Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan ta farvell med noen en elsker?


Anbefalte innlegg

her en en tråd om meg nå. om den passer i nedenstående link får en annen moddis ta seg av det. jeg har en date med en spritflaske fra nå av og til jeg sovner. og jeg som skal opp til jobb imorgen tidlig.

 

jeg har tidligere att opp dette i den store kjærlighetstråden og ønsker nå å lage en egen tråd om dette.

 

kort fortalt ble jeg kjent med dette kvinnemenneske for cirka 10 år siden. jeg så ettter kort tid at hun hadde en spesiell plass i mitt hjerte. jeg flyttet fra byen vi ble kjent i og jeg flyttet fra byen vi bodde i. etter hvert mistet vi også kontakten. da vi hadde felles bekjente ble kontakten tatt opp igjen for cirka 2 år siden. jeg merket da at følelsene kom tilbake igjen. dette til tross for at vi hadde vært opptatt på hvert vårt samboerskap i mellomtiden. vel... jeg merket at følelser blusset opp igjen og sendte henne et brev. dette gir jeg nå til dere folkens :

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

i de siste dagene er det noe jeg har hatt lyst til å ta opp med deg. Dette er noe som jeg synes bør bli tatt opp for vår begges

og vårt vennskaps skyld. Jeg vet ikke om vennskapet vårt vil overleve dette men jeg synes uansett at dette er noe

som bør tas opp. Dette fordi jeg synes vårt vennskap fortjener at vi er ærige ovenfor hverandre og at vi er ærlige

ovenfor oss selv.

 

Etter at vi tok opp kontakten igjen ifjor har jeg fått mer og mer følelser for deg. Jeg vet ikke om kanskje dette høres dumt ut da vi nesten ikke har møttes siden jeg flyttet fra Kristiansand men du har en personlighet som jeg

faller lett for og det har nå skjedd.

 

Nå som dette er kommet for dagens lys vet jeg ikke om jeg ønsker eller bør fortsette vennskapet mellom oss. Dette fordi jeg ikke har noe annet inntrykk enn at du kun vil ha meg som en venn. Så lenge jeg føler det jeg gjør for deg synes jeg derfor at vennskapet vårt er på feil grunnlag og at jeg vil håpe på ting som aldri vil skje. jeg har allerede vært igjennom et vennskap med lignende forutsettningene og dette er noe jeg ikke ønsker å gå igjennom igjen. På sikt er dette noe som ikke vil tjene noen av oss. Du vil kanskje se på meg som en god venn, mens jeg vil gå rundt og håpe på noe som antageligvis aldri vil skje.

 

Jeg vet ikke hvordan du vil reagere på dette, men på sikt vil vi begge være tjent med at dette kommer for dagens lys.

 

Jeg har alltid satt pris på ditt vennskap og nærvær iløpet av alle de årene vi har kjent hverandre og jeg vill alltid se tilbake på den tiden som en god tid.

 

det siste halve året har hun vært på utenlandstur og hun har iløpet av turen sendt meg postkkort. (vi skrev brev til hverandre en stund før hun dro på tur). hun har i tilleg til dette sendt meg brev, tatt kontakt på meg på msn (hvor jeg har slettet henne men ikke blokkert henne tidligere), sms og telefon.

 

med brevet i bakhodet undret jeg på hvorfor hun fortsatte å ta kontakt til tross for brevet jeg sendte. idag (søndag) hadde vi en deilig dag sammen. vi hadde i forkant av dette endel kontalt i forrm av sms og en-times-telefonsamtaler. vi var først ute sammen før vi dro hjem til meg, lagde mat sammen og drakk uanstendige mengder vin.

 

da familien hennes eier en leilighet her i byen bestemte hun seg for å dra til den istendenfor å overnatte hos meg. (jeg tilbød meg tilogmed å sove på sofaen). i avskjeden ble det (selvfølgelig) feldt en tåre i øyenkroken for min del da hun begynte å snakke om brevet da vi tok avskjed på perrongen.

 

hun tok selvfølgelig notis av dette og tok ganske raskt kontakt på sms hvor dette ble nevnt. hun sa hun hadde veldig stor venne-hjerte men det er et sted ikke jeg vil ha plass. jeg vil ha den spesielle plassen som kun et fåtall har i noens hjerter.

 

for min del vil jeg aldri ha kontakt med henne igjen men da hun vil for alltid eie en del av mitt hjerte er jeg i øyeblikket svak og rådvill.

 

måtte alle følselser brenne i helvete for min del. hele den kvinnelige delen av befolkningen også for min del akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så og si i samme situasjon, dog bare forelskelse.. Føler med deg til den grad jeg kan ettersom jeg bare er forelsket, mens du elsker. Slikt må være helt ubeskrivelig forjævlig da du elsker denne personen.

Sitter selv nå to uker etter bruddet og sjekker stadig mobilen og msn om hun har sagt noe..

 

Får vel bare lene seg på "tiden leger alle sår" så lenge..

Lenke til kommentar

det jeg synes har vært så dritt med henne har vært at vi trives veldig godt i hverandres selskap (har hun gitt utrykk for diverse ganger både irl og sms), snakkketøyet går i et sett når vi er sammen, vi snakket blandt annet om å dra på kino og de sa hun at hun ikke ville da vi ikke fikk snakket sammen. vi har omtrent samme musikksmak (kjenner ikke mange damer som liker min musikksmak og spillelister på iPoden sånn helt uten Viderøe), vi har samme filmsmak og mange av de samme interessene. vi har også samme humoren og ler veldig mye av de samme tingene.

 

da vi traff hverandre på søndag var det ofte at vi fullførte hverandres settninger og vi hadde laaange perioder (føltes iallefall slik) hvor vi bare satt å så hverandre inn i øynene. noen av disse gangene ble det en litt pinlig stillhet hvor begge ble litt flaue og så bort.

 

Dessuten synes jeg musikken til Al Green har blitt skikkelig fornufttig. det er vel toppen av kaken og sier sitt.

 

hvorfor må det være slik? :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg føler med deg det jeg kan.

Er for tiden forelsket i ei i klassen min, vi har vært venner litt for lenge og jeg er livredd for at hun skal si at hun bare liker meg som en venn. Derfor har jeg nølt med å fortelle henne hva jeg føler.

 

Hun spurte meg om jeg ville ta en milkshake i morra med henne, noe jeg ble veldig overrasket over. Jeg er pissredd, enten så betyr det jo at hun like meg som mer enn venn. men i går sa hun at hun kanskje likte en kompis av henne som mer enn venn. Da kan det jo og hende at hun bare har slått seg helt til ro me meg som venn? Jeg kommer til å oppdatere dere av medfølelse for ilpostino.

Kan ikke sette meg i din situasjon og dine følelser, men kanskje denne historien hjelper?

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Har hørt at det hjelper med sjokolade?

 

Anyways. Tidenes tristeste historie! Føler så inderlig med deg! Håper det går over etterhvert.

Lenke til kommentar

Trist å ha det vondt sånn. Men vet du sikkert at hun ikke vil være kjæresten din? Kanskje hun er redd for å miste deg som venn senere hvis dere blir mer enn venner nå? Det høres ut for meg som at dere passer sammen - kanskje hun bare trenger mer tid til å forstå det...?

 

Synes du skal si rett ut at du elsker henne. Det er jo ikke naturlig å planlegge farvel med en man elsker - hvis det er det minste håp om at hun føler noe for deg. Hvis det ikke er håp, får du bare gjøre det klart for henne at å gå slik dere gjør nå er rene torturen for deg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Trist å ha det vondt sånn. Men vet du sikkert at hun ikke vil være kjæresten din? Kanskje hun er redd for å miste deg som venn senere hvis dere blir mer enn venner nå? Det høres ut for meg som at dere passer sammen - kanskje hun bare trenger mer tid til å forstå det...?

 

det har streifet meg også. enten har hun ikke ville miste meg som venn ellers har det vært noe der som hun ikke har turt å vise meg og ved å bruke tid i mitt nærvær ville dette kanskje bli noe mer konkret. jeg regner med at det har vært hjertt mitt som snakker når jeg har kontakt med henne. det er noe som heter "kjærlighet gjør blind" og jeg i visse situasjoner overkjører hjertet hjernen og forstanden.

Lenke til kommentar
Vi har jo den "get laid" og sjekke tråden. Kanskje noen burde lage en "slik blir du kvitt kjærlighetssorg" tråd... :hmm:

8523131[/snapback]

 

Det finnes nok ingen knep for å bli kvitt kjærlighetssorg, annet enn å bruke rebound, som fører til mer kjærlighetssorg.

 

 

Hadde det fantes et knep, så hadde jeg visst det.

Lenke til kommentar
(...) og vi hadde laaange perioder (føltes iallefall slik) hvor vi bare satt å så hverandre inn i øynene. noen av disse gangene ble det en litt pinlig stillhet hvor begge ble litt flaue og så bort.

8519444[/snapback]

Bare litt OT her... Dette må du ikke gjøre! Dersom du ser henne i øynene så beholder du simpelthen blikket inntil hun ser bort, når hun omsider fester blikket sitt tilbake må du smile lurt. Jeg gjør dette stadig vekk (uavhengig av sivilstatus :wee:) og det funker hver gang; jenter blir som regel litt småflaue av slikt så smiler de tilbake (noen blunker til og med). Jenter med litt bedre selvtillitt svarer ofte med en flørtete kommentar etc.

 

Flørting er veldig viktig for oss mennesker, være seg med din kjæreste eller jentene i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...