Gå til innhold

Sniktitt: Ninja Gaiden 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

En flott skrevet sniktitt, om jeg får lov å si. Er ikke fan av fighting-genren, men Ninja Gaiden var spesielt for min del. Det er få spill som setter vansklighetsgraden så høyt, og likevel klarer å holde interessen oppe hos spillerne. Hva jeg likte spesielt godt med spillet var hvordan det tvang deg til å beherske Ryu til det fulle, noe spillet forteller deg helt fra første minutt. Med tilfeldig knappehamring kom man ikke forbi første boss engang... Har ennå gode minner(og et mareritt i ny og ne) fra den gangen jeg måtte ta en boss med så og si null helse igjen, jeg måtte fullføre hele bossen uten å bli skadet...

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er japanere ekstremt dårlig til å lage en kamera funksjon som virker.

 

Jeg hadde rett og slett ikke orket å spilt gjennom dette spillet, rett og slett bare fordi kameraet er så sinnsykt dårlig.

 

Jeg har spilt gjennom det aller første spillet til xbox, og det var bare når du kom opp i et hjørne at kameraet sviktet.

 

Uansett, for håpe at de har litt mer balansert vanskelighetsgrad denne gangen. Det første møtet med hesterytteren og mannen med nunchucks var et helvete, men det andre gikk stort sett greit. Alt handler kun om å lære seg adferdsmønstre til fiender flytte seg når du ser på et brøkdel av et sekund at han skal ta et angrep. Håper forresten også at det ikke skal gå an å kun bruke "hoppe på vegg og slå ned trikset" på mange av bossene.

 

Dette spillet ser fett ut ihvertfall og hastigheten på spillet virker enda raskere nå:p

 

Og veldig god artikkel som også var underholdende å lese :thumbup:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Synes det er ikke imponerande at "blod blod blod" er det som blir nevnt om og om igjen.

 

Ninja skal handle om å snike så slå til. Dette er ikke noe mer enn et acrade blod fult hack'n slash. Et skam til "Ninja" navnet.

Nå er det ikke så mange andre spill som presterer bedre da. Da må du i så fall kalle splinter cell og metal gear for "Ninja spill". Tenchu og andre samuraispill er ikke så suksessfulle nå til dags. Ninja gaiden består også av platforming, hvor du løper på veggen osv, typisk ninja style, eller N+. Og combatten krever at du har superraske reflekser, og er ikke det en av hovedtingene ved å være ninja? Ninjafilmer kan også inneholde en urealistisk mengde med blod.

 

Nå er det jo sant at ninja gaiden kunne ha combatsekvenser som kunne vare litt for lenge, og at det inneholdt ingen snikesekvenser, men det betyr ikke at det er NIN!

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Synes det er ikke imponerande at "blod blod blod" er det som blir nevnt om og om igjen.

 

Ninja skal handle om å snike så slå til. Dette er ikke noe mer enn et acrade blod fult hack'n slash. Et skam til "Ninja" navnet.

 

Half-Life skal være et begrep i atomfysikken som forteller hvor lang tid et radioaktivt materiale brukes på reduseres til halvparten av den opprinnelige mengden. Et spill om Half-Life bør handle om å sortere atomer slik at nedbrytingsprosessen foregår riktig, og korrekt karbondatering kan gjennomføres. Dette er ikke noe mer enn arcade-skyting med blod. En skam for "lambda"-symbolet.

 

Jeg kjøpte det første ninja gaiden spillet , men kom meg ikke forbi han duden med maske på hesten helt i starten av spillet så jeg bare ga opp :p Så har ikke helt troa på toeren for min del :p

 

This is the cancer that is killing gaming.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...