Gå til innhold

Anmeldelse: Wii Fit (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig grundig, utfyllende og bra anmeldelse. Jeg kommer nok til å kjøpe Wii Fit, selv om jeg er på treningsstudio 4 ganger i uken og har like mange joggeturer (når været tillater det). Jeg håper den kan fungere som et lite supplement når barnevakt ikke er å oppdrive og trening da må gjøres hjemme. I tillegg så kanskje madammen kan finne interesse i den, selv om hun er enda mer treningsgal enn jeg presterer å være.

 

Et spørsmål til de som har prøvd den; kan denne her være noe morsomt for de yngre?

Lenke til kommentar

Det har ikke fått noen dårlige anmeldelser ennå som jeg har, og 8/10 her er ganske bra. Kanskje jeg hadde kjøpt det hvis det ikke hadde vært for den ME-lignende greia mi... Men jeg tviler på at det er morsommere og bedre trening enn f.eks. fotball.

 

Bra anmeldelse, jeg fikk stort sett vite det jeg ville vite.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Må si at jeg står litt på

angående dette her. En del av oppgavene er sikkert morsomme og helt i Wii sin ånd, men produktet markedsføres tross alt som Wii Fit. Hvorfor skal noen kjøpe dette? Hva slags unike treningsmuligheter har egentlig Nintendo å by på her? Handler det bare om å gjøre trening enkelt og underholdende?
Lenke til kommentar
Et spørsmål til de som har prøvd den; kan denne her være noe morsomt for de yngre?

Det skulle jeg absolutt tro. Mange av øvelsene er morsomme og enkle å skjønne, og de interne poengsumlistene sørger for at man kan ha vennlig kniving innad i familien om man ønsker.

 

Hvorfor skal noen kjøpe dette? Hva slags unike treningsmuligheter har egentlig Nintendo å by på her? Handler det bare om å gjøre trening enkelt og underholdende?

I følge Nintendo selv handler det om å gjøre folk bevisste på sin egen kropp, sin likevekt og sin holdning. Det dreier seg om å gjøre trening enkelt og underholdende som du sier, og er neppe noen fullverdig erstatning for et treningsstudio for dem som allerede har glede av trening «i det virkelige liv».

Lenke til kommentar
Hihi, det første som slo meg da jeg leste denne anmeldelsen - hvor tung kan man være? Syns ikke "plattformen" ser særlig robust ut ...

Nintendo oppgir at Wii Fit passer for personer opp til 150 kilo. Min erfaring med plattformen er at den er svært solid og robust, så dette ville jeg ikke bekymret meg for med mindre jeg oversteg den nevnte grensen.

Lenke til kommentar

"Du angir hvor mange kilo du ønsker å slanke bort, og hvor lang tidsfrist du vil sette deg for å nå målet – og Wii Fit tar seg av resten"

 

Virker som en litt merklig funksjon, de har jo ingen mulighet til å spå det på noen saklig måte når man ikek vet hvor mye man spiser. Ellers virker det jo som et artig produkt, kanskje mer en igangstarter/supplement enn noe annet, i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Du angir hvor mange kilo du ønsker å slanke bort, og hvor lang tidsfrist du vil sette deg for å nå målet – og Wii Fit tar seg av resten"

 

Virker som en litt merklig funksjon, de har jo ingen mulighet til å spå det på noen saklig måte når man ikek vet hvor mye man spiser. Ellers virker det jo som et artig produkt, kanskje mer en igangstarter/supplement enn noe annet, i mine øyne.

 

AtW

 

Det er jo en vekt, så den vet ihvertfall hvordan du ligger ann og hvor mye det du spiser veier

Lenke til kommentar

Husker all skeptismen som vandret rundt før Wii fit, og hvor mye Nintendo endelig hadde gjort feil. Igjen hadde Nintendo gjort en enda større feil enn de gjorde ved å ikke ha en HD klar enhet med super grafikk i Wii. For ikke å snakke om hvor feil de gjorde med bevegelses kontroll.

 

Om ikke Nintendo slutter å gjøre feil snart blir de jo aldri å tjene penger på Wii :whistle:

 

Foresten. Er dette første gang en anmelder på Gamer.no ble nødt å gjøre fysisk aktivitet for å bedømme et spillprodukt?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

"Du angir hvor mange kilo du ønsker å slanke bort, og hvor lang tidsfrist du vil sette deg for å nå målet – og Wii Fit tar seg av resten"

 

Man kan også velge hvor mange kilo man vil gå opp, eller om man vil holde den samme formen.

 

Jeg syns førsteintrykket av spillet var glimrende.

Balanseøvelsene er med på å styrke holdningen og gi en mer balansert kropp.

 

F.eks ski-hopp:

I overrennet skal man bøye knærne og være bittelitt foroverlendt.

På hoppkanten skal man reise seg raskt (uten å hoppe) og stå rett.

Er man dårlig trent her vil balansen være over hele skjermen når man reiser seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...