Gå til innhold

RD790-kort i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er treveis crossfire?

9382441[/snapback]

Crossfire med tre skjermkort :)

9382442[/snapback]

:!:

men det ser ut til at det er 4 pci-e porter for skjermkort, hadde håpet litt på quad ^^

9382458[/snapback]

 

På det kortet vi ser bilde av så er det jo uansett så tett mellom portene at man bare kan bruke 2 kort med stor kjøler. :ermm:

Lenke til kommentar
På det kortet vi ser bilde av så er det jo uansett så tett mellom portene at man bare kan bruke 2 kort med stor kjøler.  :ermm:

9382679[/snapback]

Da er jo løsningen åpenbar: Kjøpe kort med smale kjølere eller bruke en vannkjølingsløsning som ikke tar for mye plass.

 

Evt. være fornøyd med opp til 2 skjermkort med store kjølere. ;)

Lenke til kommentar
På det kortet vi ser bilde av så er det jo uansett så tett mellom portene at man bare kan bruke 2 kort med stor kjøler.  :ermm:

9382679[/snapback]

Da er jo løsningen åpenbar: Kjøpe kort med smale kjølere eller bruke en vannkjølingsløsning som ikke tar for mye plass.

 

Evt. være fornøyd med opp til 2 skjermkort med store kjølere. ;)

9382837[/snapback]

 

Vannkjøling tar jo som regel større plass en kjølerene? ... Slangene er ikke bøyelige nokk til å tar skarpe nokk svinger uten at det går utover ytelsene og lager større belastning på skjermkortet's base (rett på meg hvis jeg tar feil, jeg har ikke vannkjøling selv. Bare snakker ut i fra det jeg har sett :p)

 

Jeg tror at skjermkort produsentene må sjerpe seg når det gjelder størrelsen på kjøling o.l hvis de ønsker at det skal være plass til 4 skjermkort med kjøler på et HK (i tillegg til PCi porter...)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på den typen GPU-kjølere som har nipler som ligger parallellt med skjermkortet og dermed slipper skarpe svinger.

 

Eksempel:

GPU2.JPG

 

Et annet eksempel:

http://www.hardware.no/tester/kjoling/lics...vannblokk/18073

9382973[/snapback]

 

Joda, sånne vil jo faktisk spare plass. Som nevn, jeg har ikke noe særlig inni vannkjøling. Men fremdeles, det er ikke alle som ønsker å ha vannkjøling og derfor blir "begrensa" til 2 skjermkort (vet det er ganske mye det og :p) Kjølerene er forstore synes jeg!

Lenke til kommentar

En mulighet er å ha et skjermkort med vanlig tykkelse i den øverste slåtten, ett med dobbel tykkelse i nr 2 og ett med dobbel tykkelse i nr 4. Da får man tre skjermkort (to med dobbel tykkelse og ett med enkel tykkelse). Da kan man få både Crossfire til grafikk og ett skjermkort dedikert til fysikk (Havoc).

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på crossfire.

Jeg har forståelse for at man ikke kan krysse DX9 og DX10 kort på den grafiske biten, men er det mulig å beholde sitt gamle DX9 kort og bruke det til fysikk sammen med nytt DX10? Finner ikke noe om dette hos AMD/ATI og har fått litt vekslende tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på crossfire.

Jeg har forståelse for at man ikke kan krysse DX9 og DX10 kort på den grafiske biten, men er det mulig å beholde sitt gamle DX9 kort og bruke det til fysikk sammen med nytt DX10? Finner ikke noe om dette hos AMD/ATI og har fått litt vekslende tilbakemeldinger.

9383255[/snapback]

må man ikke bruke like kort i crossfire da?

Lenke til kommentar

Syns ATI kunne konsentrert seg om skjermkortene sine, og gitt blanke i brikkesett. Om man ser på entusiast markedet, har Nvidia nesten hele? Ati har vell forsatt tilgode og komme med noen virkelig interesange brikkesett.

Etter oppkjøpet skal man vel slutte og produsere for Intel cpu er også, så da begrenser vell markedet seg enda mer.

 

Amd hadde vell laget brikkesett til K10 uavhengig av Ati oppkjøpet, men da mer server rettet.

 

Msi kortet såg forsåvidt ikke så verst ut, men nå har Nvidia vert favoritten siden Nforce2, ser ingen grunn til det skal forandre seg. Lurer på om Nvidia kortene får samme strømfinnesene i bios som Amd brikkesettene.

 

En fordel med dette brikkesettet er at det kommer før Nvidia sitt. Først i November kommer C73 til Intel og MCP72 til AMD, sammen med G92 som skal ta rotta på alt vi har sett tidligere.

 

Som sagt, Ati burde fokusert på skjermkort.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
angående crossfire + fysikk kort, er denne artikkelen interessant

 

Where's The Physics: The State of Hardware Accelerated Physics

9387628[/snapback]

Bra link mago.

Ser ut til at PhysX står og faller på UT3, noe som også vil gi ringvirkninger til en eventuell større implementasjon av HavocFX. Vi får bare krysse fingrene for at Agiea holder hodet over vannet et halvt år til, for dette kan virkelig blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...