Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror 950pro er standard. I praksis er nok forskjellen liten mellom dem. Boot tid etc er omtrent identisk.

 

Ikke godt å si..Ser faktisk ut som det kan være 850evo. gikk inn på en av de konfigurator laptopene

 

 

 

Samsung 850 EVO 250GB SSD SATA, M.2 [+1 122,-]

Samsung SM961 256GB SSD PCIe, NVMe [+1 289,-]

Samsung SM961 512GB SSD PCIe, NVMe [+2 699,-]

Samsung 960 PRO 1TB SSD PCIe, NVMe, V-NAND, M.2 [+5 790,-]

 

Tror ikke det er en disk de setter inn. Tror de kommer preconfig fra Clevo. Om du ser på andre nettsider som Sager etc så opererer omtrent alle med samme standardpakker med 1 tb hdd og 256 m.2. Spurte Multicom om de kunne ta ut 1 tb-disken og gi meg litt rabatt, men de kunne ikke det, de kom visst ferdigkonfigurert.

Lenke til kommentar

kjøpte

 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634583

 

med 1070 kort, plusset på 8 gb ram og en ssd http://www.multicom.no/intel-600p-series-512gb-nvme/cat-p/c/p8956861

 

Pris inkl alt 17200. Det syntes jeg var en meget grei pris for en laptop med 1070 g sync 16 gb ram 512 ssd 1 tb snurredisk

Jepp, sitter med samme maskin selv og er kjempefornøyd, foruten at de støyer litt i grenseland i de heftigste spillene, men hva har man headsett for? :)

Lenke til kommentar
Multicom Kunshan N850 15.6" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1050 Ti 4GB, Uten operativsystem

Noen som har meninger om denne?

 

Vil si, selv stiv pris, mangler 32 GB ram, mangler touch skjerm, skjermkort noe svakt selv om den blir nok mest brukt til surfing\spilling men trenger ikke veldig kraftig gaming laptop, vil spiller ark survival evolved, assassin's creed etc på brukbar grafikk.

 

Er denne noe å vurdere? Eller bør jeg vente til sommeren?

Vil foretrekke touch skjerm.

Har lite tro på Asus eller MSI vil komme med noe bedre, med 2.5 gigabit ethernet eller støtte for quick charge 3.0 av mobil.

Lenke til kommentar

Multicom Kunshan N850 15.6" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1050 Ti 4GB, Uten operativsystem

Noen som har meninger om denne?

 

Vil si, selv stiv pris, mangler 32 GB ram, mangler touch skjerm, skjermkort noe svakt selv om den blir nok mest brukt til surfing\spilling men trenger ikke veldig kraftig gaming laptop, vil spiller ark survival evolved, assassin's creed etc på brukbar grafikk.

 

Er denne noe å vurdere? Eller bør jeg vente til sommeren?

Vil foretrekke touch skjerm.

Har lite tro på Asus eller MSI vil komme med noe bedre, med 2.5 gigabit ethernet eller støtte for quick charge 3.0 av mobil.

 

32 gb minne er for det meste bortkasta utenom for ekstreme situasjoner med mye belastning fra mange tunge apper og kopiering av flere gb med filer. I spill yter 8 gb ca likt med både 16 og 32 gb :)

Lenke til kommentar

Ja, kanskje bortkastet, men koster ikke særlig.

Men har du formening om den maskinen sammenlignet den du har?

Ikke overrasket hvis GTX 1060 vil gi bedre spill opplevelse, spørsmålet om det er noe særlig bedre.

 

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-1050-Ti-Notebook.168400.0.html

 

I følge den virker det ikke er så store forskjell, skal man ha bedre bør man vurdere GTX 1070.

Men støy er vel fordel med 1050 TI. Men mangler overklokking muligens? Hvis det ikke gjelder kun stasjonære skjermkort.

 

I crysis warhead tror jeg ikke man merker forskjell, men litt i tvil i ark.

Da jeg vet basert på AMD 6450m.

Så blir ark veldig dårlig kvalitet, skulle tro man trenger briller, blir uklart og mangler detaljer.

Så har du for mening her. Er ikke veldig viktig med gaming men venter gjerne på amd hvis de kan konkurere.

Dog vil nok linux fungere bedre med nvidia en amd.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg vingler veldig om dagen - kjøpe noe jeg ikke aner om jeg blir fornøyd med NÅ, eller gå for Kunshan som er langt nærmere de specsene jeg tror jeg vil trenge nå, og en tid fremover. Jeg vurderte selv Multicom med 1050 Ti, siden jeg ikke primært skal spille på den - men ut fra det jeg har lest er den på høyde med GTX 960, og da mistet jeg interessen for den. De spillene jeg spiller er ikke grafikkmonstre, men jeg vil da kunne dra på litt.

 

Ut i fra at du nevner Ark, ville jeg ikke vurdert noe annet enn 1060 som minimum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1050ti sliter med detaljnivå ved nativ oppløsning (fullHD) i flere spill. I flere spill må du ned i f.eks 1366x768 for å få god flyt, bildet blir da litt uklart siden du kjører på ikke-nativ oppløsning. 1060 er 30-50% raskere i omtrent alt. 1070 er omtrent 40% raskere enn 1060, dvs minst dobbelt så raskt som 1050ti. Om du bytter pc ofte eller ikke bryr deg så mye om grafikken i spill så er 1050ti en god kandidat. Personlig ville jeg vurdert 1070 om du handler hos multicom. Jeg kjøpte med det fordi jeg tenker å ha pcen i 4-5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar.

Selv vurder jeg å kjøpe laptop, men er vanskelig, da jeg ønsker å ha den i 5 år ja.

Men foreløpig trenger jeg laptop kun på ferie.

 

Så kan fint vente til sommerferie. Men tror ikke det kommer noe nyere nå med det første.

Hvordan prisene blir fremover nå er usikkert.

 

Da jeg har SONY VAIO E14A1S1E fra 2013 og Asus V1V fra 2011.

 

Begge laptopene er nærmest umulig å bruke til tunge oppgaver.

Blir nærmest kontor laptop, som støyer. Ellers har jeg Asus 1215B og acer aspire v5 a6-1450 men de kan ikke klare enkel kontorbruk en gang uten å henge seg.

 

Slik jeg forstår det, er det også problemet med clevo.

Men vet lite om nyere kabylake laptoper støyer mindre en skylake?

 

Vurder å skaffe Intel Core m5-6Y54 men frykter den blir samme problem som de minste laptopene jeg har.

Hjelper lite den er lydløs hvis cpuen belastes 100% kontunelig.

 

Denne er vel kanskje bedre på støy, men ubrukelig i spill.GeForce 940M 2GB blir vel vertfall for svakt.

  Multicom  Talisa U953 15.6" Full-HD

 

Tror dere clevo vil vurdere å droppe 2.5" harddisk støtte og ha OLED skjerm?

For vet lite om det er vits å vente til 2020 med laptop.

Desverre kan man ikke leie laptop til ferie.

Da åpenkjøp ofte ikke tilatter å ta laptop med på ferie, da man risiker riper\slitasje særlig i sikkerhetskontrollen til fly. Eller på bilturer. Da windows 11 kan man ikke vite om man trenger nye drivere.

 

Problemet med linux så bruker jeg rEFInd Boot Manager for å starte fra CD.

Da UEFI boot i bios er knotete på sony, laptop muligens jeg må gjøre samme med multicom laptop.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Multicom Kunshan N850 15.6" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1050 Ti 4GB, Uten operativsystem

Noen som har meninger om denne?

 

Vil si, selv stiv pris, mangler 32 GB ram, mangler touch skjerm, skjermkort noe svakt selv om den blir nok mest brukt til surfing\spilling men trenger ikke veldig kraftig gaming laptop, vil spiller ark survival evolved, assassin's creed etc på brukbar grafikk.

 

Er denne noe å vurdere? Eller bør jeg vente til sommeren?

Vil foretrekke touch skjerm.

Har lite tro på Asus eller MSI vil komme med noe bedre, med 2.5 gigabit ethernet eller støtte for quick charge 3.0 av mobil.

 

32 gb minne er for det meste bortkasta utenom for ekstreme situasjoner med mye belastning fra mange tunge apper og kopiering av flere gb med filer. I spill yter 8 gb ca likt med både 16 og 32 gb :)

 

Oppgraderte nylig Kunshanen fra 8GB til 16, merket overraskende stor forskjell både til bruk og i BF1  :eek: 

Siste flaskehals er HDD, venter på M.2 256 GB på tilbud, skrik ut om dere kommer over en  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med:Intel 600p SSD 256 GB lagringsdisk

 

Forstår ikke hvorfor disse kan være 40 mm istedenfor 80 mm eller ha bedre skriveytelse.

Hadde heller kjøpt noe slikt nå.

Da samsung 940 pro eller bedre gir ikke særlig bedre ytelse i normal bruk, kun batchmark.

Den gangen windows 11 starter på 2 sekunder uansett hvor mange programmer er installert.

 

Tviler intel diskene ikke blir billigere, heller ikke Samsung 960 Evo 250GB.

Skal du har over 512 GB blir det dyrt.

 

Den gang clevo støtter PCI-E m.2 Raid:

147188009387.jpg

Blir jeg ganske overrasket? 3x Samsung 960 Pro i raid 3?

Samsung-SSD-850-PRO-256GB-CrystalDiskMar

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har noen vært borti HP Omen eller Asus FX/GL serien og kan sammenligne med Kunshan?

 

Jeg var nettop innom Expert for å ta en nærmere titt på alternativene (kun 960m modeller i butikken men).

 

Jeg ble litt overrasket. Asus-maskinene føltes kjipe, trackpaden ble jeg ikke spesielt imponert over, og skjermen hadde et kjedelig bilde selv på maks lysstyrke.

 

HP Omen var derimot langt mer tiltalende på alle punkt. Touchpaden hadde multi touch fremfor to separate og fysiske knapper. Føltes langt mer robust ut også.

 

Jeg ble veldig sikker på at 17" blir for stort for min del, og 15" Omen så riktig så snasen ut.

 

Om noen har grunnlag for sammenligning lytter jeg gjerne!

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

FX modellene til asus leveres ofte med kjipe TN skjermer, derfor hadde jeg styrt unna de ihvertfall.

 

HP modellene har jeg ikke erfaringer med.

 

Min prioriteringsliste for bærbare maskiner:

 

1: Forholdet mellom pris/ytelse.

2: Støynivå

3: Skjermkvalitet (IPS er et must for min del).

4: Tastatur/pekeplate.

5: Lagringsplass

6: Batteritid

7: Utseende.

 

Clevo (kunshan) pleier å score bra på 1 og 3, middels på 4, 5, 6, 7, og dårlig på 2.

Lenke til kommentar

FX modellene til asus leveres ofte med kjipe TN skjermer, derfor hadde jeg styrt unna de ihvertfall.

 

HP modellene har jeg ikke erfaringer med.

 

Min prioriteringsliste for bærbare maskiner:

 

1: Forholdet mellom pris/ytelse.

2: Støynivå

3: Skjermkvalitet (IPS er et must for min del).

4: Tastatur/pekeplate.

5: Lagringsplass

6: Batteritid

7: Utseende.

 

Clevo (kunshan) pleier å score bra på 1 og 3, middels på 4, 5, 6, 7, og dårlig på 2.

Min subjektive bedømming av de 7 på P670\651:

1. Bra

2: Middels (litt høy i krevende spill, svært lav i idle og lite krevende spill)

3. Bra

4. Bra

5: Bra ( du har plass til 2x2,5 disker og 3 m.2-spor)

6: Dårlig med g-sync aktivert, middels med hybridmodus hvor pcen bruker integrert intelgrafikk foruten i spill.

7: Vanskelig å si, nøytralt utseende, middels i min verden

Lenke til kommentar

er det noen som sitter på noe konkret eller halvsynsete info angående kommende 120 hz muligheter noen har nevnt her, hos multicom?

Synes nesten det er litt kjedelig å gå for 1060/1070 laptops med G-sync nå (synes g-sync er verdt å utnytte) når multicom kun har 60 hz skjermer og således setter "begrensninger" på g-sync opplevelsen

Endret av frankern1
Lenke til kommentar

har en laptop fra multicom, har hatt den siden rett før jul..

Men har hatt et problem fra dag 1, når jeg laster ned filer fra internett, fra f.eks steam eller origin så driver trådløsen å kobler seg ut..

Dette skjer bare når jeg laster ned filer på trådløst.

Er dønn stabilt på kabel nett når jeg laster ned, og ellers stabilt når jeg bare surfer på trådløst.

 

har win10 og lastet ned siste driver samt re-installert software og driver av nettverskort helt..

 

Noen tips? 

Lenke til kommentar

La nettopp inn en bestilling på en http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651h-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636141

 

Kjøper en M2 SSD ved siden fra annen leverandør og setter inn selv siden det ble billigere og mindre ventetid på laptopen.

 

Noen som har denne modellen laptop som har erfaringer med å åpne de opp ? Er det en grei jobb med tanke på skruer + å få av plastlokket? 

Lenke til kommentar

har en laptop fra multicom, har hatt den siden rett før jul..

Men har hatt et problem fra dag 1, når jeg laster ned filer fra internett, fra f.eks steam eller origin så driver trådløsen å kobler seg ut..

Dette skjer bare når jeg laster ned filer på trådløst.

Er dønn stabilt på kabel nett når jeg laster ned, og ellers stabilt når jeg bare surfer på trådløst.

 

har win10 og lastet ned siste driver samt re-installert software og driver av nettverskort helt..

 

Noen tips? 

 

Har du Killertrådløskortet? Vet en del sliter med det i ulike settinger. Kan du prøve det med eldre drivere? Noen gang snakker router og trådløskort dårlig sammen. Har du testa pcen kobla opp mot annen trådløsrouter? Jeg måtte selv bytte trådløsrouter en gang siden trådløskortet i bærbarpc og en mobiltelefon ikke likte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...