Gå til innhold

Canon EOS 450D endelig offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kort vei opp til 40D med alle de fasiliteter -de prisene for huset er farlig nær 40D

 

De er selvfølgelig kun veiledende.

 

Faktiske priser blir nok et 1500-2000kr lavere innen kort tid.

 

Syns dette så ut som en veldig god arvtager som innstegsmodell i Canonsortimentet. Er vel ikke noe særlig mer man kunne ønske seg?

 

Muligens et større grep, men hvordan fungerer det for små japanere?

 

At RAW går fra 12 til 14 bit er også spennende. Blir artig å se hvilke konsekvenser for etterbehandlingen dette har.

Lenke til kommentar

Tja for en som kjøper sitt første kamera så betyr neppe korttypen noe,eller om en har et kompaktkamera som benytter samme type,skal en derimot oppgradere fra feks 350D så må en bytte kort.

Imidlertid er jo kortene rimelige og det er heller ingen bakdel at slike følger med om en skal selge sitt gamle kamera.

Lenke til kommentar
Syns dette så ut som en veldig god arvtager som innstegsmodell i Canonsortimentet. Er vel ikke noe særlig mer man kunne ønske seg?

 

Muligens et større grep, men hvordan fungerer det for små japanere?

 

Større grep ødelegger jo egentlig hele forkjellen mellom xxD klassen og xxxD klassen.

Så det håper og tror jeg vil holde gjeldene en god stund fremover.

 

Men en overraskendes bra utgave det her synes jeg...

Lenke til kommentar

grepet er jo endret litt i positiv retning og så kommer det jo et nytt batterigrep til dette kameraet med plass for 2 av de nye batteriene,noe som skulle gi en fantastisk batterikapasitet + utmerket grep for store hender.

Prøvde et 400D med batterigrep og det ble et helt annet kamera å holde i enn uten dette.

Lenke til kommentar
[Canon EOS 450D vil komme i butikkene i mars og villedende pris er satt til kr 7199,- for kun kamerahuset, eller kr 8199,- for kamerahus og det nye 18-55 kitobjektivet med bildestabilisator.

 

Villedende pris.. :D

Tja...

 

Ramlet inn et tilbud fra ps.no i postkassa som skal ha 7999,- for EOS 450D med kit. Det er mulig at tilbudet er ikke så galt, da det følger med et 8GB SD kort. Ulempen er at det sannynligvis er et TwinMos kort e.l.

 

Tom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette så veldig spennende ut, men jeg vil ikke ta noen sjangser før jeg faktisk holder kameraet i hånda.

Jeg ble mildt sagt utrolig overrasket over hvor tynt grepet til 400D var, noe som i og for seg var ganske skuffende.

Lenke til kommentar
grepet er jo endret litt i positiv retning og så kommer det jo et nytt batterigrep til dette kameraet med plass for 2 av de nye batteriene,noe som skulle gi en fantastisk batterikapasitet + utmerket grep for store hender.

Prøvde et 400D med batterigrep og det ble et helt annet kamera å holde i enn uten dette.

 

Men med batterigrep så er jo kameraet mye større, noe som er negativt.

Jeg har plass til et 350D/400D/450D i kameraveska mi, men ikke med batterigrep.

 

Men ja, batterigrepet er godt å holde i.

Lenke til kommentar

Joda,kan være + og - med et slikt grep, men om en deler det med fruen så vil det jo være et stort + da har man et kamera som passer begge, for meg er ikke et slikt grep noe hinder,heller tvert om do det gir bedre stabilitet om man holder kamera på høykant + at en har betydelig lengre batterikapasitet.

Men som kjent er jo smaken som baken,delt :cool:

Lenke til kommentar
[Canon EOS 450D vil komme i butikkene i mars og villedende pris er satt til kr 7199,- for kun kamerahuset, eller kr 8199,- for kamerahus og det nye 18-55 kitobjektivet med bildestabilisator.

 

Villedende pris.. :D

Tja...

 

Ramlet inn et tilbud fra ps.no i postkassa som skal ha 7999,- for EOS 450D med kit. Det er mulig at tilbudet er ikke så galt, da det følger med et 8GB SD kort. Ulempen er at det sannynligvis er et TwinMos kort e.l.

 

Tom

 

 

Jepp ser de sier de kan levere det allerede 1 februar til 7995,-

 

dvs at det koster meg ca 6350 kr :cool:

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Canon sikter seg her inn på Asiatere med små hender, damer og gutter med mindre hender. Dette er et gigantisk marked. Dog er nok 40d et langt mer ergonomisk kamera for normale gutter over 175cm :)

 

Er det virkelig såååå lenge siden Canon 400d kom? Eller spytter Canon ut kameras for øyeblikket?

 

Uansett er det ikke lenge til PMA Las Vegas 2008 og da blir vel denne satt skikkelig i skyggen av Nikon, og dermed får vi et SOLID prisfall på denne og, slik vi opplevde med 40d når Nikon slapp sitt d300.

 

Rykter sier at Nikon slipper et AF-S 85mm f1.4 der borte og om noen dager :fun:

 

Uansett tror jeg at jeg kjøper et Canon 450d til dama :)

Lenke til kommentar
Syns også det er bra at man har flere steg å velge mellom når det kommer til ISO, ikke bare 100, 200, 400, 800, 1600, men også 250, 320 osv.

 

At de har byttet til SD kort istedet for CF syns jeg dog er negativt.

Jeg synes SD er en fordel da det tar mindre plass. Men skjønner jo godt de som har en lomme på kameraveska full av CF-kort. Men så sikter vel også de litt høyere på prislista når de skal oppgradere kamera.

 

Jeg er skuffet over at vi ikke fikk se noe til ISO 3200. Mange av konkurrentene har det og nå begynner til og med ISO 6400 å bli tilgjengelig (Nikon D300).

 

Vil 400D bli enda billigere enn det er nå, når dette kameraet begynner å synke i pris?

Nå ble 350D solgt parallelt med 400D i 1,5 år så jeg regner med 400D tar den plassen 350D hadde for 1,5 år siden og 450D tar plassen 400D hadde for 1,5 år siden. 350D har vel ikke vært i produksjon på en stund (?) så det forsvinner vel når lagrene blir tomme.

Lenke til kommentar
Canon sikter seg her inn på Asiatere med små hender, damer og gutter med mindre hender. Dette er et gigantisk marked. Dog er nok 40d et langt mer ergonomisk kamera for normale gutter over 175cm :)

 

Er det virkelig såååå lenge siden Canon 400d kom? Eller spytter Canon ut kameras for øyeblikket?

 

Uansett er det ikke lenge til PMA Las Vegas 2008 og da blir vel denne satt skikkelig i skyggen av Nikon, og dermed får vi et SOLID prisfall på denne og, slik vi opplevde med 40d når Nikon slapp sitt d300.

 

Rykter sier at Nikon slipper et AF-S 85mm f1.4 der borte og om noen dager :fun:

 

Uansett tror jeg at jeg kjøper et Canon 450d til dama :)

 

Tja for de med store hender kan en jo sette på batterigrep,det nye grepet skal ha plass til 2 av de nye batteriene,jeg har prøvd 400d med batterigrep og da funket det utmerket.

Når det gjelder Nikon så ynder jo de fleste å sammenligne 400d med D80, noe som egentlig er feil da det var temmelg stor prisforskjell på disse, 400D var vel ment å konkurere med D40x selv om 400 var bedre enn D80 på flere punkter.

Når det er sagt så venter jeg på hva Nikon kan komme med som erstatter for D80, selv om vi må forvente å betale minst like mye for bare huset som det 450D koster med objektivet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...