Gå til innhold

Western Digital gjør knefall for underholdningsindustrien


Anbefalte innlegg

Western Digital gjør knefall for underholdningsindustrien ved å forhindre deling av alle typer mediafiler gjennom sin egen NAS-software:

 

http://www.boingboing.net/2007/12/06/weste...gital-netw.html

 

Neste harddisk for min del blir dermed IKKE en Western Digital - i protest mot dette påfunnet.

 

 

ja, det er sikkert mulig å "omgå" begrensningene ved å benytte alternativ NAS-software osv., men jeg personlig velger å boikotte alle WD sine produkter ved å si et klart NEI til dette meningsløse knefallet for underholdningsindustrien.

("...Due to unverifiable media license authentication..." *sic* )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange har egentlig brukt disse programmene uansett? Nesten alle jeg kjenner har WD ekstern disker, og alle formaterte disken med en gang for å bli kvitt disse programmen. Ingen vits å si at man ikke skal kjøpe WD for det forandrer jo ingenting på disken, skjønner jo de vil unngå dyre søksmål...

Lenke til kommentar

Dette er jo direkte latterlig. Som kommentert i kommentarene i linken gitt i første innlegg reklamerer jo WD selv med at man kan lagre slike ting på disken!

Up to 571,000 digital photos

Up to 500,000 songs (MP3)

Up to 50,000 songs (uncompressed CD quality)

Up to 100 hours of Digital Video (DV)

Up to 800 hours of DVD quality video

Up to 200 hours of HD video

 

Red.: Har 2stk WD-disker i maskinen. Det blir ikke flere av de etter det her iallfall.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Virker som om folk missforstår fryktelig her!

 

Man kan selvsagt lagre alt av filer på disken, OG dele dem med hvem man vil enten via nettverk(som en delt mappe) eller bare plugge USB kabelen ut av sin maskin og inn i en annen..

 

Det eneste dette gjelder er "bloatware'n" som ligger med på disken(følger med et enkelt back up program og noen delingsprogrammer bla). Altså man kan ikke dele gjennom disse programmene.

 

Er det noen av dere som skal slutte å kjøpe WD som faktisk har brukt noen av de programmene? Jeg kjenner hvertfall ingen som bruker det, de fleste formaterer jo bare disken til NTFS uansett, og da forsvinner jo programmene. Og selv de som ikke gjør det må jo innstallere de for å bruke de...

Endret av GA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Virker som om folk missforstår fryktelig her!

 

Man kan selvsagt lagre alt av filer på disken, OG dele dem med hvem man vil enten via nettverk(som en delt mappe) eller bare plugge USB kabelen ut av sin maskin og inn i en annen..

 

Det eneste dette gjelder er "bloatware'n" som ligger med på disken(følger med et enkelt back up program og noen delingsprogrammer bla). Altså man kan ikke dele gjennom disse programmene.

 

Er det noen av dere som skal slutte å kjøpe WD som faktisk har brukt noen av de programmene? Jeg kjenner hvertfall ingen som bruker det, de fleste formaterer jo bare disken til NTFS uansett, og da forsvinner jo programmene. Og selv de som ikke gjør det må jo innstallere de for å bruke de...

Det er korrekt.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at dette kun gjelder deling via deres anywhere programvare, men det er forsatt dumt.

 

 

Sette restriksjoner på grunn av at det kan deles CopyR vare....

Nesten alle mennesker kan begå drap.... gief restrictions!

 

... men dumt er det.

 

Joda, på en måte er det kjedelig, men samtidig veldig forståelig fra et firmas ståsted. De vet nok selv hvor lite disse programmene er i bruk(de legger de jo ved mest for å skille seg fra mengden med "dumme disker" uten sotfware), og ser vel på det som bedre å begrense bruken enn å bli saksøkt.

 

Om de hadde blitt saksøt hadde det jo blitt vi(kjøperne) som måtte betalt det(høyere priser), så synes ikke dette er noe å klage på egentlig.

 

Det som derimot er noe å klage på er hvor mye makt plateselskapene, RIAA og gjengen har over forbrukerene. De får ikke forbudt selve delingen så de bare ødelegger alt de kan. Det er jo nesten garantert at WD gjør dette fordi de har fått en advokat på døra, tviler på at de gjorde dette helt av eget valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...