Gå til innhold

Norge elsker spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det nokon tal som tek for seg den totale omsetninga, inkludert sal av konsollar?

 

Dette er uansett gode nyhende. Det er gledeleg å sjå at marknaden for spel fortsett å gjere det bra. Særleg med tanke på at piratkopiering får så mykje merksemd.

 

Så sant som det er sagt!

 

Jeg er en ærlig og redelig pirat som kjøper mye spill. I fjor sto jeg for anslagsvis 4500,- av storeslem :D

 

 

edit: I tillegg kommer X-box 360 til 2900,-

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Regner med at jeg bidro med i alle fall 10 000 av de kronene, var ikke utenkelit med et par 3 spill i månden og det blir raskt over 1000 spenn det. Rare greier.

 

Men med tanke på spillene som kommer i år og de jeg ikke fikk kjøp i fjor så regner jeg nok med at det blir noen spill i år også. Sukk, hvorfor ble jeg ikke lottomillionær i fjor?

Lenke til kommentar

PS2 og PC på topp, ikke et kjempesjokk (interessant nok kanskje de to plattformenene som er aktuelle i dag det er lettest å kopiere på). Jeg må innrømme jeg ikke har helt tall på hvor mye jeg kjøpte spill for i fjor, ligger vel et sted imellom det jeg brukte på DVDer og det jeg brukte på musikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spill er kultur, gleder meg til den dagen det blir likestilt med film :)

Enig :)

Det virker som om spill, og da spesielt PC-spill enda er litt "tabu" - noe trivielt som smågutter holder med på gutterommet sitt og en kultur som ikke tilhører den allmenne befolkning. Dette er helt feil i mine øyner, men jeg tror det vil ta enda mer tid før spill er sidestilt med film.

 

Men det er gøy å lese at denne bransjen er i frammarsj her til lands.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Det er verdt å bite seg merke i hvilke spill det er som selger godt på PC da. World of Warcraft er noe herk å piratdrifte, og The Sims-publikummet veit ikke hvordan piratkopiering gjøres.

 

Nå er det jo slagere som appelerer til "bermen", spesielt oppfølgere, som selger godt på konsoll også. Selvsagt er det for enkelt å bare peke på dette alene og trekke noen ordentlig konklusjon ut av det (altså at ps2 og PC selger bra). Men det er verd å merke seg at ting ikke er så klokkeklart som endel ser ut til å mene.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...