Gå til innhold

G92 er GeForce 8800 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
600 mhz var da litt lite på 65nm må da være potensiale til over 700mhz. gts på 90nm er jo veldig komfortabel på 600mhz

9627117[/snapback]

Leste fra en annen kilde at nVidia ville holde frekvensen på 600 mhz standard for å hindre at folk kjøpte dette kortet i stedet for GTS, som igjen vil skade salget deres :!:

Men samme kilde mener også at overklokkingspotensialet vil være meget bra.

 

EDIT: Kilde VR-Zone

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Siden 8800GT kommer med 256MB eller 512MB RAM så er det vel snakk om 256bit @ 1.8GTs minnebuss noe som er lavere enn GTX og Ultra, men samme som GTS. Jeg regner med denne har alle 128 kjerne slått på.

 

Vil tro det kommer en modell men 384bit minnebuss som de posisjonerer som toppmodell etter hvert. Siden de "har en del effekt å gå på"... alt er jo relativt... så er det vel også rom for et par hundre ekstra MHz med en fetere kjøleløsning?

 

Skal en benytte så mange kort som mulig så er imidlertid effektforbruk rundt 100W ganske greit å håndtere i forhold til 200W og en får sikkert mer ytelse per watt ut av å holde klokkefrekvensen noe tilbake. Vil tro det er en modell i 100W området nvidia vil bruke i sine Tesla systemer med 8 GPUer per chassis. Da snakker vi om ca 4 høyst teoretiske TFLOPS per 1U chassis. Kan bli fin regnemaskin det. :) Disse støtter vel også 1.1 "compute capability" nivå slik som 8600 modellene slik at de støtter de nye atomiske operasjonene som ikke er med i de eldre 8800 modellene.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

La oss nå inderlig håpe at dette ikke slår ATi sitt kommende kort. Det kan gi ATi tilbake litt av hva de har tapt i det siste. Som igjen er bedre for oss brukere!

Endret av Arveen
Lenke til kommentar
La oss nå inderlig håpe at dette ikke slår ATi sitt kommende kort. Kan gi ATi tilbake litt av hva de har tapt i det siste. Som igjen er bedre for oss brukere!

9627579[/snapback]

Ettersom det skal være dårligere enn GTS, tror jeg nok det blir dårligere enn 2950Pro. Får håpe det ihvertfall. Er det lite som skiller dem, skal jeg kjøpe et ATI kort, både for støtten og for bedre(kommende) linuxdrivere. Man trenger sikkert heller ikke ombygningskit til min MCW-60, noe som 8800 serien gjør.

 

EDIT: Må si at kortet så stilrent ut. I forhold til 2900Xt ihvertfall.. :p

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Kan hende jeg bytter ut mitt 8800GTS 640MB kort, for å kjøre 2x 8800GT kort i SLi.

Bare for DX10.1 og HD-akselerasjon støtten.

 

2x i SLi må da yte bedre enn mitt 8800GTS 640MB kort?

Bedre enn 1x 8800 GTx/Ultra også kanskje?

9627714[/snapback]

 

Ikke så dumt det. I mitt tilfelle får jeg samme ytelse ca som et 2900xt, bare med rett under halve effektforbruket. Se sig

Lenke til kommentar
Effektforbruket opplyses å være maksimalt 110 Watt, som er omtrent halvparten av hva de AMD R600-baserte kortene bruker.
Kanskje greiere å sammenligne med 2900Pro i det minste, som ligger lavere enn XT.

 

Ellers et meget lovende kort, bare så synd at det kommer så fryktelig sent. Samme med 2900Pro og ikke minst 2950Pro som kommer ennå senere.

 

Men kommer det ikke en ny GTS? Det vil jeg gjerne vite, for da kan jeg liksågodt kjøpe GTS nå.

 

Siden 8800GT kommer med 256MB eller 512MB RAM så er det vel snakk om 256bit @ 1.8GTs minnebuss noe som er lavere enn GTX og Ultra, men samme som GTS. Jeg regner med denne har alle 128 kjerne slått på.

GT vil vel ikke ha samme minnebussbredden som GTS? Har ikke GTS en 320bit minnebuss?

 

Jeg har etterspurt 256bit minnebuss på 8800 serien siden før 8600/2600 serien kom med skuffende 128bit minnebuss. Det var jammen på tide. Jeg tippet vi ville få et 8800GT produkt med 256bit minnebuss, men det tok sin tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
La oss nå inderlig håpe at dette ikke slår ATi sitt kommende kort. Kan gi ATi tilbake litt av hva de har tapt i det siste. Som igjen er bedre for oss brukere!

9627579[/snapback]

Ettersom det skal være dårligere enn GTS, tror jeg nok det blir dårligere enn 2950Pro. Får håpe det ihvertfall. Er det lite som skiller dem, skal jeg kjøpe et ATI kort, både for støtten og for bedre(kommende) linuxdrivere. Man trenger sikkert heller ikke ombygningskit til min MCW-60, noe som 8800 serien gjør.

 

EDIT: Må si at kortet så stilrent ut. I forhold til 2900Xt ihvertfall.. :p

9627627[/snapback]

 

 

det ryktes sånn forsiktig at 2950pro kanskje blir bedre en 2900xt som igjenn er ca på nivå med 8800gtx etter mange fine driveroppdateringer, da vil jeg påstå at ati er "on the move" og tanken på at et 2950xt kanskje ikker er så langt unna er ganske spennende, spsielt hvis det stemmer med priser 229-270 dollar :yes:

 

 

link til se og hør

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
La oss nå inderlig håpe at dette ikke slår ATi sitt kommende kort. Kan gi ATi tilbake litt av hva de har tapt i det siste. Som igjen er bedre for oss brukere!

9627579[/snapback]

Ettersom det skal være dårligere enn GTS, tror jeg nok det blir dårligere enn 2950Pro. Får håpe det ihvertfall. Er det lite som skiller dem, skal jeg kjøpe et ATI kort, både for støtten og for bedre(kommende) linuxdrivere. Man trenger sikkert heller ikke ombygningskit til min MCW-60, noe som 8800 serien gjør.

 

EDIT: Må si at kortet så stilrent ut. I forhold til 2900Xt ihvertfall.. :p

9627627[/snapback]

 

 

det ryktes sånn forsiktig at 2950pro kanskje blir bedre en 2900xt som igjenn er ca på nivå med 8800gtx etter mange fine driveroppdateringer, da vil jeg påstå at ati er "on the move" og tanken på at et 2950xt kanskje ikker er så langt unna er ganske spennende :)

 

 

link til se og hør

9627961[/snapback]

Joda. Har også hørt at det skal være på høyde med 2900XT, men det er for godt til å være sant :tease:

Skal i såfall ha 2.

Liten effektforbruk, 1slots kjøler, liten pris.. Første gangen det har vært mulig for en stille htpc-gamer!

 

EDIT:

The Inq. ja.. Mener også at jeg har hørt det på Hardforum eller noe sånt.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Dæven, frister med slikt nvidia kort ja.. Slenge på noe vannkjøling, sli på to stk og clocke.. må gi bra fps :-)

 

Det er genialt med 100w mindre forbruk enn ati da.. :-) Spesiellt om man har to kort..

 

effekt => varme

 

Videre, må man jo ha PSU som er dimmensjonert.... Det er jo noe enklere når det er snakk om lavere forbruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...