Gå til innhold

Overbooking på flyreiser


Anbefalte innlegg

Alle flyselskaper overbooker flyene sine, fordi de vet at det nesten alltid vil være noen som ikke møter opp. I de få tilfellene hvor det faktisk kommer flere passasjerer enn de har seter så hender det at noen tilfeldige passasjerer blir tatt av flyet mot deres vilje. Dette er helt unødvendig! Hvorfor ikke gjøre dette i stedet:

 

Hold en "auksjon" hvor man tilbyr passasjerene kompensasjon for å bli igjen og ta et senere fly. Start på 200 kr og øk med increments på 200 kr. 

 

- 200 kr.

- 400 kr.

- 600 kr.

- 800 kr.

- 1000 kr.

*Vigdis i sete 21B rekker opp hånda*

- Da blir fruen i sete 21B igjen, og kompenseres med 1000 kr!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle flyselskaper overbooker flyene sine, fordi de vet at det nesten alltid vil være noen som ikke møter opp. I de få tilfellene hvor det faktisk kommer flere passasjerer enn de har seter så hender det at noen tilfeldige passasjerer blir tatt av flyet mot deres vilje. Dette er helt unødvendig! Hvorfor ikke gjøre dette i stedet:

 

Hold en "auksjon" hvor man tilbyr passasjerene kompensasjon for å bli igjen og ta et senere fly. Start på 200 kr og øk med increments på 200 kr. 

 

- 200 kr.

- 400 kr.

- 600 kr.

- 800 kr.

- 1000 kr.

*Vigdis i sete 21B rekker opp hånda*

- Da blir fruen i sete 21B igjen, og kompenseres med 1000 kr!

 

Dette er helt normalt, at folk blir fjernet er unormalt. Hver gang dette har "skjedd" med meg har de tilbydd X antall kroner for de som frivillig møter opp til skranken og booker om til neste fly. Og dette har skjedd mange ganger. Møter ingen opp må de velge tilfeldig såklart. De tilbyr dog ikke "evig" med penger, kan ikke huske annet enn en sum. 

Lenke til kommentar

Den høyeste summen de er villige til å gå, er ofte ganske godt "betalt". Ofte så må man jo ikke vente lenge på neste fly heller, og du får som nevnt tilgang til lounge hvor du får gratis mat, drikke, og alkohol. Det er en ganske god "deal" om man har litt ekstra god tid, men det er jo sleipt av selskapene uansett å overbooke med vilje.

Lenke til kommentar

 

I stedet for tvang bør de øke summen. 

 

Ja, de bør betale milliarder! Seriøst, våkn opp. Det er ikke slik verden fungerer, summene er gode generelt sett. Det er bare slik at noen ganger "passer" det ikke for noen, da har de ikke noe valg. 

 

 

Come on! Du forstår vel at det ikke vil være nødvendig å betale milliarder for å få noen til å gå av flyet frivillig. Jeg kan garantere deg at for 5000 kr så ville minst en passasjer sagt ja. Det er alltid noen som ikke skal i begravelse, toppmøte med Putin, eller andre viktige ærender. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

 

 

Come on! Du forstår vel at det ikke vil være nødvendig å betale milliarder for å få noen til å gå av flyet frivillig. Jeg kan garantere deg at for 5000 kr så ville minst en passasjer sagt ja. Det er alltid noen som ikke skal i begravelse, toppmøte med Putin, eller andre viktige ærender. 

 

 

Nei det kan du ikke garantere. Og satsene er som sagt veldig gode, spesielt for lengre distanser. Dette er noe som er regulert, selskapene forholder seg som regel til reguleringene. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Come on! Du forstår vel at det ikke vil være nødvendig å betale milliarder for å få noen til å gå av flyet frivillig. Jeg kan garantere deg at for 5000 kr så ville minst en passasjer sagt ja. Det er alltid noen som ikke skal i begravelse, toppmøte med Putin, eller andre viktige ærender. 

 

 

Nei det kan du ikke garantere. Og satsene er som sagt veldig gode, spesielt for lengre distanser. Dette er noe som er regulert, selskapene forholder seg som regel til reguleringene. 

 

 

Jo, jeg kan garantere. 

 

Satsene er ikke gode hvis ingen takker ja. Øk helt til noen rekker opp hånda. 

Lenke til kommentar

 

det er jo sleipt av selskapene uansett å overbooke med vilje.

 

Nei, det synes jeg ikke. Du samtykker til dette når du betaler for reisen, det står i terms and conditions.

 

Et godt eksempel på at liberalisme feiler. Liberalisme forutsetter at alle vet alt om alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jo, jeg kan garantere. 

 

Satsene er ikke gode hvis ingen takker ja. Øk helt til noen rekker opp hånda. 

 

 

Selvfølgelig kan ikke du garantere det, å påstå slik er på randen til galskap. Du er ikke synsk. 

 

Det er helt normalt at folk takker ja til disse gave pakkene, men noen ganger hender det at folk ikke gjør det og da blir det som regel bråk og det havner i media. Men det er så ekstremt sjeldent. Slike ting som dette skjer mange ganger hver dag, så og si alltid ordner det seg. 

Lenke til kommentar

 

 

det er jo sleipt av selskapene uansett å overbooke med vilje.

 

Nei, det synes jeg ikke. Du samtykker til dette når du betaler for reisen, det står i terms and conditions.

 

Et godt eksempel på at liberalisme feiler. Liberalisme forutsetter at alle vet alt om alt.

 

 

Liberalisme? Dette er sunn fornuft. Sjekk hva du kjøper før du kjøper det. 

 

wynnek.jpg?w=584&h=403

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jo, jeg kan garantere. 

 

Satsene er ikke gode hvis ingen takker ja. Øk helt til noen rekker opp hånda. 

 

 

Selvfølgelig kan ikke du garantere det, å påstå slik er på randen til galskap. Du er ikke synsk. 

 

Det er helt normalt at folk takker ja til disse gave pakkene, men noen ganger hender det at folk ikke gjør det og da blir det som regel bråk og det havner i media. Men det er så ekstremt sjeldent. Slike ting som dette skjer mange ganger hver dag, så og si alltid ordner det seg. 

 

 

Jo, jeg kan garantere det. Man trenger ikke være synsk for å vite at noen vil si ja til 5000 kr. Det er helt urealistisk at ingen vil si ja, og hvis noen gjør det så er det ikke verre enn at man kan øke til 10 000 kr. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jo, jeg kan garantere det. Man trenger ikke være synsk for å vite at noen vil si ja til 5000 kr. Det er helt urealistisk at ingen vil si ja, og hvis noen gjør det så er det ikke verre enn at man kan øke til 10 000 kr. 

 

 

Du snakker jo her i mot deg selv, viser jo poenget mitt helt klart.

 

Ser du på satsene er de opp til 600 euro. Så det viser at jeg har rett, er nok ikke vanskelig å google seg frem til at folk takket nei på slike ruter. 

 

Men uansett, de forholder seg til ett regelverk og det fungerer i de fleste tilfeller. altså ingen vits å endre på dette. Flyselskapene har jo forslags mailkasser, bare til å sende inn om du føler dette er viktig for deg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jo, jeg kan garantere. 

 

Satsene er ikke gode hvis ingen takker ja. Øk helt til noen rekker opp hånda.

 

 

Selvfølgelig kan ikke du garantere det, å påstå slik er på randen til galskap. Du er ikke synsk. 

 

Det er helt normalt at folk takker ja til disse gave pakkene, men noen ganger hender det at folk ikke gjør det og da blir det som regel bråk og det havner i media. Men det er så ekstremt sjeldent. Slike ting som dette skjer mange ganger hver dag, så og si alltid ordner det seg.

 

 

Jo, jeg kan garantere det. Man trenger ikke være synsk for å vite at noen vil si ja til 5000 kr. Det er helt urealistisk at ingen vil si ja, og hvis noen gjør det så er det ikke verre enn at man kan øke til 10 000 kr.

 

For å ta det mest kjente (skrekk)eksempelet:

 

Av de 71 passasjerende ombord på United Express Flight 3411, så var det ikke en eneste passasjer som sa ja til over 8000 kroner i kompensasjon for å forlate flyet.

Lenke til kommentar

 

 

 

det er jo sleipt av selskapene uansett å overbooke med vilje.

 

Nei, det synes jeg ikke. Du samtykker til dette når du betaler for reisen, det står i terms and conditions.

 

Et godt eksempel på at liberalisme feiler. Liberalisme forutsetter at alle vet alt om alt.

 

 

Liberalisme? Dette er sunn fornuft. Sjekk hva du kjøper før du kjøper det. 

 

wynnek.jpg?w=584&h=403

 

Problemet er at brukeravtaler som regel er veldig lange og skrevet med juridisk språk, så folk flest har ingen forutsetninger for å kunne sette seg inn i det. Derfor er solid regulering av næringslivet nødvendig. Enkeltindividet er rett og slett for begrenset. For å ha et liberalistisk samfunn må alle kunne alt om alt. Og så må man skru av de fleste menneskelige egenskaper og gjøre oss om til 100% objektive roboter. Følelser må fjernes fordi følelser er en stor påvirkningsfaktor på avgjørelser mennesker tar. Osv. osv. osv.

Lenke til kommentar

Av de 71 passasjerende ombord på United Express Flight 3411, så var det ikke en eneste passasjer som sa ja til over 8000 kroner i kompensasjon for å forlate flyet.

 

 

Med tanke på hvor mange fattige amerikanere som finnes så høres det veldig usannsynlig ut. Men for all del, jeg bøyer meg i støvet om det stemmer. Og i så fall beviser det bare at satsene ikke er gode nok. De må øke kompensasjonen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...