Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først av alt høres dette ut som et spennende prosjekt. Ikke noe jeg personlig ville ha prøvd ettersom jeg er kronisk avhengig av sauna lignende temperatur på rommet mitt, men likeså.

 

 

For det andre føler meg yrkesmessig påbudt å nevne at det er en mulighet å kontakte barnevernet om du føler at det er så ille hjemme at du må flytte ut i skogen. Det er nå en gang slik at de gjør mer enn å ta spebarn fra mor. Det er faktisk en rekke hjelpe tiltak de kan komme med.

 

Hva disse er varier ganske mye fra kommune til kommune og til dels ulik praksis mellom ulike bydeler.

 

Men noen jeg har sett sjøl er mekling, økonomisk bistand og i noen tilfeller egen hybel.

 

For det tredje er det å rømme sjeldent en god ide. Vil tross alt ikke at du skal bli kjent med lomme mannens ukjente medsammensvorne lavo mannen. Men spøk satt til side. Det finnes bedre alternativer og et hjelpe apparat der ute. Ta kontakt med barnevernsvakta!

 

Nå blir dette offtopic, men er det din genuine mening basert på erfaringer at det er det beste å ta kontakt med barnevernet? Barnevernet i Nordland har bare forårsaket meg problemer og nervøsitet i mitt liv. Instansen mener jeg forøvrig er like ille som NAV, om ikke verre.

Det er dessverre store forskjeller fra barnevernkontor til barnevernkontor. Min erfaring med vårt lokal kontor er utelukkende positiv og det er desidert den beste instansen i vår kommune. Jeg kan strengt tatt ikke få lovprist dem nok, de er så vanvittig dyktige.

Men det er dessverre ikke alle barnevernkontorer som er så flinke som vårt.

Lenke til kommentar

Høres gøy ut :!: Hadde ikke hatt noe imot å bo ute en uke sålenge det var bær(eller noe annet spiselig) og vann i nærheten. Og dopapir. Jeg har overnatta i skogen noen ganger, men det har vært 'telt' laget av greiner og sånn så var ikke 100% vanntett.... Og jeg liggeunderlaget var heller ikke så behagelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mehehe, høres ut som mye stress.

 

Mine foreldre har lest jevnlig i tråden, og dette finner jeg meget ubehagelig, men ikke så ubehaglig som at min kontaktlærer har vært oppe i teltet mitt. Synes det er vilt freaky. Blir bare mer forbannet når dette er en lærer jeg hater så intest mye og har gjort at mitt syn på middelaldrene kvinner ikke er så veldig bra :)

 

Edit: Glemte å si at min bror ble ''kastet'' ut fordi min mor skulle ha en vennine over.

Endret av hemmeligforum
Lenke til kommentar

Er skogen stor? Er/var teltet dypt inne i skogen? Har du sett noe til noen dyr, som rådyr, elg, bjørn eller lignende?

 

Kanskje noen andre kan svare: Hva sier loven om å bo i telt i skogen? Kan man lovlig flytte ut i en skog og bo der over tid?

 

Vi lever i et fritt land. Det er ingen lov som sier at du ikke har lov til å bo på alternative plasser, så lenge du eier området eller det er offentlig eiendom.

 

Han over meg:

Posten fikser du lett ved å skaffe deg en postboks på postkontoret, og jeg kan ikke helt se grunnen til at man behøver en adresse man kan møtes på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...