Gå til innhold

Nytt om Fallout 3 (Spill)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen bombe. Bethesta lager et spill for massene, og det finnes ikke nok turn-based fans til at spillet hadde tjent inn sine egne utviklingsutgifter igjen.

 

Dessuten fungerte vel realtime bra i fallout tactics? Så lenge du kan pause spillet fritt er dette like bra. Bare se på baldurs gate, kotor og andre real time kvalitetsspill.

Lenke til kommentar
Ta en titt på denne artikkelen (engelsk), og forstå hvorfor det ikke kommer til å bli en verdig Fallout-oppfølger. Det kan bli et greit post-apokalyptisk actionspill med noen rollespillelementer, men ikke noe mer.

8889874[/snapback]

Codex er de verste anti Bethesda folka på nettet!! Ekstremt mye dissing av Oblivion helt siden før(?) Oblivion. Blir opprørt og deprimert av å lese Codex, og litt småkvalm.

 

At de derfor allerede nå!! [fyll på med utropstegn], disser Fallout 3 er jo bare komisk og trist. Virker nærmest som det å disse Bethesda er en slags terapi for dem. En terapi de endelig nå kan bedrive igjen.

 

Codex greier ikke å takle at Bethesda har hatt mer suksess enn deres (dårlig skjulte) favoritt BioWare/Black Isle. Hvis ikke det er en Dungeon Master og terninger med i spillet, virker det som om spillet faller i kategorien barnespill når man leser Codex sine ekstremt krasse utspill.

 

Liker man bare pen and paper, stats og terninger tilhører man en hvis sjanger i rollespill. De står selvsagt fritt til å tilhøre den, og samtidig mene at alt annen er mainstream, lego etc. Men de av oss som først og fremst liker immersiveness i rollespill, vil aldri forstå denne enorme aversjonen mot en hel rekke kunstverk.

La oss styre unna RPGCodex dere......

 

Hehe, mye grums som kom opp av den sorte boksen nå. Takk til alle som lyttet. Det var godt å få satt ord på følelsene. ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke legge skjul på at RPGcodex har en ganske anti-Bethesda-holdning, men det som ble presentert i Game Informer gir likevel mer enn nok informasjon til at RPGcodex så tidlig kan skrive en såpass krass artikkel. Argumentasjon er tilstede, og det er ikke bare mange grunnløse angrep på Bethesda og det arbeidet som de gjør for tiden og har gjort tidligere. Ja, RPGcodex er en kjerne med mange "hardcore" RPG-fans som liker de litt mer konservative rollespill (med flere PnP-elementer), men det betyr ikke av den grunn at de er misunnelige på Bethesdas suksess, og det betyr heller ikke at man burde "styre unna" dem.

Lenke til kommentar

Jaja, vi får sjå. At det vart sanntid og første-person hadde eg vel eigentleg venta. Etter å ha sett den artikkelen er eg forsiktig optimistisk. Bileta var fine. Og det står at dei ikkje skal ha den vederstyggelegheita som er "level scaling".

 

Men, eg har blitt lurt av Bethesda-hype før. Vi får sjå når spelet kjem.

 

Kay

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke legge skjul på at RPGcodex har en ganske anti-Bethesda-holdning, men det som ble presentert i Game Informer gir likevel mer enn nok informasjon til at RPGcodex så tidlig kan skrive en såpass krass artikkel. Argumentasjon er tilstede, og det er ikke bare mange grunnløse angrep på Bethesda og det arbeidet som de gjør for tiden og har gjort tidligere. Ja, RPGcodex er en kjerne med mange "hardcore" RPG-fans som liker de litt mer konservative rollespill (med flere PnP-elementer), men det betyr ikke av den grunn at de er misunnelige på Bethesdas suksess, og det betyr heller ikke at man burde "styre unna" dem.

8890983[/snapback]

Argumentasjon og argumentasjon...

Er jo bare løse uanhengige sitater tatt i verste mening.

Jeg mener det er alt for tidlig å trekke konklusjoner om at dette kommer til å bli misslykka. Codex derimot vil nok aldri like dette spillet siden de har så mye aversjon mot Bethesda.

 

Synes det mest går i argumenter som er synonyme med "Dette er ikke Bioware". Eneste som er godt nok for dem er at ting gjøres slik Bioware ville gjort det. Slik det har vært før, skal det alltid være, etc.

Ingenting annet enn isometrisk synsvinkel går osv.

Til og med Bioware selv har jo gått bort ifra isometrisk synsvinkel. Hallo!?

 

Å kalle Codex konservativt blir derfor kraftig understatement.

 

Jepp hard-core PnP, riktig det. Men du verden så trangsynt. Tror også at folk ikke tør noe annet på Codex for ikke bli flame'a til mars. Prøv å skrive noe positivt om Bethesda på forumet e.l. og man vil brått ha et par hundre illsinte Codex-folk på nakken. Imens får de sitte å vente på neste utgivelse fra Interplay, Bioware eller Piranha (som jeg tror er sånn 50 50 akseptert).

 

Det høres sikkert ut som om jeg synes Fallout 3 kommer til å rule. Men faktum er at det vet vi ikke enda. Fallout er faktisk ikke min kopp te engang,siden jeg bare liker rollespill i middel-alder setting. Men det i seg selv er ikke nok til å rakke ned på alle post-apokalyptiske cyberpunk rpg'er der ute.

 

Selvom jeg liker Rembrandt bedre enn Salvador Dali, rakker jeg ikke ned på alt fra impresjonismen for det. Begge sjangere er stor kunst.

 

Ikke vet jeg hvor raseriet deres mot Bethesda kommer fra. Det har skjelt ut salgstallene også. Misunnelse var kanskje et feil ord. Men irritasjon over at Bethesda har gjort stor suksess er en medvirkende faktor imho.

 

Selv velger jeg å styre unna en side som er så negativ mot noe jeg liker så godt.

Dette er også en side som ikke er veldig bra, sjelden oppdateringer etc. Og når det kommer noe er mot noe istedet for for noe. Og det er jo umodent fra folk som sikkert er 25+ .

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig lei av syting rundt at Bethesda skal "ødelegge" Fallout. For å være ærlig, jeg tror ikke det finnes en spillutvikler med bedre forutsettninger til å lage F3 enn Bethesda.

 

- De digger orginal(ene).

- De har budsjett til å bruke tid og penger på utvikling.

- De har erfaring med å lage noen av de beste rollespillene som er gitt ut (Ja, noen liker ikke Oblivion, eller til og med Morrowind. Begge er veldig gode spill og Daggerfall er jo fantastisk).

 

Så;

vent og se,

slutt å syte!

Lenke til kommentar

Leste noe en fyr postet her i går (lang scan fra et blad) om at combat blei realtime, men mulighet for å pause og assigne action (a la baldurs gate), stemmer ikke dette? Hvis det gjør det er det imo den beste løsningen.

 

I Fallout 1/2 var det ofte jeg visste at jeg kom til å pløye gjennom noen mobs, og da var det litt gørr å måtte gå i turn-based hver gang. Enkelte ganger vil man pløye, andre ganger tenke taktisk.

 

edit: Glemte å lese artikkelen først :p

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...