Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som har interesse av å freshe opp HD650 til å bli nærmere slik lydbildet som regel er i mer moderne hodetelefoner er dette en høvelig ok kompenseringskurve. Den er ikke superfinjustert etter grafrespons men justert etter øre. Kurven får dem til å låte mye mer åpen og direkte og man får bort mellomtone-boostet som gjerne låter litt honky i forhold til nyere hodetelefoner. Har tatt litt i for justeringene, men jeg synes de høres mye bedre ut på lavt til middels volum med denne. Litt som et par nye hodetelefoner gratis :) Oppløsningen på grafen i bilde er ikke helt optimal siden spennet er så stort, men alle tallene som ligger til grunn for den ligger i bilde.

 

 

jvdQaQl.png

 

Her er en liten demo på den. Først hører du med kurven. Deretter kommer et lite bip, og kurven blir slått av. Husk at denne er spesialdesignet for HD650, så den kan høres dårlig ut på andre hodetelefoner.

 

Curvecomp_hd650.wav

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som har interesse av å freshe opp HD650 til å bli nærmere slik lydbildet som regel er i mer moderne hodetelefoner er dette en høvelig ok kompenseringskurve. Den er ikke superfinjustert etter grafrespons men justert etter øre. Kurven får dem til å låte mye mer åpen og direkte og man får bort mellomtone-boostet som gjerne låter litt honky i forhold til nyere hodetelefoner. Har tatt litt i for justeringene, men jeg synes de høres mye bedre ut på lavt til middels volum med denne. Litt som et par nye hodetelefoner gratis :) Oppløsningen på grafen i bilde er ikke helt optimal siden spennet er så stort, men alle tallene som ligger til grunn for den ligger i bilde.

 

 

Her er en liten demo på den. Først hører du med kurven. Deretter kommer et lite bip, og kurven blir slått av. Husk at denne er spesialdesignet for HD650, så den kan høres dårlig ut på andre hodetelefoner.

 

attachicon.gifCurvecomp_hd650.wav

 

Hvis jeg forstår deg rett, denne gir en tanke mer crisphet og luft i diskant og mellomtone?

I så fall er det jo gull verdt. Det er nettopp det eneste ankepunktet mot hd650, at de innimellom er vel snill i lydbildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg rett, denne gir en tanke mer crisphet og luft i diskant og mellomtone?

I så fall er det jo gull verdt. Det er nettopp det eneste ankepunktet mot hd650, at de innimellom er vel snill i lydbildet.

Ble veldig overrasket selv hvor stor forskjellen er med den kurven når jeg satt å eksperimenterte. Den blåser virkelig nytt liv inn i hodetelefonene mer enn noen amp har klart, rett og slett fordi den fikser tonaliteten. Trodde ikke potensiale i dem var så godt at det skulle funke så bra det gjorde. Har testet kurven litt på andre hodetelefoner og den gir litt samme effekten relativt sett for sammenligning, så lenge dem ikke er helt på viddene signaturmessig. Lyden etter bip'et er sånn jeg føler lyden er etter at jeg bytter fra en mer fullspekter hodetelefon over til Hd650. Kurven kompenserer jo for alle frekvensbåndene i bassen, diskanten og midrangen. Jeg synes det ble en helt ny hodetelefon. Kurven drar rett og slett bort all ulla i lydbildet og drar musikken mye nærmere og gjør den mer autentisk.

Lenke til kommentar

Visst du ikke får til driver osv, kontakt Kingwa (Audio GD). Han bruker å være rask.

 

Sendte mail til :[email protected]

 

Står på siden: (Please don't send email to [email protected], it is difficult log in in term cause we can reply in time.)  :wee: 

 

 

 

Sykt rart at det ikkje bare funker med en gang? Funker ikkje på windows 8.1 heller. Faens dritt :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...