Gå til innhold

MrL

Medlemmer
  • Innlegg

    9 828
  • Ble med

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

33 878 profilvisninger

MrL sine prestasjoner

4,7k

Nettsamfunnsomdømme

5

Hjelpsomme svar

  1. Med mindre du har en vanskelig bank så kan du ta ut alt i lån helt opptil egenkapital kravet 75/85% og bruke på akkurat hva du vil. Det kan jeg i min bank. Gitt inntekt er i orden.
  2. MrL

    Taxipriser?

    Jeg takker faktisk Erna fordi problemet er ikke frislippet men prisopplysning. Har ingenting imot frislippet, jeg er fullstendig for: jeg har aldri hatt billigere taxi. Dette er et rent markedsføring/prisopplysnings problem. Vi har fri konkurranse på alt annet, ingen grunn til at vi ikke skal få det til på taxi.
  3. MrL

    Taxipriser?

    Joda men dette er ikke kundens ansvar. Bestiller alltid med fastpris selv så har aldri hatt det problemet men dette er Norge ikke Marokko, man burde ikke ha behov for å spørre.
  4. MrL

    Taxipriser?

    Ja jeg anser den loven som sovende da ingen følger den. Flere kontroller med saftige bøter kanskje..
  5. MrL

    Taxipriser?

    Det er lov og dessverre et normalt problem, vi trenger lover som tilrettelegger for at totalprisen på en taxitur blir opplyst før man får regningen.
  6. Økonomiforståelse er vel "relativt", vi sitter for tiden med kø utenfor fattighuset, elendig kronekurs og rike som flykter landet med enorme skatteinntekter som tapes. Generelt mener jeg avgiftsnivået er for høyt på enkelte ting, og jeg mener flere ville hatt en bedre økonomi hvis avgiftene var lavere. Jeg mener og at vi ikke skal ha et bilfritt samfunn, det er en gode som gjør livet vannvittig mye enklere. Men insentivet er ganske enkelt, det gjelder å bygge ut nok kollektiv infrastruktur så man har mindre behov for bil. Det er jeg et bevis på selv som har bil i Oslo, bompenger er ikke det som hindrer meg til å kjøre bil til jobb - men pga trafikk og kollektivtilbudet er såpass godt har jeg ikke behov for det.
  7. Alt du kommer med er at du prøver å latterliggjøre frp velgere. Du har overhodet ingen gode motargumenter å komme med på mine punkter. Ingen. Bare svada. Du har ikke klart å argumentere for noe, du prøver bare å snakke ned velgerne - og det er kjennetegnet på at motdebattanten er kjørt
  8. Jeg vet ikke om vi snakker forbi hverandre, men nei bompenger er bare en sak. Jeg mener frp sin politikk er mest rettferdig og best for alle (nordmenn) - inkl. de fattige og syke.
  9. For det første så er dagens bompenge ordning slik at den treffer aller mest de fattige som ikke har råd til ny bil, det er de som betaler mest. Ikke de rike. For det andre virker det som du mener at billistene skal betale for fattigdom. Billister er ikke bare rike mennesker, det er alle type mennesker. Den ekstra skatten treffer alle helt urettferdig. Det er overhodet ikke billistene sin oppgave å betale for all mulig annet infrastruktur i samfunnet. Vi betaler skatt også som alle andre for en haug av ting vi også ikke bruker, bompenger skal gå til vei - ikke all mulig annet drit.
  10. Du har ikke besvart noe av min argumentasjen med annet at du sitter hjemme, om noen er på bærtur er det nok deg
  11. Ah så du sitter bare hjemme og bruker aldri veien? gåtur, sykling, biltur, buss ++?
  12. Selvfølgelig. Hvorfor i all verden skal jeg med bil betale ekstra skatt for å finansiere deg som tar kollektivtraffikk? Bompenger opprinnelig var en veiavgift, ikke noe som i utgangspunktet har noe med bil direkte å gjøre - men med veien man bruker. Og vei er en felles infrastuktur som bør betales av alle. Men dagens bompenger går ikke en gang til vei, den finansierer alt annet.
  13. For det er ikke like håpløst uannsett hvilkte parti man stemmer? Jeg stemmer ikke fordi jeg regner med politikken vil bli gjennomført, men for å ha god sammvittighet for hvilke tiltak jeg støtter. Om tiltakene innføres eller ikke kan jeg io ikke gjøre noe med. Men om landet vårt ødelegges på lik linje som naboene våres har gjort pga folk stemmer feil parti, så kan jeg ihvertfall si med god sammvittighet at jeg er ikke en av idiotene som har støtten politikken som har bidratt til det. Logikken i det er at utgiften fordeles rettferdig på alle slik at det blir mindre på de som kjører bil.
  14. Ja det er ironien.. man ønsker at minst mulig bruker bil samtidig som man er fullstendig avhengig av flest mulig bruker bil for å betale regningen til kollektivtraffikken..
  15. Har ikke et problem med at man gjør dette for å fase ut fossilbiler. Men man skylder på klimautslipp og når fossilbilene fases ut er det nærmest garantert at de pusher disse avgiftene over på elbilistene med en ny unnskyldning. Det er en hinsides urettferdig ekstraskatt billistene skal betale.
×
×
  • Opprett ny...