Gå til innhold

Mens vi venter på SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PCIe er helt klart et bedre grensesnitt for SSD enn SATA for bærbare og desktop markedet pga ferre påkrevde komponenter bedre ytelse og potensielt lavere effektforbruk. Har til og med sett dette for cluster node servere, men for lagringskapasitet til servere generelt vil nok FC og SAS bli standarden også for SSD i overskuelig fremtid pga pris, modenhet, fysiske begrensninger i avstander og kapasitet ol.

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å sette inn som erstatter for Intel Turbo Memory. Det er ennå ingen programvare som kan overvåke ITM på hva som egentlig ligger i minnet, står jo hele tiden 1% ledig. Heller ingen mulighet for å sette parametre med programvaren som støttes i dag.

Prisen på ITM var da jeg kjøpte den i juni 2007 196kr ink.moms for 1 GB. Spørs hva prisen for 16 eller 32 GB blir. Tør ikke tippe, men uansett må det bli lavere enn SSD.

Lenke til kommentar

Klart billigere i produksjon en normale SSD-er ja. Bør ikke koste noe særlig mer en 1000 kroner med dagens flashpriser, men siden de er first-to-market blir det nok en del dyrere i starten.

 

Kommer forresten 32 GB-versjon i 3.kvartal.

 

Selv synes jeg 64 GB er nedre grense på laptop. Ellers føler jeg at jeg trenger en harddisk i tillegg.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...