Gå til innhold

Nokia lanserer ny Wi-fi-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres veldig bra ut. Da får min gamle 6300 bli ekstratelefon.

 

Det ser også ut til at den støtter minnekort på 4GB noe som betyr at den sannsynligvis også takler de største microsd-kortene på 8GB siden standardan (sdhc) er den samme for 4GB og 8GB.

 

Gleder meg til å få litt mer plass på telefonen + kaste ut den trådløse ip-telefonen.

Lenke til kommentar

Det ser ut som en ok arvtager til 6300, men det er jo litt dumt at den fortsatt ikke vil støtte 3G og videotelefoni. Hadde den gjort det og vært tilgjengelig for et år siden så ville jeg trolig kjøpt den fremfor N73.

 

jobra1: Blir det ikke litt vel mye bruk-og-kast om du bruker et par tusenlapper på å kombinere de to telefonene du allerede har og produsere to stk elektronisk søppel? Hvorfor ikke bare fortsette å bruke de du har? Det kan jo ha sin fordel å kunne bruke de uavhengig av hverandre også.

 

PS. Håper Amobil legger 6300i inn i prisguiden snart sånn at jeg kan sammenligne egenskaper mellom 6300, 6300i, E65 og N73.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Denne telefonen var vel litt unødvendig? De som har lyst på en slank, stilig, svart telefon med WiFi kan vel kjøpe E51?

 

Og Simen1, mobilansvarlig i prisguiden, SRD, er borte denne uka. Når det er sagt, kan det legges til at han spurte meg om jeg kunne ta over litt om det skulle komme noen mobillanseringer i løpet av uka, så jeg får vel gjøre det. :)

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Det ser ut som en ok arvtager til 6300, men det er jo litt dumt at den fortsatt ikke vil støtte 3G og videotelefoni. Hadde den gjort det og vært tilgjengelig for et år siden så ville jeg trolig kjøpt den fremfor N73.

 

jobra1: Blir det ikke litt vel mye bruk-og-kast om du bruker et par tusenlapper på å kombinere de to telefonene du allerede har og produsere to stk elektronisk søppel? Hvorfor ikke bare fortsette å bruke de du har? Det kan jo ha sin fordel å kunne bruke de uavhengig av hverandre også.

 

PS. Håper Amobil legger 6300i inn i prisguiden snart sånn at jeg kan sammenligne egenskaper mellom 6300, 6300i, E65 og N73.

 

Tenker jeg heller selger de gamle telefonene på QXL eller Finn, så blir både lommeboken og miljøet fornøyd :)

 

Blir veldig bra med mindre ledninger når min Siemens Gigaset med basestasjon, lader + sipura IP-telefoniadapter også kan selges.

 

Du kan jo sammenligne de fleste egenskapene til telefonene på Nokias hjemmesider?

Lenke til kommentar
...og samme crappy batteri som 6300???

 

Ser slik ut, fra de tekniske dataene på de to telefonene. Muligens kan programvaren gi utslag i positiv eller negativ retning.

 

Wi-fi forbruker mye batteri, men at det i det hele tatt er wi-fi, er jo veldig bra. Det gjør at man kan bruke en rekke tjenester, uten å tenke på skyhøye utgifter til datatrafikk.

 

Den har heller ikke 3G, for de som måtte savne dette. Men for større datamengder er wi-fi å foretrekke, av grunner jeg har omtalt ovenfor.

 

Det eneste dumme med telefonen er at den ikke har S60 operativsystem. Dermed er det ikke muligheter for multitasking. Utvalget av tredjeparts programvare er også begrenset. Dessuten blir kamerabildene nummerert 002, 002, 003 osv, ikke med dato i filnavnet, som på S60-telefonene. Dette er veldig praktisk dersom man tar mye bilder, som jeg gjør. Men utenom dette er S40-operativsystemet - som 6300i har - meget bra og brukervennlig.

 

Er veldig fristet til å kjøpe denne telefonen; en wi-fi-telefon til en meget overkommelig pris, og i et meget brukervennlig format.

 

Edit:

 

Den har Nokia Maps også, som første S40-telefon! Man trenger en ekstra GPS-modul, så er man klar til å navigere i bil eller til fots.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Den har Nokia Maps også, som første S40-telefon! Man trenger en ekstra GPS-modul, så er man klar til å navigere i bil eller til fots.

Hiv inn vga kvalitet på video og blits, så er den nesten perfekt.

WLAN, VGA-video, blits, QVGA-display, metalldeksler.. Store krav til en telefon til 1800 kr...

Lenke til kommentar
Den har Nokia Maps også, som første S40-telefon! Man trenger en ekstra GPS-modul, så er man klar til å navigere i bil eller til fots.

Hiv inn vga kvalitet på video og blits, så er den nesten perfekt.

WLAN, VGA-video, blits, QVGA-display, metalldeksler.. Store krav til en telefon til 1800 kr...

Ja det er det, men jeg ville gjerne betalt noen hundrelapper ekstra for det. For det er fra før av en glimrende telefon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...