Gå til innhold

Zen V Plus proppes med gigabytes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra med god lagringsplass, men 16GB er vel kanskje litt mye på en så liten sak? Greit å ha som minnepenn/mp3-spiller da  :p

9205901[/snapback]

Får man noen gang nok? :p Det finnes jo harddiskbaserte spillere med så mye som 160GB så sa må vel denne kunne spise litt av den nedre delen av markedet som hittil har vært forbeholdt harddisk-baserte spillere.

 

Hadde ønsket at Creative jobbet litt med materialkvalitet på spilleren. Holder man denne i ene hånden og en Nano i den andre……….….. for å si det slik, jeg valgte ikke Creative.

9206331[/snapback]

Jeg synes materialkvaliteten er bra. Plasten er f.eks mer ripesikker enn iPod nano (de med blank plastoverflate). Lett føles den også, men skulle jeg klaget på noe må det være formen. Jeg liker iPod nano sin mer avlange form som gjør den lettere å holde når man trykker på knappene og bruker styrespaka.

Lenke til kommentar
........Jeg synes materialkvaliteten er bra. Plasten er f.eks mer ripesikker enn iPod nano (de med blank plastoverflate). .......

øøøhhh, ikke for å være kjip men tror du må sjekke dette ut en gang til. Det er ikke plast i Nanoen, men noe alugreier og de kjennes ikke ut til å være produsert på samme planet. Jeg aksepterer at dette ikke er viktig for noen, men for meg er det det :)

Lenke til kommentar
Designet er det eneste Apple har foran creative og andre spillere. men laget på en annen planet?

9210655[/snapback]

 

Ja, for du må huske at Apple sine løsninger og produkter er høyerestående og må derfor være de produktene alle andre produkter må måles opp mot, for å se om de er like perfekte.

Lenke til kommentar
............ men laget på en annen planet?

9210655[/snapback]

Helt sant :)

 

Poenget er at Creative har mange fine tekniske løsninger, men jeg kan ofte ikke fordra innpakningene deres.

Det opplevde kvaliteten er en helhetsfølelse man får av ett produkt, jeg syns dessverre de buklander for ofte.

 

 

btw : det er verken uvanlig eller unaturlig at en utfordrer blir sammenlignet opp mot markedslederen.

Lenke til kommentar
........Jeg synes materialkvaliteten er bra. Plasten er f.eks mer ripesikker enn iPod nano (de med blank plastoverflate). .......
øøøhhh, ikke for å være kjip men tror du må sjekke dette ut en gang til. Det er ikke plast i Nanoen, men noe alugreier og de kjennes ikke ut til å være produsert på samme planet. Jeg aksepterer at dette ikke er viktig for noen, men for meg er det det :)

9210217[/snapback]

Vel, nå finnes nanoen i to utgaver/generasjoner. Jeg nevnte spesifikt den med plast. Den andre og nyere versjonen er den med Al-overflate og den er jo solid og fin. Men jeg vil ikke kalle Zen V plus for dårlig kvalitet selv om de nye Nano G2 har ennå bedre byggekvalitet.

 

Siden Nano var sinnsykt populær ved lansering og det første året etter så tror jeg det er mange flere som har en G1 i plast enn en G2 i Aluminium. G2en har jo fått alvorlig konkurranse fra mobiltelefoner med mp3-spillere og minnekort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg savner OGG-/Vorbis-støtte i denne, ellers ser den veldig bra ut.

9211703[/snapback]

++

 

Vorbis og flac for meg. Creative sine MP3-spillere har vært fristende, men på grunn av manglende støtte for de to kodeksene jeg bruker mest, holder jeg meg til andre spillere(iAudio)...

 

Hvem vet, kanskje noen greier å laste rockbox inn på Zen også... Da hadde det plutselig blitt en svært interessant spiller for meg...

 

EDIT: leifer

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Når Creative kommer med dette, er det vel ikke så lenge til vi får se spillere med 30 gb lagringsplass og mer. Det er jo mange foreler med flash, isteden for harddisk.

Som dette: Flash bruker betydelig mindre strøm enn en harddisk- basert spiller.

Flash henter mye raskere frem sangene. Flash kan du ta med på joggetur, uten at musikken blir stoppet av en harddsik-basert spiller.

Så at det blir mer lagringsplass i flash, er vel bare bra for utviklingen videre. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...