Gå til innhold

Bærbar-trøbbel for Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En jeg kjenner kjøpte en HP for et og et halvt år siden, den hadde 7600 go og c2d t5800. Helt siden han fikk den har den skrudd seg av hver gang han spiller et spill, den eneste løsningnen er å plasere 3-4 dvd covere under slik at det blir skikkelig luftig under, håper virkelig for han sin skyld at det er dette problemet som er skal løses.

Lenke til kommentar

Mitt 8700 GT har en tendens til å være ustabil i en del spill, men jeg vet ikke om dette har noe med "feilen" her å gjøre. Er forøvrig stabil i Linux. Men nå er det ennå ikke kommet offisielle stabile drivere for Windows til mitt skjermkort, snart et år etter det ble lansert. Slikt gjør meg irritert på nVidia, og jeg er ikke mye innstilt på nVidia ved neste kjøp.

Lenke til kommentar

Min fujitsu siemens med go7600 er inne til reperasjon for tredje gang på grunn av overopphetet skjermkort. Jeg har krevet å få refundert kjøpet siden samme feilen nå har oppstått for tredje gang på relativt kort tid. Jeg blir ikke overrasket om go7600 er et av kortene som er rammet.

Lenke til kommentar

En ting bør nevnes som jeg personlig har erfart, er at med Windows Vista kan man velge om man vil kjøre PC'n på strømsparer, balansert og høy ytelse. Siden sist jeg reformaterte PC'n har den alltid vært satt på høy ytelse, noe som resulterte til varmeutvikling, høyere ressursbruk, tregere respons og til slutt endte det med at PC'n slo seg selv av. Så høy ytelse anbefales ikke!

Høy ytelse favoriserer ytelse, men kan bruke mer energi.

Dette har skjedd med min Acer Aspire 5613 Nvidia 7600 Go.

 

Jeg liker ikke helt at den høye ytelse's konfigurasjonen skal ta knekken på datamaskinen.

 

La den helst stå på det den står på, det vil si balansert.

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
En ting bør nevnes som jeg personlig har erfart, er at med Windows Vista kan man velge om man vil kjøre PC'n på strømsparer, balansert og høy ytelse. Siden sist jeg reformaterte PC'n har den alltid vært satt på høy ytelse, noe som resulterte til varmeutvikling, høyere ressursbruk, tregere respons og til slutt endte det med at PC'n slo seg selv av. Så høy ytelse anbefales ikke!

QUOTE(Windows Vista)

Høy ytelse favoriserer ytelse, men kan bruke mer energi.

 

Dette har skjedd med min Acer Aspire 5613 Nvidia 7600 Go.

 

Jeg liker ikke helt at den høye ytelse's konfigurasjonen skal ta knekken på datamaskinen.

 

La den helst stå på det den står på, det vil si balansert.

 

strømsparing, balansert og høy ytelse sir jo bare hvor mye du vil spare batteriet. har du på strømsparing så legger spill og skjermen blir mørkere. balansert så er skjermen fin bruker middels med strøm, men legger fortsatt i spill. høy ytelse betyr at den bruker mere strøm, men alt går for fult. du skal merke bedre ytelse med høy ytelse.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

morgan_kane: Det handler vel også om hvilke effekter og finesser som er aktivert i Vista, slik at å kjøre på "høy ytelse" innebærer mer arbeid for skjermkortet (pga. Aero) og dermed mer varme. Antageligvis har den høye varmen ført til at maskinen til RevelleR ble ustabil, derav tregere respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...