Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Greit, da har jeg gjort alvor av planene. Har allerede begynt å pakke og reiser i morgen rundt klokken tre. Er det ønskelig at jeg kommer med daglig update om hvordan det går?

 

Egentlig ikke, om det skjer noe spesielt fanger vi det opp via avisa...

Det du derimot bør tenke på og planlegge grundig er hvor du skal bosette deg, det idelle er at det er fremkommelig for deg men samtidlig vanskelig for andre å komme til så du ikke mister ustyret ditt mens du er på skolen.

Det bør også være en plass der du ikke risikerer å bli våt når snåen smelter eller være utsatt for snøras.

Fuktighetsmessig bør det være tørt der så grotter er ikke så veldig smart å være i.

Det bør også la seg gjøre å tenne et bål uten at hele området tar fyr.

 

Personlig så kan det være lurt å bygge noe der man oppbevarer seg med det utstyret man tar med seg , er ikke fryktelig mye som skal til og man får fort laget nok ly til plassering av telt eller til og med sovepose.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at dette vil få konsekvenser. Skolen/lærerne kommer vel til å sette i gang et jævla helvete hvis de finner ut dette, vil jeg tro? De bråker for de minste ting, så du burde ikke la dem få vite hva du driver med (bare et godt råd).

 

Når det gjelder utstyr har jeg ikke noe å tilføye. Men vil bekrefte det at ja, du trenger ullklær. Helst så mye som mulig, i tilfelle du blir våt/svett osv.

 

Jeg vil gjerne følge med og ha en daglig update. Lykke til, og jeg håper du får til dette. Du kommer til å trives (bare det ikke blir plaskregn!) :)

Lenke til kommentar

Andrull: Kongepost! Joda, tok besluttningen for to timer siden. Jeg er ung ja, bare 15 år. Passer dårlig med tanke på eksamen, men det får så være.

 

Mat den første uken tar jeg med når jeg går, finner noen greier i huset, kan eventuelt snike meg inn og ut av huset når det er tomt for å ''stjele'' mat.

 

Tenkte å bo ute i 1-4 uker, med tanke på at budsjettet mitt er meget begrenset.

 

Hvilket utsyr tenker du på? Har ikke tenkt å jakte på dyr, bare så det er sagt.

 

Har bare tenkt å sove i telt i sovepose :)

Ok, nå er mye sagt, men:

 

Jeg trodde nå vel egentlig at det skulle vare litt lenger, men greit nok. 1-4 uker høres jo morro ut det.

 

Du trenger bla.

 

- Kniv / øks (øks er valgfritt og kommer litt ann på hvor stor og bra kniv du har, og er for å tilberede brennbart materiale)

 

- Du trenger brennbart materiale / kunnskaper til å skaffe. Fyrstikker regner jeg vel som et minimum.

 

- Du trenger som du selv sier mat.... og redskaper til å tilberede OG spise det. Stormkjøkken? Eller kanskje du bare lager alt på bål.

Ps: Husk på at det funker dårlig med grandisen osv.. så ta med mat som faktisk egner seg til å lage, OG som gir deg det riktige kostholdet.

 

 

- Telt, liggeunderlag (eller kunnskap til å lage selv)

 

- Klær... Dette er viktig. Ull er stikkordet. Samt at du kanskje trenger mulighet til å vaske det noe sted? Om det er en uke, så er det kanskje ikke så viktig, men etter 4 uker kan det jo være greit om du skal være på skolen.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kom gjerne med daglige oppdateringer.

 

Må jo bli veldig kaldt i et telt nå? Kan man innstallere en varmelampe eller noe?

 

Ville i såfall hatt mned både dyne og ulltepper i tillegg til soveposen. Og ekstra underlag. Det du må tenke på er at du ikke må fryse. Du kan også bruke papp som ekstra underlag det holder bra på varmen.

Lenke til kommentar

Takk for nye tips! Problemet her i Bergen er at all skog er på fjellet, og fjellet er ikke spesielt flatt.

Bergen er tom for snø, så det skal ikke være noe problem, men det høljer ned, ikke bra!

 

Anonym: Er ikke noe ille. Jeg er bare en bortskjermt liten drittunge, men uansett, en slik reaksjon av en 19åring er mildt sagt umodent.

 

jigaplow: Ja, der blir mitt største problem. Foreldre og skole, her kan jeg komme til å slite. Men hva mener du med at jeg ikke skal fortelle noe? Tror de merker at jeg ikke har vært hjemme på en uke, heh.

 

Gypsy: Har ikke noen varmelampe, men det er ikke minusgrader i Bergen lengre, så dette går nok bra!

 

Eneste problemet mitt nå er at jeg er tom for plass å pakke i, og at skolesekken min er på skolen.

 

Edit: Last guy som jeg ikke husker navnet på: Foreldre vet ikke om dette, det er min største hindring. Går jo på skole og kommer til å ha data på meg hele tiden. Får se om det er noe trådløst nett oppi skauen :p

 

Uansett, nå natter jeg, god natt forumfolk! :)

Endret av hemmeligforum
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vel du får ha lykke til, ville diskutert saken med foreldre.. eller i det minste lagt igjen en lapp slik at de ikke uroer seg så altfor mye..

 

Husk nok mat! Bruk ihvertfall 1 time på å velge teltplass.. nær elven? nær skolen? nær dusj? nær butikk?

Å klær.. for guds skyld ha med mer enn nok klær..

 

I tillegg, hør med en kompis om du kan ha han som backup løsning om du er tom for penger eller det er altfor kaldt til å sove ute.. eller om noe uventet skulle oppstå..

 

Husk dopapir :)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg virkelig å legge igjen en lapp ja! Og du burde finne en kompis som vet din eksakte posisjon. Sånn i tilfelle noe skulle skje, så er det i det minste èn som vet hvor du er. Lag en avtale om at hvis du ikke dukker opp på skolen må han varsle foreldrene dine eller noe. Ulykker kan skje, så det å ha en sikkerhet med klar avtale er viktig. Om du feks skulle bli syk og ikke har batteri på mobilen etc. Eller hugger deg i foten med kniv.

 

Husk også at om skolen finner ut dette, vil de mest sannsynlig varsle barnevernet, så de kan komme på døren når du er hjemme igjen. Kan lage masse problemer for deg, ved at de vil mene at foreldrene dine ikke kan ta vare på deg, siden du klarer å stikke av og attpåtil bosette deg i skogen.

 

Det er mange konsekvenser som kan komme ut av dette, som kan ødelegge mye for både deg og andre i familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, nå er klokken kvart på tre og jeg er på vei ut av huset! Har alt for mye med meg, så bruker en del tid opp til fjellet.

 

Uansett, er som om Gud vil at jeg skal dra. Hodepinen er vekke, regnet erstattet med sol og vinden vekke.

 

 

 

 

Er for klar til å dra for å fortelle dere så mye nå, så hadebra!

 

Btw: Broren min har gått opp et nivå og har tatt ipoden min, wiien min, favoritteppet mitt og stappet en bokser i jakken min(wtf?). Alt dette før gårsdagens episode. Nå kom han faktisk akkuratt hjem. Hehe, hade!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...