventuelt PC-versjon).

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

I så fall jævlig trist. Jeg koste meg virkelig med GeOW på PC. Spilte først igjennom spillet på x360 og det var en tuklete og kjedelig opplevelse i forhold til å spille med mus og tastatur til pc.

 

Er så godt som fullstendig uenig med folk som sier at slike spill passer best på konsoll. For det første så tror jeg ikke slike uttalelser er særlig gjennomtenkt. En hver person med god erfaring fra både spill på konsoll og PC vil si at det å navigere med kontrollpinner er helt talentløst i forhold til å navigere med mus på pc. Med håndkontroll er du både tregere og mindre presis enn du er med mus. Personlig kan jeg ikke fordra å spille FPS eller spill som krever rask og presis navigering, med håndkontroll. Kan forstå at noen personer liker å spille med håndkontroll, fordi dette er hva de er vant med. Men ikke kom å si at håndkontroll er bedre enn mus og tastatur til å navigere med, det trosser objektive fakta. Mus er raskere og mer presis.

 

På en annen side slår håndkontroll lett mus og tastatur når det gjelder slossespill og bilspill.

Lenke til kommentar
I så fall jævlig trist. Jeg koste meg virkelig med GeOW på PC. Spilte først igjennom spillet på x360 og det var en tuklete og kjedelig opplevelse i forhold til å spille med mus og tastatur til pc.

 

Er så godt som fullstendig uenig med folk som sier at slike spill passer best på konsoll. For det første så tror jeg ikke slike uttalelser er særlig gjennomtenkt. En hver person med god erfaring fra både spill på konsoll og PC vil si at det å navigere med kontrollpinner er helt talentløst i forhold til å navigere med mus på pc. Med håndkontroll er du både tregere og mindre presis enn du er med mus. Personlig kan jeg ikke fordra å spille FPS eller spill som krever rask og presis navigering, med håndkontroll. Kan forstå at noen personer liker å spille med håndkontroll, fordi dette er hva de er vant med. Men ikke kom å si at håndkontroll er bedre enn mus og tastatur til å navigere med, det trosser objektive fakta. Mus er raskere og mer presis.

 

På en annen side slår håndkontroll lett mus og tastatur når det gjelder slossespill og bilspill.

 

 

Mente ikke at FPS-spill passer best på konsoll, det gjør de så absolutt ikke!

Men Gears of War berte klare preg av at det var designet til konsoll, og dermed ble ikke PC-utgaven helt "optimal" føler jeg, føltes så knotete akkurat som alt var lagt opp for en gamepad og ikke mus / tastatur.

Lenke til kommentar

En eller annen gang kommer det til pc,

Må først selge langt over 4 mill til 360 og hente dem resterende under 1 millioner kopier på pcversjonen.

 

Jeg har jo 360, og jeg synes etter min bedømmelse av Gears Of War ville jeg gitt spillet 9.5/10 :)

alt klaffer både gameplay og grafikk, og med litt tynn historien, men det andre beste jeg liker med Gears Of War er onlinedelen, fortsatt spillbar den dagen i dag :)

 

Mye dette jeg har nevnt skal bli forberedet i Gears Of War 2 :D

Lenke til kommentar

Å det irittere meg så jævligt! Dette kommer til pc og men di sier det bare ikke. Dei skal melke xbox kua 1 år først så kommer det til pc. Når Gears of Wars kom så skulle det ver xbox ekslusivt! At dei bare ikke kan si ting sånn som det er!

 

Skal legge denne diskusjonen i favoritter så skal eg vente et år å komme tilbake her å skrive "Var det eg sa" !!

 

Godt jobbet av epic sin side, de er jo med i det nydannede "Pc Gaming Alliance" som fokuserer på pc spilling. Dette hørtes rart ut.

 

http://www.gamer.no/artikler/spillallianse...pc_dannet/48783

 

"Det kan trenges, ettersom konsollene spiser en stadig større del av spillmarkedet – i hvert fall i USA."

Ja ikke sant dette her er bare ikke logisk! Å viss det er kan noen forklare meg?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...