Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Interessant at Omen kom så dårlig ut. Jeg trodde jeg var kravstor. Jeg er stort sett fornøyd med min enhet, og kommer nok til å beholde den, til tross for at den er 17" og noe tyngre enn det jeg i utgangspunktet hadde ønsket. De gangene jeg lemper den med meg, får det bare gå. Men hvem vet, kanskje det blir Multicom om noen år. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

står ikke det i testen?

 

Men tror de billigere f.eks N870 har intel PCI-E. SSD.

 

Vårt testeksemplar byr på en 512 GB Samsung SM951 PCIe-SSD, men Multicom har forklart oss at alle Kunshan P670H-modeller heretter vil bygges med den nyere og omtrent 25-30 prosent raskere SM961-modulen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Interessant at Omen kom så dårlig ut. Jeg trodde jeg var kravstor. Jeg er stort sett fornøyd med min enhet, og kommer nok til å beholde den, til tross for at den er 17" og noe tyngre enn det jeg i utgangspunktet hadde ønsket. De gangene jeg lemper den med meg, får det bare gå. Men hvem vet, kanskje det blir Multicom om noen år. :wee:

 

var den angre bytte retten da ... tiden renner ut nå for det ?   :w00t:

Lenke til kommentar

 

står ikke det i testen?

 

Men tror de billigere f.eks N870 har intel PCI-E. SSD.

 

Vårt testeksemplar byr på en 512 GB Samsung SM951 PCIe-SSD, men Multicom har forklart oss at alle Kunshan P670H-modeller heretter vil bygges med den nyere og omtrent 25-30 prosent raskere SM961-modulen.

 

 

der stod det jo! den var ikke kommet helt enda da jeg slang ut innlegget :)

 

 

 

er det forsåvidt noen som vet om 75hz tek.no oppgir stemmer ang. multicom sine maskiner også? Mente disse var 60hz?

Endret av frankern1
Lenke til kommentar

Har den ikke selv, men ganske sikker på det er 75Hz siden flere utenlandske butikker og diskusjonsforum sier så.

 

Edit: for å unngå forvirring; Versjonene med GTX1070 har 75Hz IPS skjerm som standard fra Clevo, versjonene med GTX1060 har 60Hz IPS skjerm som standardskjerm fra clevo.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har et par ganger fått feilmld critical process died windows restarer om 10 sekunder.

 

holder man på med noe da, så er det gjort... Flere som har fått den? 

 

Her er en side som hevder å kan fikse dette. høres det legit ut ?

 

http://windowsreport.com/critical-process-died-windows-10/

 

 

http://www.resplendence.com/whocrashed

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

 

Fyr opp en av disse (e.l BSOD feilsøkingsprogramvare) så får du kanskje en litt mer spesifikk pekepinn på hvor problemet ligger :)

 

edit: ser jeg henger noen dager etter her. Fikk du ordnet problemet? prøvde du programmet? uten at jeg selvfølgelig vet noe som helst om det du linker til, så syntes jeg det så noe ullent ut. 

Endret av frankern1
Lenke til kommentar

 

har et par ganger fått feilmld critical process died windows restarer om 10 sekunder.

 

holder man på med noe da, så er det gjort... Flere som har fått den? 

 

Her er en side som hevder å kan fikse dette. høres det legit ut ?

 

http://windowsreport.com/critical-process-died-windows-10/

 

 

http://www.resplendence.com/whocrashed

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

 

Fyr opp en av disse (e.l BSOD feilsøkingsprogramvare) så får du kanskje en litt mer spesifikk pekepinn på hvor problemet ligger :)

 

edit: ser jeg henger noen dager etter her. Fikk du ordnet problemet? prøvde du programmet? uten at jeg selvfølgelig vet noe som helst om det du linker til, så syntes jeg det så noe ullent ut. 

 

 

 

takk for svar frankern1 nei jeg har ikke gjort noe, tenkte jeg skulle vente på svar herfra :)

Lenke til kommentar

Hare en P651 fra Multicom som bruker flere minutter på å starte enkelte ganger... Dette er den første PCn jeg har hatt uten SSD på mange år, men synes det er rart at en PC med HDD skal bruke 3-4 minutter på oppstart.

 

Noen som har hatt lignende problemer?

Lenke til kommentar

Da har jeg også kasta masse penger på multicom og kjøpt en P670. Lenge siden jeg selv har hatt en clevo maskin og jeg har jo visse fordommer fra sist møte for å si det slik. ;)

 

Jeg liker å få mest mulig for pengene, så jeg gikk for rimeligste alternativ med GTX1070, skulle jeg først kaste bort penger så skulle jeg ha GTX1070.

 

Førsteinntrykk; dette er en maskin som det lukter kvalitet av. Kjedelig? Kanskje for noen, jeg syns det er positivt, da jeg liker mest mulig nøytrale maskiner. Skjermen er en LG FullHD IPS skjerm på 60Hz (ikke 75Hz som jeg antok i en post litt over). Skjermen har meget god bildekvalitet og antirefleksbelegget er ikke spesielt sjenerende. Det er ørlite baklyslekkasje nede ved venstre skjermhengsel, men dette er minimalt. Tastaturet er meget bra, og det er rent Norsk tastatur, ikke nordisk. Dette alene er verdt en hel del etter min mening.

Pekeplaten er ok når man får konfigurert den litt, men er et stykke unna de beste (macbook f.eks har fantastisk bra pekeplater), stort pluss for dedikerte knapper.

Høyttalerene hadde jeg ikke store forventninger til, men de fungerer greit nok og er bra plassert, mye bedre enn på eldre clevo maskiner ihvertfall.

Støynivået er vel det jeg var mest spent på og jeg er vel stort sett positivt overrasket. Støytypen er ikke spesielt sjenerende, er stort sett luft som flyttes, litt høyfrekvent viftelyd, men har vært borti langt værre. Absolutt å leve med. Det negative er at viftene starter opp svært raskt, så bare litt surfing på nettet får nivået opp på hørbart nivå ved standardinstillinger. Burde være fullt mulig å ha viftene på lavt turtall og heller la CPU temp krype litt opp over 60 tallet før hastigheten øker. Kjølingen virker bra så langt, men har kun testet maskinen i noen få timer, men vil ikke bli overrasket om jeg klarer å bikke 90C på CPU under stresstesting.

Pluss for at den er lett å åpne, måtte åpne den for å sette inn SSD. Positivt å ha en maskin som er lett å fikse på selv.

Totalt er førsteinntrykket meget bra, ytelse føles god, men skal få kjørt litt testprogrammer etterhvert. 

 

Pris:

 

P670 med GTX1070/1Tb HDD/16Gb RAM: 14995,- (jeg kjøpte siste tror jeg, har kommet inn en ny modell i listene hos multicom som er litt rimeligere, men som dessverre bare har 8BG RAM)

Intel 512Gb 600P SSD: 1490,-

Windows 10 key fra ebay (som aktiverte helt fint - til tross for stor skepsis): Nesten ingenting ;)

Så ca 16500,-

Man havner på linje med/rett under andre maskiner med GTX1070, men nå har jeg også 512Gb SSD OG 1Tb HDD - som man stort sett ikke får i maskiner rundt samme pris.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på at jeg har missforstått utrykket FPS. Trodde dette bare gjaldt online spill og hvor god linje man har. Men merket ar det gjelder offline også. Spilte arma 3 offline. Grafikken kan man justere. Jeg sitter den på normal, ikke høy, veldig høy eller ultra. Men jeg får 14 FPS. Hvorfor det?

 

Har multicom med i7 1070 kort G sync 16 GB ram og ssd

Lenke til kommentar

Lurer på at jeg har missforstått utrykket FPS. Trodde dette bare gjaldt online spill og hvor god linje man har. Men merket ar det gjelder offline også. Spilte arma 3 offline. Grafikken kan man justere. Jeg sitter den på normal, ikke høy, veldig høy eller ultra. Men jeg får 14 FPS. Hvorfor det?

 

Har multicom med i7 1070 kort G sync 16 GB ram og ssd

 

Ser ut som at du bruker det integrerte Intel grafikk kortet. Det integrerte kortet kan være kjekt å bruke hvis du må spare strøm, men ikke til spilling.

 

Du kan endre til Nvidia kortet i Control Center appen som ligger på CD platen fra Multicom. Bytt fra MShybrid til Discrete.Tror du blir bedt om å restarte etter dette.

 

Hvis du ikke har installert denne appen kan du gjøre det fra Bios. Slå av maskinen. Start den opp og hold inne F2 helt til du er i Bios. Der må du endre grafikk kort fra "integrated" til "discrete". Husker ikke helt de nøyaktige stegene men det er der en eller annen plass.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

 

Lurer på at jeg har missforstått utrykket FPS. Trodde dette bare gjaldt online spill og hvor god linje man har. Men merket ar det gjelder offline også. Spilte arma 3 offline. Grafikken kan man justere. Jeg sitter den på normal, ikke høy, veldig høy eller ultra. Men jeg får 14 FPS. Hvorfor det?

 

Har multicom med i7 1070 kort G sync 16 GB ram og ssd

 

Ser ut som at du bruker det integrerte Intel grafikk kortet. Det integrerte kortet kan være kjekt å bruke hvis du må spare strøm, men ikke til spilling.

 

Du kan endre til Nvidia kortet i Control Center appen som ligger på CD platen fra Multicom. Bytt fra MShybrid til Discrete.Tror du blir bedt om å restarte etter dette.

 

Hvis du ikke har installert denne appen kan du gjøre det fra Bios. Slå av maskinen. Start den opp og hold inne F2 helt til du er i Bios. Der må du endre grafikk kort fra "integrated" til "discrete". Husker ikke helt de nøyaktige stegene men det er der en eller annen plass.

 

 

takk for svar.

 

det kan virke som du har helt rett. Jeg har appen installert og gjorde som du sa. tok en to min test i arma 3 og virker som han jobbet for å holde 60 fps. 

 

merket det også ved å høyreklikke andre steamspill. nå fikk jeg plutselig spørsmål om å åpne dem i directx opengl etc ... 

 

MEN det er merkelig, for maskinen eller et program må ha gjort noe selv. For jeg hadde disse valgene før, men plutselig så var de borte. 

normalt? mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...