Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

2% på 2,5% motor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en bensindrevet gresstrimmer på Biltema. Tok med noen flasker 2 takts alkylatbensin også.

Ser nå at bensinen er på 2%, mens trimmeren skal ha 2,5%. Vil det gå å bruke denne bensinen eller vil det skjære seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ei flaske 2-takt olje og bland i til du har 2,5%.

Det er ikke lurt å kutte på olja til en 2-takter og sepsielt ikke om det er beskrevet hvor mye den skal ha.

Å bruke lavere % kan godt gå bra men det kan fort slite mere på motoren så ville ikke tatt sjansen selv.

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

5 milliliter. Du behøver ikke ta hensyn til av volumet på den ferdige blandingen øker.

Skrevet

TS. Kontakt produsenten. Jeg tviler på at gresstrimmeren skal ha 2,5 % olje. (Det er høyst uvanlig, for en 2-takts motor) Og hvis beskrivelsen er rett, så tviler jeg også på om det har noen betydning. Men, sjekk selv.

Skrevet

Avhengig av produsent har jeg sett utstyr med slike motorer med alt fra 2% til 4% oppgitt i manualen. Jeg kjørte selv 3% på en motor som skulle ha 4% uten at den tok skade.

Skrevet

Etter å ha sett gresstrimmer dø etter en halvtimes drift med rett mengde olje er ikke jeg den som ville stått med skjært motor og fortalt at jeg brukte for lite 2-takts olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...