Gå til innhold

Her er de Gullstikka-nominerte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i allverden er ikke Mass Effect under årets konsollspill?

Og hvor AbsoluttSpill.no? Er vell kanskje landets beste nettbutikk for spill, ser jo at GameZone listet opp, latterlig at AbsoluttSpill.no ikke er med da.

 

For ikke å snakke om hvorfor er FIFA08 blant årets sportspill og ikke Pro Evolution Soccer 2008? :dontgetit:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Grunnen til at The Orange Box er med i motsetning til Valve Complete Pack, er at førstnevnte består hovedsaklig av nye spill, og at den har vært solgt i butikk i Norge. Gullstikka dreier seg med andre ord om spillprodukter som går over disk i Norge.

 

Om dette er riktig policy kan man sikkert diskutere, men det er greit å ha forståelse for bakgrunnen for avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden er ikke Mass Effect under årets konsollspill?

Og hvor AbsoluttSpill.no? Er vell kanskje landets beste nettbutikk for spill, ser jo at GameZone listet opp, latterlig at AbsoluttSpill.no ikke er med da.

 

For ikke å snakke om hvorfor er FIFA08 blant årets sportspill og ikke Pro Evolution Soccer 2008? :dontgetit:

 

Kvifor mass effect ikkje er med veit eg ikkje, men såvidt eg fikk med meg var det vel "folket" som stemte? og dei har vel stemt fram nokre andre spel, då..

 

absoluttspill er sikkert ikkje med fordi det er ein 100% nettbutikk, og dei butikkane som er med i kåringa er fysiske butikkar (gamezone har vel 5 per i dag)

 

fifa er sikkert nominert pga samme greia som mass effect.. pro evolution er bedre, men folk flest kjøper fifa, så det får flest stemmer..

 

dette er ihvertfall mitt inntrykk, kan godt rette meg hvis det er noko eg har bomma på :)

Lenke til kommentar

Noen av de er nesten allerede vinnere: rollespill/Mass Effect, plattform/Supermario, håndholdt/Zelda...

 

Men noen overrasker meg, som NFS på årets bilspill og samme kategori uten Motorstorm, og Electroworld Sandvika på årets butikk?!?!?! OVERPRISET er det. Platekompaniet ligger vegg-i-vegg og har billigere spill :thumbdown: Skulle kjøpe Ratchet & Clank Future, hadde valget mellom å betale 650 eller 580...De har riktignok spill og utstyr, men de virker litt 360-støttende når 360-spill går 600 og PS3 650...og da jeg skulle ha PS3 tok de jaggu meg 6500!!!!! Altså overpriset...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Grunnen til at The Orange Box er med i motsetning til Valve Complete Pack, er at førstnevnte består hovedsaklig av nye spill, og at den har vært solgt i butikk i Norge. Gullstikka dreier seg med andre ord om spillprodukter som går over disk i Norge.

 

Om dette er riktig policy kan man sikkert diskutere, men det er greit å ha forståelse for bakgrunnen for avgjørelsen.

aha, greit med en oppklaring.

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden er ikke Mass Effect under årets konsollspill?

Og hvor AbsoluttSpill.no? Er vell kanskje landets beste nettbutikk for spill, ser jo at GameZone listet opp, latterlig at AbsoluttSpill.no ikke er med da.

 

For ikke å snakke om hvorfor er FIFA08 blant årets sportspill og ikke Pro Evolution Soccer 2008? :dontgetit:

 

Kvifor mass effect ikkje er med veit eg ikkje, men såvidt eg fikk med meg var det vel "folket" som stemte? og dei har vel stemt fram nokre andre spel, då..

 

absoluttspill er sikkert ikkje med fordi det er ein 100% nettbutikk, og dei butikkane som er med i kåringa er fysiske butikkar (gamezone har vel 5 per i dag)

 

fifa er sikkert nominert pga samme greia som mass effect.. pro evolution er bedre, men folk flest kjøper fifa, så det får flest stemmer..

 

dette er ihvertfall mitt inntrykk, kan godt rette meg hvis det er noko eg har bomma på :)

 

 

Jeg var selv med å stemte frem, og PES08 var ikke mulig å få stemt frem i det hele tatt?? :thumbdown:

Forstår det med AbsoluttSpill :)

 

Men at Mass Effect ikke er under årest konsoll spill, og attpåtil da senere dukker opp under "Folketspris" er for meg en gåte?

Og som nevnt, hva i allverden gjør Need for Speed under årets bilspill?

Har det i det hele tatt fått noen gode anmeldelser? Syntes nå det hvert fall er mange spill som er bedre og burde komme foran ProStreet.

 

BioShock på sin side er veldig godt likt av mange (ikke meg da men) så den hører vell hjemme på listen :)

Men kanskje ikke så utbredt som det er? Skal ikke uttale meg for mye om det.

 

 

Uansett, det jeg aldri har likt med Gullstikka er at arrangementet virker så utrolig dårlig.

Om du så på det på TV ifjor så var det så dårlig stemning og sending at det ikke var mye å se på.

Og det virker jo som de som nominerer ikke helt vet hva de driver med, virker jo som Electronic Arts fikk med mange av spillene sine bare på grunn av navnet sitt "EA" og ikke på grunn av kvaliteten på selve spillet.

Referer da til at N4S og FIFA08 er med, hvor førstnevnte ikke hører hjemme her i det hele tatt og sistnevnte ikke burde vært med når det ikke engang var mulig å stemme frem PES08.

Lenke til kommentar
Har ihvertfall Mass effect kommet inn på lista, hvorfor i all verden WoW tbc, eller expansion s kommer med fatter ikke jeg men..

 

Også et godt poeng, tilleggspakker er vell ikke å regne som et spill?

Men juryen har vell ikke bare hoppet på "EA bølgen" men også "World of Warcraft" bølgen ;)

Lenke til kommentar
Jeg var selv med å stemte frem, og PES08 var ikke mulig å få stemt frem i det hele tatt?? :thumbdown:

 

Helt riktig. PES08 er et av de dårligste spillene i Pro Evolution Soccer-serien, og derfor ble heller ikke spillet nominert. Konami bør skjerpe seg til årets versjon.

 

FIFA 08 gjør derimot veldig mye riktig i år, og ble derfor nominert blant de ti som publikum kunne stemme på.

 

En titt på www.gamerankings.com, som forumbrukerne her vanligvis holder opp som en hellig gral for måling av spillkvalitet, viser følgende snittkarakterer:

 

FIFA 08 PS3: 81,8%

FIFA 08 360: 82,3%

PES 08 PS3: 72,5%

PES 08 360: 76,7%

 

Men at Mass Effect ikke er under årest konsoll spill, og attpåtil da senere dukker opp under "Folketspris" er for meg en gåte?

 

Jeg svarte på akkurat det samme for en måned siden, da de ti nominerte som publikum kan stemme på ble lagt ut, men kan godt gjenta meg selv. I mine øyne er Mass Effect langt fra årets konsollspill, det er et bra rollespill, men har et tungvint interface, et dårlig kampsystem, og altfor repeterende gameplay. Det finnes mange bedre konsollspill som kom i fjor.

 

Og som nevnt, hva i allverden gjør Need for Speed under årets bilspill?

Har det i det hele tatt fått noen gode anmeldelser? Syntes nå det hvert fall er mange spill som er bedre og burde komme foran ProStreet.

 

Det er ene og alene publikum som har stemt frem Need for Speed som en av de fire nominerte spillene. Demokrati i praksis.

 

Uansett, det jeg aldri har likt med Gullstikka er at arrangementet virker så utrolig dårlig.

Om du så på det på TV ifjor så var det så dårlig stemning og sending at det ikke var mye å se på.

 

Arrangørene mottar med takk tips til forbedringer via nettstedet www.gullstikka.no . Kjempeflott hvis du vil bidra til å gjøre arrangementet bedre!

 

Hilsen juryformannen.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som er uenige med meg, men hvorfor er Crysis med der? Jeg kjøpte det for 300 kroner, og ville heller gitt de 300 til en uteligger(og jeg er så kapitalistisk det går å bli). Det er faktisk et av de mest skuffende spillene jeg har prøvd, som har helt ekstreme systemkrav. Jeg gledet meg som en unge da jeg satt det inn i den splitter nye XPS'en min, som jeg hadde spart et år for å få råd til. Jeg tenkte at jeg virkelig skulle oppleve noe ved å spille Crysis, men i tillegg til flere utrolig kjedelige leveler(spesielt den inne i romskipet) var det så kort, og historien så dårlig, at det ødela hele helga for meg. Det eneste som er bra med spillet er grafikken, men jeg syns ikke at det alene burde gi det en plass på pallen som årets beste spill!?

 

I tillegg vil jeg rose Bioshock, som var ørten timer med god underholdning. Det er det eneste spillet jeg har prøvd som faktisk har gitt meg et smil om munnen og en tåre i øyekroken da jeg innså at det hele var over. DET burde være årets spill, og hvis Crysis vinner, må jeg si at vi lever i en syk, syk verden.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Crysis er et veldig pent slideshow, og ikke stort annet.

Det som faktisk underholdt meg var den gode grafikken og fysikken, dette underholdt meg faktisk mer enn selve spillet.

Og det sier vell sitt :p

 

Hvordan i helvete kan de hoppe over The Witcher i rollespillkategorien? Hellgate: London, lol.

 

Ble ikke Hellgate: London fullstendig slaktet?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...