Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Da regner jeg med at du vil bli kvitt innvandrerne? de hører jo ikke til her

Appelsiner, mandariner, meloner osv... Pizza må bort, den er ikke fra norge. jeg kan sikkert ramse opp i en evighet.

Hvorfor skal det være forbudt hvis det ikke er fra norge?

 

Ikke vær teit, Kongekrabben kommer fra Russland, den spiser opp floraen på havbunnen. Det samme med Mordersneglen og Bananfluen, de skal også vekk.

Planter og dyr som ikke er skapt for Norsk Flora og Fauna skal ut. Jeg vet ikke hvorfor du drar inn innvandrere i der her. :)

 

her er en kilde forresten

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da regner jeg med at du vil bli kvitt innvandrerne? de hører jo ikke til her

Appelsiner, mandariner, meloner osv... Pizza må bort, den er ikke fra norge. jeg kan sikkert ramse opp i en evighet.

Hvorfor skal det være forbudt hvis det ikke er fra norge?

 

Ikke vær teit, Kongekrabben kommer fra Russland, den spiser opp floraen på havbunnen. Det samme med Mordersneglen og Bananfluen, de skal også vekk.

Planter og dyr som ikke er skapt for Norsk Flora og Fauna skal ut. Jeg vet ikke hvorfor du drar inn innvandrere i der her. :)

 

her er en kilde forresten

8763258[/snapback]

 

Da tror jeg at det er en del planter og dyr som må ut.

Og hvorfor er dette relevant med en evt. legalisering\avkriminalisering?

Lenke til kommentar
Da regner jeg med at du vil bli kvitt innvandrerne? de hører jo ikke til her

Appelsiner, mandariner, meloner osv... Pizza må bort, den er ikke fra norge. jeg kan sikkert ramse opp i en evighet.

Hvorfor skal det være forbudt hvis det ikke er fra norge?

 

Ikke vær teit, Kongekrabben kommer fra Russland, den spiser opp floraen på havbunnen. Det samme med Mordersneglen og Bananfluen, de skal også vekk.

Planter og dyr som ikke er skapt for Norsk Flora og Fauna skal ut. Jeg vet ikke hvorfor du drar inn innvandrere i der her. :)

 

her er en kilde forresten

8763258[/snapback]

 

Da tror jeg at det er en del planter og dyr som må ut.

Og hvorfor er dette relevant med en evt. legalisering\avkriminalisering?

8764257[/snapback]

Det er ikke det, var bare et eksempel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da regner jeg med at du vil bli kvitt innvandrerne? de hører jo ikke til her

Appelsiner, mandariner, meloner osv... Pizza må bort, den er ikke fra norge. jeg kan sikkert ramse opp i en evighet.

Hvorfor skal det være forbudt hvis det ikke er fra norge?

 

Ikke vær teit, Kongekrabben kommer fra Russland, den spiser opp floraen på havbunnen. Det samme med Mordersneglen og Bananfluen, de skal også vekk.

Planter og dyr som ikke er skapt for Norsk Flora og Fauna skal ut. Jeg vet ikke hvorfor du drar inn innvandrere i der her. :)

 

her er en kilde forresten

8763258[/snapback]

Hvis du leser innlegget jeg quotet, så ser du han skriver at det ikke hører hjemme her, og derfor ikke burde være lov.

Da kan man vel like greit kaste ut alt/alle som "farlige" og ikke norsk.

 

At det ikke hører til her, og at det derfor skal være forbust er bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Industriell hamp er ok, men siden cannabis innebærer røyking så bør det fremdeles være forbudt.

8827495[/snapback]

Hvorfor?

Man kan også spise cannabis, og bli rusa. Så du må ikke røyke det.

8831196[/snapback]

Er vel en helt annen rus, og ikke så populær, jf. politimann som trodde han var dau.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan folk blir så sløva ned av cannabis?

Utenom i rusen som kan gjøre deg litt sløv, men det finnes og mange sorter som har omvendt virkning. Du kvikner til. Så det stempelet at man blir sløv av cannabis trenger nødvendigvis ikke å stemme.

 

Jeg kjenner mange som ikke røyker og de gidder ikke en dritt.

Hadde de røykt så hadde selvfølgelig cannabis fått skylda, men det gjør de ikke og derfor kan man ikke enkelt og greit si at det er cannabis som har skylda...

 

For lenge siden røykte jeg i ca halvt til et år hver kveld, og jeg ble ikke nevneverdig sløv av det. Men jeg vet og om folk som røyker og er sløve.

Det som er så passende er at de var av den sløve typen i utgangspunktet.

Kanskje det er derfor de ''sløve'' liker cannabis?

 

Og selv om noen blir sløve av det, er det liksom en god grunn til å kriminalisere det. Det finnes tross alt verre bivirkninger man kan få pga rusmidler.

 

La oss straffe de sløve! :yes:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

jeg leste for en stund siden, en artikkel ett eller annet sted. Der hadde de noen hjerne tester av en gruppe folk som røyket fast hver dag over en periode, og andre som ikke gjorde det.

Hjerneaktiviteten til de som røyka ble noe "sløvere" uten at jeg kan huske hvor det skjedde.

Men etter 7 uker tror jeg det var, uten å røyke, var alt tilbake som før de startet, og likt som de som ikke hadde røyka. Ikke ta dette for så veldig god fisk, for dette er fritt etter hukommelsen, for noe jeg leste for lenge siden.

 

Så varlig sløvhet er det ivvertfall ikke.

 

Jeg selv har merket at hvis jeg røyker i lengere perioder, og ofte. Så vil jeg være litt "sløv" noen dager etter sisste inntak, men det går fort over, og alt blir fort tilbake til normalt.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for en full legalisering. Tvert imot. Det vil bare føre til kaos.

Hvorfor? Fordi Norsker er idioter. Vi eier ikke ruskultur. Vi ruser oss til vi sovner. Derfor vil ikke en full legalisering fungere. Med en gang..

 

Det som i motsetning måtte ha skjedd her i Norge er en avkriminalisering av Cannabis. Det å kunne ha en plante i sitt eget hjem eller maks 5 gram til eget bruk. Bare dette ville ha fått ned anstall straffesaker utrolig mye og ville påvirket en god del. Dette ville måtte skjedd for å få Ola Nordmann til å akseptere stoffet i hele tatt og til å hjelpe til å forstå hva det faktisk er. (Noe veldig få faktisk vet)

 

Deretter kan en eventuell legalisering diskuteres. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
du har nok misforstått. cannabis har aldri fucka opp noen liv, det greier vi selv.

8829734[/snapback]

Ah, den slående logikken. Er for mord også du, da? Siden vi skal dø uansett, lzm.

 

Vi har nok rusmidler? Cannabis eksisterer jo like mye når det er lovlig som når det er ulovlig. Det kommer ikke til å bli noe "nytt".

8830443[/snapback]

Klart det. Forbudet skremmer mange til å ikke bruke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forbudet skremmer mange til å i det hele tatt bli kjent med en som røyker hasj. Den som røyker hasj kan få store problemer om dette kommer ut.

 

Og nei, det skremmer ikke mange til å ikke bruke det, noe som er bevist i mange andre land.

 

Om det så er skadelig eller ikke, så har det INGENTING i verden å gjøre med hvorfor vi skal legalisere det. Om du kjenner noen om har blitt sløve av cannabis, så vil ikke det automatisk si at alle blir det om vi legaliserer. Sannsynligvis vil det bli færre. For å ikke snakke om mindre kriminalitet, vold, voldtekt, drap, ran ect. som kommer fra alkoholrus, som kan bli erstattet av en cannabisrus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
...

 

Og selv om noen blir sløve av det, er det liksom en god grunn til å kriminalisere det. Det finnes tross alt verre bivirkninger man kan få pga rusmidler.

8832476[/snapback]

Jeg har sett argumenter utnytte akkurat denne påstanden, ved å dra det inn i sammenheng med trafikksikkerhet. Selv så har jeg inntrykk av at folk ofte kan virke sløve, men jeg har bekjente som påstår de har økt konsentrasjonen ved det de driver med etter å ha røkt - jeg er uansett usikker på om man kan takle raske uventende hendelser i trafikken like bra når man er stein.

 

Selv klarer jeg ikke helt å ta 100% stilling til dette. Jeg synes det er veldig få (men noen) overbevisende argumenter mot, men har sett mange gode argumenter for.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...