Gå til innhold

Anmeldelse: Far Cry 3: Blood Dragon (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vennligst nevn noen andre AAA utgivere som klarer å gjøre det på samme måten som det her. Her har utviklerne bak FC3 faktisk tenkt utenfor boksen. De kunne kommet med en uberseriøs expansionpack som krevde originalspillet istedenfor dette. At du kan klage på dette her er for meg helt fjernt.

 

Og kom gjerne med noen bedre grunner enn ingenting.

Kom ikke guild Wars 2 nettop ut med retro pakke?

 

 

Og diskutere Farcry 3 på gamer er bare skummelt, og det gidder jeg ikke, forje gang fikk jeg 20 stykker mot meg, det er klart at Farcry 3 er favoritten her på gamer.

 

Men selv om ting er populært betyr det ikke at det er bra.

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snille AMD:-) Fikk jo med Bioshock og Tombraider ved 7970-kjøpet mitt, og akkurat nåh! kom denne mailen:-)

 

Jeg har også nylig kjøpt et AMD-kort med Bioshock og Tomb Raider inkludert, men har ikke fått en sånn mail (enda). Jeg har riktignok forhåndsbestilt Blood Dragon...

 

Kom ikke guild Wars 2 nettop ut med retro pakke?

 

 

Og diskutere Farcry 3 på gamer er bare skummelt, og det gidder jeg ikke, forje gang fikk jeg 20 stykker mot meg, det er klart at Farcry 3 er favoritten her på gamer.

 

Men selv om ting er populært betyr det ikke at det er bra.

 

Hvorfor blander du deg, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Farcry 3 er alt som er galt med spille industrien...

 

Lenger ned sier du også at du ikke gidder å diskutere Far Cry 3 på gamer, fordi det er en favoritt osv.

 

Hvis dine tidligere innlegg er av den karakter og (manglende) kvalitet som du har prestert så langt her under denne tråden, så er det nesten rart at du ikke har fått flere enn 20 stykker i mot deg.

 

Du feiler på de mest elementære områder innenfor debattering, diskusjon og argumentasjon. Hadde dette vært et engelspråklig forum, ville du trolig for lengst blitt kalt og hengt ut som: "TROLL" og det egentlig med sitt rette.

 

Jeg har aldri spilt noen av Far Cry spillene, så jeg kan ikke uttale meg om noen av spillene hverken innholdsmessig eller spillteknisk. Men jeg blir nysgjerrig når du sier at "Far Cry 3 er alt som er galt med spille industrien..." og uten at jeg skal rakke ned på skrivefeil etc, så er mitt spørsmål på lik lnje med flere her i denne tråden følgende:

 

Hvorfor, Realzi? Kan du utdype hva som gjør Farcry 3 til alt som er galt med spillindustrien? Så langt har du ikke svart på det spørsmålet.

 

Regel nummer en innen debattering, diskusjon og argumentasjon er jo å komme med noe som underbygger ditt utsagn. Slik det fremstår nå, så "troller" du bare, for å låne et engelsk uttrykk. Du fremstår naiv, sutrete og egentlig som en liten grinete småunge som en annen fremhevet.

 

Kan du ikke være så snill å underbygge din påstand. Du skal ikke se bort i fra at flere er enig med deg, kanskje meg selv inkludert. Men da vil jeg høre HVA som er så galt med spillet.

 

Nå har jeg brukt nok tid på deg, så får vi se om du kaster deg inn i diskusjonen her i denne tråden med litt mer seriøsitet, eller om du fortsetter å te deg som et troll.

 

Lotharian

 

PS: Jeg krysser fingrene for det første

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom ikke guild Wars 2 nettop ut med retro pakke?

 

 

Og diskutere Farcry 3 på gamer er bare skummelt, og det gidder jeg ikke, forje gang fikk jeg 20 stykker mot meg, det er klart at Farcry 3 er favoritten her på gamer.

 

Men selv om ting er populært betyr det ikke at det er bra.

 

Selvsagt ikke, ting trenger ikke å være bra for å være populært, men du kommer jo ikke med noen argument, det er ikke så interessant å diskutere om alt du kommer med i praksis er "far cry 3 er dritt"; uten å fortelle hvorfor du mener det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Wow mye folk som vil ha forklaring, first off så hadde jeg tatt meg a few pils, så jeg gadd ikke skrive forklaring for da hadde grammar police arrestert meg, (jeg er ikke flink edru heller men bedre xp)

 

Først dette handler mere om hvordan journalister lovpriser spillet uten og vere negativ mot noe som helst.

Spillet er så oppblåst her i Gamer at det er kvalmende,

 

*Historien er kvalmende.

*Terrenget ser ut som de har copy pastet de grønne trerne over hele terrenget. (ensformig)

*Alle fiendene har på seg røde klær og visst ikke det var godt nok for de blinde, så kan man se dem gjennom steiner og bakker, (siste er en 50-50 sak)

*Vi skal liksom sympatisere og føle for karakteren, at vi blir sterkere og flinkere og drepe folk, nesten som en annen spirit fra landet har tatt over oss.

Man går fra og vere en liten pyse til en kaldblodig killer på sekundet.

*Eneste gode karakteren var tyskeren.(som skulle vert helten)

*Vaas er vås

 

Historien er så dårlig at jeg ble kvalm hver gang en cut scene kom, noen gode scener, men det var kun når det var spesefikke karakterer i bildet.

 

 

En liten kort opsummering på hva jeg ikke likte med spillet.

 

Nå jeg forstår at folk liker spillet, Kjæresten min elsker spillet og spiller det masse,

 

 

Jeg var så irritert av karakterene at jeg drepte dem alle på slutten,

kjæresten ble så sur at jeg måtte gjøre det på nytt, XP

 

 

 

Jeg kunne ha levd med at jeg ikke likte spillet,

men hva som gjør det så irriterende er at Journalister anmelder spillet uten og se noen av problemene, og bare kaster 10 av 10 eller 9 av 10 som egentlig er det samme i disse dager.

 

Dette skjer år etter år og føler at journalister bare driter i jobben sin.

Gamer er ok, men Større sider som har mere ansvar drives av amatører.

 

Blood Dragon synes jeg ser mye bedre ut fordi det er bare braindead skyting, blandet med humor og parodi av andre spill.

Ingen historie hvor man skulle tro at en 10 åring stod bak, bare pure fun. (etter det jeg har sett)

 

Visst noen har flere spørmsål bare spør.

 

Og til Lotharian, du trenger og ta deg en tur ut og få deg litt frisk pust.

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wow mye folk som vil ha forklaring, first off så hadde jeg tatt meg a few pils, så jeg gadd ikke skrive forklaring for da hadde grammar police arrestert meg, (jeg er ikke flink edru heller men bedre xp)Først dette handler mere om hvordan journalister lovpriser spillet uten og vere negativ mot noe som helst.Spillet er så oppblåst her i Gamer at det er kvalmende,*Historien er kvalmende.*Terrenget ser ut som de har copy pastet de grønne trerne over hele terrenget. (ensformig)*Alle fiendene har på seg røde klær og visst ikke det var godt nok for de blinde, så kan man se dem gjennom steiner og bakker, (siste er en 50-50 sak)*Vi skal liksom sympatisere og føle for karakteren, at vi blir sterkere og flinkere og drepe folk, nesten som en annen spirit fra landet har tatt over oss.Man går fra og vere en liten pyse til en kaldblodig killer på sekundet.*Eneste gode karakteren var tyskeren.(som skulle vert helten)*Vaas er våsHistorien er så dårlig at jeg ble kvalm hver gang en cut scene kom, noen gode scener, men det var kun når det var spesefikke karakterer i bildet.En liten kort opsummering på hva jeg ikke likte med spillet.Nå jeg forstår at folk liker spillet, Kjæresten min elsker spillet og spiller det masse,

Jeg var så irritert av karakterene at jeg drepte dem alle på slutten,kjæresten ble så sur at jeg måtte gjøre det på nytt, XP

Jeg kunne ha levd med at jeg ikke likte spillet,men hva som gjør det så irriterende er at Journalister anmelder spillet uten og se noen av problemene, og bare kaster 10 av 10 eller 9 av 10 som egentlig er det samme i disse dager.Dette skjer år etter år og føler at journalister bare driter i jobben sin.Gamer er ok, men Større sider som har mere ansvar drives av amatører.Blood Dragon synes jeg ser mye bedre ut fordi det er bare braindead skyting, blandet med humor og parodi av andre spill.Ingen historie hvor man skulle tro at en 10 åring stod bak, bare pure fun. (etter det jeg har sett)Visst noen har flere spørmsål bare spør.Og til Lotharian, du trenger og ta deg en tur ut og få deg litt frisk pust.

 

Bra du står i mot mainstream, fra cry 3 er makkverk og jeg klarte ikke fullføre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow mye folk som vil ha forklaring, first off så hadde jeg tatt meg a few pils, så jeg gadd ikke skrive forklaring for da hadde grammar police arrestert meg, [...]Og til Lotharian, du trenger og ta deg en tur ut og få deg litt frisk pust.

Frisk luft får jeg masse av hver eneste dag på jobb, men mange takk. Er ikke alle som jobber på et trangt kontor vet du, uten at jeg sier at du gjør det.

 

Men ut i fra ditt siste innlegg, var det så vanskelig å utdype ditt tidligere flate argument? Mye lettere å ta deg seriøst når du faktisk kommer med noe annet enn tomme utsagn uten ryggrad.

 

Nå forstår jeg bakgrunnen din for ditt utsagn. Om jeg er enig vet jeg ikke før jeg får testet ut disse spillene, noe jeg akter å gjøre.

 

TAKK =D

Lenke til kommentar

Wow mye folk som vil ha forklaring, first off så hadde jeg tatt meg a few pils, så jeg gadd ikke skrive forklaring for da hadde grammar police arrestert meg, (jeg er ikke flink edru heller men bedre xp)

 

Først dette handler mere om hvordan journalister lovpriser spillet uten og vere negativ mot noe som helst.

Spillet er så oppblåst her i Gamer at det er kvalmende,

 

*Historien er kvalmende.

*Terrenget ser ut som de har copy pastet de grønne trerne over hele terrenget. (ensformig)

*Alle fiendene har på seg røde klær og visst ikke det var godt nok for de blinde, så kan man se dem gjennom steiner og bakker, (siste er en 50-50 sak)

*Vi skal liksom sympatisere og føle for karakteren, at vi blir sterkere og flinkere og drepe folk, nesten som en annen spirit fra landet har tatt over oss.

Man går fra og vere en liten pyse til en kaldblodig killer på sekundet.

*Eneste gode karakteren var tyskeren.(som skulle vert helten)

*Vaas er vås

 

Historien er så dårlig at jeg ble kvalm hver gang en cut scene kom, noen gode scener, men det var kun når det var spesefikke karakterer i bildet.

 

 

En liten kort opsummering på hva jeg ikke likte med spillet.

 

Nå jeg forstår at folk liker spillet, Kjæresten min elsker spillet og spiller det masse,

 

 

Jeg var så irritert av karakterene at jeg drepte dem alle på slutten,

kjæresten ble så sur at jeg måtte gjøre det på nytt, XP

 

 

 

Jeg kunne ha levd med at jeg ikke likte spillet,

men hva som gjør det så irriterende er at Journalister anmelder spillet uten og se noen av problemene, og bare kaster 10 av 10 eller 9 av 10 som egentlig er det samme i disse dager.

 

Dette skjer år etter år og føler at journalister bare driter i jobben sin.

Gamer er ok, men Større sider som har mere ansvar drives av amatører.

 

Blood Dragon synes jeg ser mye bedre ut fordi det er bare braindead skyting, blandet med humor og parodi av andre spill.

Ingen historie hvor man skulle tro at en 10 åring stod bak, bare pure fun. (etter det jeg har sett)

 

Visst noen har flere spørmsål bare spør.

 

Og til Lotharian, du trenger og ta deg en tur ut og få deg litt frisk pust.

Jeg er enig i store deler av hva du skriver her. Mange av valgene som ubisoft har tatt, er rett og slett forferdelige. Hvorfor skal jeg ville se en geit gjennom en stein? Hvorfor må jeg bli varslet om å stikke til citra som jeg har alt i mot, når jeg heller vil stupe utfor et fjell med flygedrakt, og nyte øya? Hvorfor skal piratene være så synlige som de er?

 

Jeg stoppet rett og slett å spille spillet av denne grunn. Helt til jeg så at det var en mod som hadde kommet til spillet. Den var stappet med alt mulig av godsaker, og den var bare herlig å spille med. Alt med den var mye bedre enn det orginale spillet. Jeg skrudde i tillegg av alt av hjelpemidler, og spillet føltes mye bedre ut, og mer dynamisk. Jeg anbefaler virkelig å prøve modden.

 

Den kalles Ziggy's mod, og er laget av en person som like gjerne kunne blitt byttet ut mot noen av de ansatte hos ubisoft. Hadde flere i ubisoft tenkt som han, og hatt dette i spillet på fohånd, ville dette spillet vært en drøm for alle å spille. Da ville det faktisk ha fortjent de toppkarakterene de har fått. Sånn som spillet er uten denne modden, går det ikke lenger enn en 6,5/10 hos meg. Men med modden, er den en klar 9'er.

 

Link til modden. Kos dere!

 

Fikk i dag også høre at jeg får blood dragon av amd, så dette er en grei melding å få etter å ha vært sengeliggende siden helga startet. Får testet det ut om ca- 9 timer, så det blit kos :)

Lenke til kommentar

Man må bare elske Ziggys mod! Ikke fordi jeg nødvendigvis er av de som krever "hardcore" spilling, men fordi det gjør spillet så mye mer naturtro og det er så mye mer å glede seg over i spillet når du fjerner alle disse unødvendige hjelpemidlene som i bunn og grunn bare dummer ned hele opplevelsen.

 

Selv hadde jeg svært lite interesse av historien, jeg spilte spillet for å gå bananas på en øy, drepe pirater og slakte villdyr. Dette gikk jo tidels uten Ziggys mod men da var man jo tvunget til å bedrive visse former for progresjon i historien for å åpne nye ferdigheter, åpne øy nummer to osv osv.. Med Ziggys mod så kan du enkelt og greit gjøre akkurat hva du vil, akkurat når du vil, i nøyaktig den rekkefølgen du vil og det helt uten alle disse temmelig håpløse hjelpemidlene som dummer ned spillet.

 

 

Ta dette + Immersive Sound mod og du har en temmelig god spillopplevelse foran det hvis du liker mer "åpen world, gjør hva pokker du vil" opplevelse.

 

Forhåndsbestilte forøvrig Blood Dragon i går, spent på hvilken opplevelse jeg vil få av det spillet. Ser jo ut som mer av det jeg elsker med Far Cry 3, bare satt i skikkelig retro 80-tall stil.

Lenke til kommentar

Ærlig talt likte ikke jeg Far Cry 3 så veldig godt. Storyen ble kjedelig før øy nummer 2 og med verdens JÆVLIGSTE kikkertsikter på noe spill noensinne. Sier ikke at spillet suger, men det appelerte ikke så veldig til meg etter en liten stund. Men det var ihvertfall bedre en FarCry 2 da.

 

Jeg liker for min del bedre FarCry en noen av etterkommerene. Synest ikke det er noe galt med medkits du må plukke opp og litt til dels lineære baner.

Lenke til kommentar

Ærlig talt likte ikke jeg Far Cry 3 så veldig godt. Storyen ble kjedelig før øy nummer 2 og med verdens JÆVLIGSTE kikkertsikter på noe spill noensinne. Sier ikke at spillet suger, men det appelerte ikke så veldig til meg etter en liten stund. Men det var ihvertfall bedre en FarCry 2 da.

 

Jeg liker for min del bedre FarCry en noen av etterkommerene. Synest ikke det er noe galt med medkits du må plukke opp og litt til dels lineære baner.

Innstaller ziggy's mod, og ikke tenk pæ historie eller dårlige sikter. Modden gjør spillet magisk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...