Gå til innhold

Anmeldelse: Star Wars: The Force Unleashed (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bare testet demoen og den var ikke så ille, eneste som jeg kunne sette fingeren på der var at lasersverdet var litt "dødt". Er vell et spis som burde anskaffes en gang.

 

Det var enormt mye klaging på lasersverdet. For det første ønsker Lucas Arts at man skal utnytte jedi-kreftene, og har derfor ikke overjustert bruken av lasersverdet. For det det andre får man nye krystaller gjennom spillet, og har derfor mulig til å oppgradere sverdet etter eget ønske. Ikke døm spillet etter en enkel demo med tanke på at man er ganske nedgradert i forhold til hvor "sterk" man kan bli i selve fullversjonen.

Lenke til kommentar
Likevel drar GameTrailers frem noen argumenter som blir utelatt av Gamer:

-ingen multiplayer

-veldig kort spill (7-8 timer?)

Multiplayer: Hvorfor skal et spill automatisk trekkes for å ikke ha multiplayer?

 

Lengde: Det relevante for vurderingen er ikke hvor langt spillet er, men hvor gøy det er så lenge det varer. På Gamer.no kan et spill få toppkarakterer uansett om det varer i 3 eller 30 timer. Det er hva som skjer, og hva spillet gir i løpet av spilletiden som bestemmer hvor bra spillet er. Et spill blir med andre ord ikke automatisk bedre av å være langt, på samme måte som det ikke automatisk blir dårligere av å være kort.

Tja altså... både lengden og multiplayer-muligheter har mye å si når man skal vurdere levetiden av et spill. Det er vel et veldig viktig kriterium i en spillanmeldelse? Når spillet er dårlig er det selvsagt like greit at det er kort, men når spillet er bra har disse kriteriene en viss viktighet. Litt kjipt å bruke 600kr.++ på et godt spill som man blir 100% ferdig med innholdet etter noen timer. Da blir spillet ikke så godt likevel.

 

Nå at det er sagt er det også spill som er gode også fordi de er korte. Jeg vet ikke om Portal hadde vært like fantastisk dersom spillet hadde vært 2-3 ganger større. Men så koster Portal lite...

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Tror ikke multiplayer hadde funket bra, alle ville bare plukket opp hverandre og kastet dem kryss over brettet. :!:

 

Men all kritikken mot lastersverdet begynner å bli litt mye synes jeg. Du kan jo velge å oppgradere skaden du gjør med den, sant nok den er ikke som et "ekte" lasersverd i starten men det hadde blitt nokså overkill å kunne bare drepe alt med ett slag.

 

Jeg elsker å bruke kraften og omgivelsene. Er mye mer fornøyelig å løfte opp et vrak og slenge den inn i mengeden enn å "hack'n'slash" meg igjennom alt.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er utrolig skuffet over lengden på spillet, tok mellom 5-6 timer å fullføre Sith Lord vansklighetsgrad og det var med alle side oppdrag og fant de fleste jedi holocrons. Altså, 500kr for noen knappe timer, er litt drøyt spørr du meg. De kunne lett ha utvidet historien og lagt til flere oppdrag på andre varierte planeter.

Gifv more :<

Lenke til kommentar
Må si at jeg er utrolig skuffet over lengden på spillet, tok mellom 5-6 timer å fullføre Sith Lord vansklighetsgrad og det var med alle side oppdrag og fant de fleste jedi holocrons. Altså, 500kr for noen knappe timer, er litt drøyt spørr du meg. De kunne lett ha utvidet historien og lagt til flere oppdrag på andre varierte planeter.

Gifv more :<

 

Vel, 5-6 timer underholding for 500Kr er ikke mye med tanke på en film er 1-2 timer lang....

Lenke til kommentar
Må si at jeg er utrolig skuffet over lengden på spillet, tok mellom 5-6 timer å fullføre Sith Lord vansklighetsgrad og det var med alle side oppdrag og fant de fleste jedi holocrons. Altså, 500kr for noen knappe timer, er litt drøyt spørr du meg. De kunne lett ha utvidet historien og lagt til flere oppdrag på andre varierte planeter.

Gifv more :<

 

Vel, 5-6 timer underholding for 500Kr er ikke mye med tanke på en film er 1-2 timer lang....

 

Med tanke på at de fleste spill tilbyr lett 2x mer, så jo.

Lenke til kommentar

Er uenige. Kan ikke sammenligne opplevelser fra spill til et annen. Er som å sammenligne en ferie tur til Bahamas mot en tur til Oslo, eller en Tom og Jerry film mot en Hitchcock film...de er selvfølgelig ikke det samme.

 

Så lenge det er morsomt og du har hatt glede ut av det, har den gjort jobben.

 

Det sakt, så har du sikkert rast igjennom spillet. Andre andmeldelser har sakt at spillet er 9-10 timer lang.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Er uenige. Kan ikke sammenligne opplevelser fra spill til et annen. Er som å sammenligne en ferie tur til Bahamas mot en tur til Oslo, eller en Tom og Jerry film mot en Hitchcock film...de er selvfølgelig ikke det samme.

 

Så lenge det er morsomt og du har hatt glede ut av det, har den gjort jobben.

 

Det sakt, så har du sikkert rast igjennom spillet. Andre andmeldelser har sakt at spillet er 9-10 timer lang.

 

Og det var derfor du kunne sammenligne med en film?

Jeg vet at spill er forskjellige og jeg syns det var et gøyalt og underholdende spill, derfor jeg ble så fort ferdig med det.

Men når først en stor produsent med mye penger lager et spill burde dem sørge for at underholdningen holdt en smule lenger, særlig når den ikke har noen mp mulighet. (untatt wii)

Lenke til kommentar

Å sette en (ex?)ihuga Star Wars fan til å anmelde blir vel ikke akkurat objektivt - ja jeg leste artikkelen deres om at det er "umulig" å være objektiv - men en ikke-StarWars-fan hadde sett mer objektivt på det (No offence, kjære anmelder :) ).

 

Dette blir helt tullete. Hvorfor skal jeg, som ihugga Star Wars-fan ha lyst til å lese en anmeldelse av en person som ikke har peiling på Star Wars? Dere som syter over objektivitet forstår tydeligvis ikke begrepet "objektiv". Det er helt idiotisk å be noen om å være objektiv når det gjelder anmeldelser, spesielt da det omtrent ikke engang er mulig. Det samme gjelder alle andre type anmeldelser som musikk og film. Hvor smart er det å sette en death-metall-fan til å anmelde et album av Brian Wilson? Eller å få en Beatles-fan til å anmelde et album av Dimmu Borgir? Hvor interessant vil den anmeldelsen være å lese? Fint lite, for det første vil den få lav score, naturligvis. For det andre ville det jo blitt helt feil. Jeg ønsker jo å lese anmeldelser av folk som vet hva de prater om, også innen spill. Faktisk spesielt innen spill.

 

Det gamer.no har gjort i det siste er veldig veldig bra. Det er definitivt riktig måte å sette rett mann til jobben når det kommer til anmeldelser. Klart, man kan trekke frem til som "men dette spillet fikk mer enn Halo3" osvosv-sutring. Dette vil jo klart føre til noe ubalanse blandt tidligere anmeldelser som kanskje ikke har fulgt samme retningslinjer som de gjør nå. Men fremtidige anmeldelser vil bli temmelig godt balansert i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Jeg mener da den fikk litt for høy score da..

Men har bare spilt det i en 2-3 timer. Men min erfaring intill videre er at:

"Start på A og slakt alt til B".

 

Ingen kroppsdeler som flyver av å helt sinnsyke arcade klasse powerups.

 

 

Så for at ett spill skal være bra for deg så må kroppsdeler fly? jaja, godt man har forskjellig smak :)

 

bare prøvd demoen. men den har jeg spilt gjennom 20 talls ganger :p gleder meg til imorgen :D

 

edit: skrivesleif.

Endret av denniswerth
Lenke til kommentar
Jeg mener da den fikk litt for høy score da..

Men har bare spilt det i en 2-3 timer. Men min erfaring intill videre er at:

"Start på A og slakt alt til B".

 

Ingen kroppsdeler som flyver av å helt sinnsyke arcade klasse powerups.

 

 

Så for at ett spill skal være bra for deg så må kroppsdeler fly? jaja, godt man har forskjellig smak :)

 

bare prøvd demoen. men den har jeg spilt gjennom 20 talls ganger :p gleder meg til imorgen :D

 

edit: skrivesleif.

 

Såklart, Luke mista armen sin!.

Skulle bare mangle at en lightsaber lever opp til dagens fysikk simulering. Men ellers så gjør "Tha Force" seg veldig bra. Ble faktisk veldig overasket over hvor mye du kunne ødelegge å flerre i biter på førstebrett :O

Lenke til kommentar

Dear Mr. Kenny Bones:

Jeg skrev ikke "være objektiv - punktum". Jeg skrev være mer objektiv.

Subjektivitet hører selvfølgelig hjemme til i anmeldelser til en viss grad.

 

Nei, jeg hadde ikke satt en Beatles fan til å anmelde Dimmu Borgir - jeg hadde ikke satt en Beatles fan til å anmelde musikk i det hele tatt. For å være anmelder bør man kanskje like flere sjangere?

Man kan jo forøvrig være fan av mange sjangere... :)

Men jeg mener ikke at anmelder her lever i Star Wars universet, hehe :) Men titt på argumentene for at man kanskje ikke får så mye for pengene som ved andre spill. For mange er dette av betydning.

 

Jeg husker ikke at jeg sa noe om Halo 3?

Lenke til kommentar
Jeg mener da den fikk litt for høy score da..

Men har bare spilt det i en 2-3 timer. Men min erfaring intill videre er at:

"Start på A og slakt alt til B".

 

Ingen kroppsdeler som flyver av å helt sinnsyke arcade klasse powerups.

 

Joda, men det er måten man slakter på som gjør spillet morsomt. ;)

 

Men har lest at spillet mister litt av sjarmen på slutten av spillet fordi fiendene er så store at man ikke kan bruke force power/fysikk på å drepe de, og det er nettopp Eurphoria-fysikken som er spillets største sjarm.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...