Gå til innhold

Podkast: Rad Crew #155


Anbefalte innlegg

Early access er sikkert kjekt for de mange ungdomme og hobbyspillere rundt om i verden.

 

Jeg har dog begrenset med tid og jeg har også begrenset med interesse. Jeg brant meg kraftig på Minecraft og var en av de første 50.000 som kjøpte spillet. Altså før det var noe særlig med innhold i det.

 

Etterhvert som timene fløy gikk jeg meg lei av spillet, og jeg har derfor ikke fått nytte av det nye innholdet som etterhvert kom.

 

Derfor unngår jeg early access, og irriterer meg grønn og blir direkte forbannet over alle early access spillene som blir frontet på førstesiden på Steam.

 

Merk spillene, eller slutt å front dem...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt kun ett spill som e early access alpha versjon og det e 7 Days to Die. E muligens Alpha versjon, men syns det e likevel utrolig gøy, har ett par bugs, men meget spillbart til å være i såppas tidlig versjon og er en av de artigste / beste muligens det beste Zombie survival spillet som jeg har spilt.

 

Begynner uten våpen og må begynne å lete etter items å håpe du finner noe bra. Finner du ikke noen våpen så kan du crafte akkurat slik som minecraft. Er voxelbasert samme som minecraft, men har HD textures og dynamic lighting som standard og i tillegg til slagvåpen så har du skytevåpen.

 

Allerede veldig gøy, men om de klarer å ha like gode updates gradvis slik som Minecraft så trur æ virkelig det kommer til å bli ett kongespill etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har i prinsippet ikke noe i mot Early Access som foretningsmodell, men jeg misliker måten det promoteres likestillt med ferdige spill på i Steam klienten. De burde ligge i en egen Early Access seksjon av markedet så det er klinkende klart at det dreier seg om spill som kan være veldig langt fra ferdigstillelse.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke noe galt i det?

Synes det er helt knall, man får jo tross alt spillet når det kommer ut... Er jo mer som å forhåndsbestille et produkt hvor early access følger med...?

Man har også youtube hvor man enkelt og greit kan så hvilket stadiet spillet er på.

 

Vist et menneske er så dum at de ikke klarer å styre seg selv fra å kjøpe et early access spill så er jeg redd for menneskets framtid...

 

Når man er på steam står det under alle early access titler som er det, når man trykker inn på spillets side så står det på en stor blå fane at det er early access, så vist noen ikke får det med seg så burde de vel strengt tatt ikke ha en data..

 

Man får også beskjed om at spillet ikke representerer det ferdige produktet? Ser ikke problemet, jeg har selv en god deal early access spill som jeg har betalt for frivillig; bla. Dayz, War of the Vikings, SNOW(som til og med blir free2play) 7 Days to Die mm.

Lenke til kommentar

Vil dere ha et bra Early Access spill, prøv Assault Android Cactus. Jeg tror det fortsatt er i alpha, men det er et fullt fungerende spill med utrolig artig og intenst gameplay, selv om ikke spillet er ferdig enda. Det er et twin-stick shooter spill, som fugerer perfekt med både mus&tastatur eller kontroller. Anbefaler alle å sjekke ut!

Steam Greenlight side:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=134153777

Steam butikkside:

http://store.steampowered.com/app/250110

Lenke til kommentar

 

Flott tema dere tar opp. Og takk for en flott podcast. Missliker early access veldig. Betale for å få være med å teste et spill er helt mot all sunn fornuft. Var blant annet med på kickstarter for Planetary Annihilation og det kom på steam som early access. Med en helt hinnsides pris. Dette for å gi mulighet for de som ikke var med på kickstarter til å få tilgang til alfa versjon.

Steam burde hatt en måte å huke av for at du IKKE ville ha noen reklame eller få treff på early access spill. "Jeg ønsker ikke å betale for å være alfa/beta tester"

Det kunne absolutt vært en god løsning - en slags måte å reservere seg mot Early Access-tilbud.

Her føler jeg "tenke selv" prinsippet kommer inn i bildet. Det er en stor banner mot toppen av informasjonssidene til early access spill, som informerer om akkurat dette. Om man ikke vil betale for slikt, så er det bare å la være. De kunne gjort det litt tydeligere før man klikker på spillet at det er early access, men er generelt imot unødvendig hånd-holding.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

 

Her føler jeg "tenke selv" prinsippet kommer inn i bildet. Det er en stor banner mot toppen av informasjonssidene til early access spill, som informerer om akkurat dette. Om man ikke vil betale for slikt, så er det bare å la være. De kunne gjort det litt tydeligere før man klikker på spillet at det er early access, men er generelt imot unødvendig hånd-holding.

 

Det handler også om navigeringen på selve store-fronten til Steam. Hvis den blir fylt opp av Early Access-spill kan det rett og slett bli problematisk å finne frem.

 

Hånd-holding i spill er EN ting, men det er absolutt ingen god grunn til å gjøre Steam i seg selv vanskeligere å navigere. Det er ikke Portal liksom.

Lenke til kommentar

Det handler også om navigeringen på selve store-fronten til Steam. Hvis den blir fylt opp av Early Access-spill kan det rett og slett bli problematisk å finne frem.

 

Hånd-holding i spill er EN ting, men det er absolutt ingen god grunn til å gjøre Steam i seg selv vanskeligere å navigere. Det er ikke Portal liksom.

 

Valgfrihet i forhold til instillingene hadde ikke skadet noen nei, eneste problemet jeg ser er at spill som fra før av har lite eller helt fraværende reklamebudsjett da vil bli mindre synlige. Mange av early access spillene er rimelig avhengige av inntekter fra early access salg for å holde utviklingen i gang. Kansje en mellomting, som en extra tab på salgssiden som filtrerer ut early access, uten at man direkte kan deaktivere hele greia. (Beholde early access som standardtab, men ha en "retail tab" som kan velges der kun ferdige spill vises.)

Endret av Galen Absalom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, folk gjør seg ferdig med spillet før det er offisielt ferdig, og det kan gjøre at utvikleren stempler spillet som ferdig før planlagt pga manglende interesse etc etc.

 

Sjøløver kan lære å fly en gang i fremtiden også. Kanskje vi bør begynne å skalke oss ned i tilfelle det skjer.

 

 

 

Jeg har i prinsippet ikke noe i mot Early Access som foretningsmodell, men jeg misliker måten det promoteres likestillt med ferdige spill på i Steam klienten. De burde ligge i en egen Early Access seksjon av markedet så det er klinkende klart at det dreier seg om spill som kan være veldig langt fra ferdigstillelse.

 

 

Det er allerede klinkende klart. Det eneste negative punktet, er at det koster deg ett ekstra museklikk.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...