Gå til innhold

Telenor vil kjøpe Netcom-eiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ingen link til kilde men bare at det DN de har brukt som kilde. Jeg har lett hos dem og mange andre mer pålitelige kilder enn amobil.no og jeg har fortsatt tilgode å se en offisiell kilde som bekrefter av telenor er interressert i TeliaSonera. Alt er kun spekulasjoner, og dermed sprøyt.

 

Eneste jeg har funnet er det her:

http://www.dagensit.no/article1420338.ece?...l=article_image

 

Eneste det artikkelen sier er at en fagforeningsleder håper på at telenor legger inn ett bud.

 

Må bare legge til at å vise interresse og faktisk ende opp med å ville kjøpe er to forskjellige ting.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Det ville vært underlig om ikke Telenor interesserte seg for Telia-Sonera. Det ville vært like merkelig om de ikke ble tvunget til å selge ut der de eventuelt får stor dominans.

 

Om det er samsvar mellom verdi og pris er en annen sak. Det er jeg ikke like overbevist om. Er det ikke samsvar vil kjøperen måtte gjøre store kutt i hjemmemarkedene til Telia-Sonera. Slikt medfører kraftig støy og kan gjøre den nye eieren svært upopulær. Knapt noe godt utgangspunkt i et livsstilsmarked hvor image betyr mye og økt omsetning skal betale for investeringen.

 

En annen sak er om et slik kjøp kan bli foretatt for å hindre at f.eks Orange eller Deutsche Telecom får fotfeste i det høyt prisede nordiske markedet. Den situasjonen kan dukke opp uansett ved et oppkjøp fordi de må selge NetCom og Chess. Ikke bare bare med andre ord.

 

Uten at jeg har noen som helst dokumentasjon på dette: Jeg tror at NetCom / Chess lider under Telia-Sonera's eierskap i form av at konsernbidragene er for store og begrenser NetCom's/Chess' utvikling. Tror rett og slett at inntektene fra den norske biten går rett i kassa til Telia-Sonera slik at de f.eks ikke får bygd ut HSDPA slik de burde. (Blir det mer problemer med NetCom HSDPA når alle iPhones skal på nettet?) Det fungerer jo alt for dårlig allerede.

Lenke til kommentar

Dersom NetCom blir en del av Telenor bytter jeg abb.

 

Hater Telenors løsninger på ting, f.eks "sms" abb der du ringer dyrt taster billig opplegg..

Mye bedre og ringe billig og kunne velge en tilleggstjeneste som f.eks sms mania. Netcom har massevis av slike geniale tilleggstjenester. Telenor har ingen geniale.

Lenke til kommentar
Dersom NetCom blir en del av Telenor bytter jeg abb.
Kommer antagelig aldri til å skje. Om Telenor slår seg sammen med/kjøper Teliasonera så kommer nok konkurransetilsynet til å kreve salg eller utskillelse av Netcom og muligens en del andre selskaper som vil havnet under samme paraply
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Dersom NetCom blir en del av Telenor bytter jeg abb.
Kommer antagelig aldri til å skje. Om Telenor slår seg sammen med/kjøper Teliasonera så kommer nok konkurransetilsynet til å kreve salg eller utskillelse av Netcom og muligens en del andre selskaper som vil havnet under samme paraply

Det vil garantert *aldri* skje. Av samme grunn som du nevner.

Lenke til kommentar

Telenor har vært interessert i TeliaSonera lenge før avtalen om iPhone.

 

Så nei, iPhone er nok ikke det som drar Telenor. Men er nok en fin bonus dersom det skulle bli realitet med et oppkjøp. ;)

 

Men NetCom og muligens NextGenTel måtte nok ha blitt solgt, før konkurransetilsynet i Norge hadde godkjent et slikt jafs fra Telenor.

Lenke til kommentar
Vist dette skjer så bytter jeg abonnement til en eller annen mindre teleoperatør.. Vet ikke hvilken, men alle er vell ikke under netcom og telenor sitt nett?

 

Nei håper ikke dette blir noe..

 

Teliasonera eier jo både Netcom og Chess. Og dersom Telenor kjøper opp TeliaSonera så blir det nok tvangssalg av både Netcom og Chess :) Så er bare å roe ned :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...