Gå til innhold

Eee-liten ultraportabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimredne! Denne ser ut til å være nesten alt det jeg savnet ved eee. Jeg er glad jeg ikke kastet meg på den bølgen, som for mange likevel koster mange tusen grunnet mange oppgraderinger/endringer for å få den sånn som de vil.

 

Oppløsningen på 1366x768 høres noe drøy ut for en så liten skjerm så jeg får bare håpe det er gode muligheter for skalering av tekst, grafikk og andre elementer til behagelig størrelse.

 

Fra bildene kan man også se: 1 USB-mini, 2 USB, VGA, mic, line-out, IR-port, to knapper som ser ut til å slå av/på WiFi og vifte.

 

Det er nesten utrolig at de har fått plass til et tastatur for voksne fingre, samt gigabit LAN i maskina.

 

Herlig frihetsfølelse å se at man slipper Microsoft-skatten om man vil. Noe jeg selvsagt vil. Kan man velge Linux-tast i stedet for windows-tast på tastaturet også? :p

Lenke til kommentar

Skal man ha en EEE med webcam, 16GB lagringsplass, litt mer ram, en Windows-lisens osv så baller det fort på seg. Alt i alt tror jeg nok at Compaq 2133 blir dyrere, men jeg tror på en mindre prisforskjell enn deg. Kanskje 3500 kr (EEE inkludert en del oppgraderinger) vs 5000 kr (Linux-utgaven).

Lenke til kommentar

Uten styrepinne? Crap. Ellers veldig spennende. Var borti en pitteliten Fujitsu Siemens-maskin på jobb i dag. Usikker hva den heter, men det er vel den peneste FSC-maskinen jeg har lagt mine lanker på, og det tente den lille ultraportabel-djevelen i meg.

 

X31 er snerten, men ikke snerten. Dessuten begynner den å bli rimelig utdatert maskinvaremessig.

Endret av OML
Lenke til kommentar
Skal man ha en EEE med webcam, 16GB lagringsplass, litt mer ram, en Windows-lisens osv så baller det fort på seg. Alt i alt tror jeg nok at Compaq 2133 blir dyrere, men jeg tror på en mindre prisforskjell enn deg. Kanskje 3500 kr (EEE inkludert en del oppgraderinger) vs 5000 kr (Linux-utgaven).

 

 

strengt tatt har vel eeepc innebygget webcam ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Pris og tilgjengelighet er heller ikke kjent, men vi forventer priser i en ganske annen klasse enn for Eee-familien.

Prisen ser faktisk ikke ut til å bli så gal. Denne siden melder om at prisen starter på ca 500 dollar.

 

Den samme siden melder om at leveringsdatoen stadig utsettes og at den nå er 20. april, hvilket jeg ser på som "rett rundt hjørnet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...