Gå til innhold

Opera klager inn Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo Microsofts produkt, er jo bare teit å si at det produktet er monopolerende bare pga. det ikke inneholder programvare til andre programmer :s Så lenge ikke Microsoft setter merkelige standarder som bare fungerer for seg selv syns jeg de skal få utestenge andre programvarer så mye de vil.

 

Opera, dårlig avgjørelse, uansett hvor lite dere liker Microsoft.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor Microsoft ikke skal få lov å utnytte posisjonen sin litt som de kaller det?

 

At Microsoft ikke skal få lov til å inkludere sin egen nettleser, burde heller ikke Apple få lov til det. Og Opera kan ta å lage sitt eget operativsystem.

 

Jeg skjønner ikke helt dette jeg.

Lenke til kommentar

Det behøver ikke være med noen nettlesere i windows. i alle fall ikke den sure IE som ikke kan følge web standarden, men hele tiden finne på nytt dill og dall.

 

Windows burde være et reinere operativsystem når det selges. La oss få velge hva vi vil bruke lagringsplassen til. Bare så synd IE omtrent er det "hele" windows bygger på.

 

MS har pressa seg inn i denne "monopol" situasjonen. Hvor mange ferdigpcer ser du uten windows ferdig installert på?

 

 

Opera? Reklame? Gratis og reklame fri den...... uvitenhet kalles det.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Tviler på at de kommer noen vei med dette. At Microsoft bundler Opera med Windows er så utenkelig at det blir litt morsomt :)

 

Hadde forsåvidt vært bra om de ble tvunget til å støtte standarder, men det er en enklere ting som hadde vært kjapt å gjennomføre. Det er på tide at de gir ut ie7 som en tvungen oppdatering til _alle_! IE6 er et mareritt for webutviklere og over halvparten av ie brukere benytter fortsatt ie6!

Lenke til kommentar

På en måte skjønner jeg at Microsoft med egeninteresse inkluderer Internet Explorer i Windows, og det er uten tvil dette som er grunnlaget for IE's markedsposisjon. Det er dòg ingen tvil om at et "lettere" operativsystem hadde vært å foretrekke, der man f.eks kan velge under installasjon om man vil inkludere IE, WMP, OE, etc (som når man installerer spill, kan du velge om du vil innstalere gamespy, directX, drit og lort...). En av tingene som faktisk plager meg mest med Windows for tiden, er program som skal åpne en nettleser (oftest MS programmer, men noen andre også), åpner IE istedetfor det som er valgt som min standardd-nettleser på maskinen. DET burde kunne unngås!

 

For meg er dette alikevel to helt forskjellige saker. At Internet Explorer burde forbedres er vel ingen tvil om, og det gjenspeiles gjerne i hvordan markedsandelen deres til stadig synker.

 

En idé hadde vært om Opera hadde gått sammen med Mozilla om dette her...

Lenke til kommentar
Det er jo Microsofts produkt, er jo bare teit å si at det produktet er monopolerende bare pga. det ikke inneholder programvare til andre programmer :s Så lenge ikke Microsoft setter merkelige standarder som bare fungerer for seg selv syns jeg de skal få utestenge andre programvarer så mye de vil.

 

Opera, dårlig avgjørelse, uansett hvor lite dere liker Microsoft.

 

Du holder deg kanskje ikke helt oppdatert når det gjelder nettlesere? MS lager egne standarder som kun fungerer på deres lesere, og som utelukkende blir brukt på grunn av MS sin markedsposisjon, de driter regelrett i standarder andre enn de de lager selv. IE burde rett og slett vært forbudt bare av denne årsaken.

 

I tillegg er Windows et operativsystem, hverken mer eller mindre. I det aller minste burde de tilby en versjon av Windows som nettopp var et OS og ikke en programvarepakke, slik som Windows blir solgt i dag. Windows uten bloatware hadde vært helt ypperlig, men det kommer aldri til å skje, fordi MS tjener grovt på monopolisere.

Lenke til kommentar

De vet ikke bedre, og vil ikke hore pa oss som "har sett lyset".

 

Jeg sa at jeg brukte Opera i klassen, og de andre bare.

"Hvorfor bruke noe annet enn IE? Da ma du installere et helt nytt program"

"sikrere, mer stabil, raskere"

"det er sa lite, bla bla bla, IE er rask nok"

 

elendige argumenter, uff..

 

var bare 1 som brukte Fx, og ingen som brukte Opera (utenom meg) =/

Lenke til kommentar
At folk overhode benytter IE i dag med så mange gode alternativ som også er gratis er for meg en gåte. IE er et mareritt for oss brukere. Sider med IE standard driter jeg i. De burde ikke hatt www forna, men MSIE

 

Det er egentlig ikke noe stort mysterium. dessverre så er tankegangen til en veldig stor del av befolkningen "Hvis det funker, gidder jeg ikke gjøre noe med det". Det er vel kanskje dette MS bruker til sin fordel også. Dersom man har en nettleser som man kan lese avisa og eposten sin med, trenger de ikke å vite at det finnes mye mye mye bedre alternativer der ute. En sørgelig sannhet.

Lenke til kommentar
pluss at programvaregiganten følger internasjonale webstandarder.

Hadde vært greit om alle nettlesere tolket css, html osv likt. IE er vel den største synderen her, men det er også forskjeller mellom FF og Opera, så det er flere enn MS som må forbedre seg. Mulig standardene også må gjøres klarere.

 

Det eneste jeg syntes er kjekt med at IE følger windows er at da har man en nettleser hvor man enklet kan laste ned de andre. Dette er nok mye av årsaken til at de fleste ikke benytter andre alternativer, fordi de alle har noe som fungerer, og derfor ikke er klar over at det finnes alternativer som kan være bedre, sikkrere osv.

Hadde vært greit om man kunne fjerne IE hvis man ønsker det, uten at det har mulige konsekvenser på systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...