Gå til innhold

Tilbakeviser Core 2 Duo-kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnleggeren av OpenBSD, Theo de Raadt, uttalte for noen dager siden at Intel Core 2 Duo var fulle av feil. Han kritiseres nå av Linus Torvalds.

 

Les mer

8986849[/snapback]

 

 

I want my money back!

8986911[/snapback]

 

Penger for hva? :p

8986944[/snapback]

 

For den buggy cpu'en min vel :)

 

Neida, har ikke hatt problemer jeg. Er fornøyd med core2duo, hva feil er det snakk om?

Lenke til kommentar

Linus Torvalds kan være ganske frisk i sine uttalelser. I dette tilfellet ser det ut til at han har helt rett. Andi Kleens uttalelser går i samme retning, og er verdt å få med seg. Dette er nok storm i et vannglass, kos dere videre med de respektive c2d.

Lenke til kommentar
Theo de Raadt er kjent for å være en ufyselig tulling som krangler om alt.

8986951[/snapback]

 

Hehe, mens Linus er kjent for å være en tilbakeholden rolig fyr, som sjelden kommer med sterke uttalelser? :)

 

AtW

8987974[/snapback]

Denne gav meg ein fin latter :D

 

De konkurrerer vel om å vere den største kranglefanten og å uttale seg sterkast.

 

edit typo

Endret av nercix
Lenke til kommentar

"Sannheten" ligger vel midt i mellom Theo og Linus sånn ca.

Matthew Dillon er en grei "ledetråd".

 

Men nei, Innokentij, vil ikke si dette har noen ting med fanboi-syndromet å gjøre.

Både Linus og Theo kan være ganske så bastante i sine meninger, forskjellen ligger mest i at Linus som regel er høflig (lengre i diskusjonen) enn Theo.

Og Theo tenker ikke (bare) på egne behov. Som (B)DFL for OpenBSD er Theo opptatt av sikkerhet mer enn andre, selv om i dette tilfellet virker det som om han drar det litt langt over mot paranoia...

Linus, som er ganske pragmatisk, syns det er tull fordi de aller fleste trenger ikke tenke på disse bugsa, men det er alltid noen som finner en metode for å utnytte en feil.

 

Meg, jeg kommer til å kjøpe en Core2Duo for min nye PC jeg har i planlegging nå :)

Lenke til kommentar
Matthew Dillon (http://en.wikipedia.org/wiki/Matt_Dillon_(computer_scientist)) tok for seg noen av buggene i et par kommentarer på slashdot: http://hardware.slashdot.org/comments.pl?s...63&cid=19678123

 

So, in summary, AE3 scares the hell out of me, and for the others AE5, AE8, AE21, and AE30 look serious.

8987109[/snapback]

 

Storm i et vannglass........ :whistle: ( Mao. han overdriver veldig )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Kan disse CPU-feilene gjøre at CPU'en ikke arbeider like raskt som en "bug free" CPU?

 

Jeg har sett ett eksempel på hvor en Core2Duo boot'er tregere (med 512 MB RAM), mot en Pentium M 1,4 Ghz (med 2048 MB RAM). Begge har Windows XP som operativsystem.

 

Selv tenker jeg at det er RAM'en som gjør utslaget, og muligens at harddisken spinner tregere på den Core2Duo'en også (det er ihvertfall en mulighet). Det finnes jo både 4200rpm, 5400rpm og 7200rpm harddisker, men sannsynligheten for at de bruker 4200rpm i nye Laptop'er blir vel mindre og mindre med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...