Gå til innhold

Linux-mobilen er i rute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig. Har ventet på nytt om denne en god stund.

Fra bildene jeg hadde sett først synes jeg den så litt klumpete ut, men vi får se. Absolutt et alternativ - men hvordan gjør man det med envt. service? Det kan man kanskje se langt etter.

 

En ting dog: 184 gram?

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

Eg håpar også dei store og kjende produsentane kjem med Linux telefonar, dei utkonkurrerer andre smarttelefonar på pris sidan Linux er gratisvare og er ikkje noko dårlegare enn dei andre operativsystema.

 

Det er sikkert mange som blir lurt til å kjøpe det dyre skrotet til Apple.

 

Så får vi krysse fingrane å håpe at Linux-telefonar kjem i norske butikkar.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som blir lurt til å kjøpe det dyre skrotet til Apple.

 

Så får vi krysse fingrane å håpe at Linux-telefonar kjem i norske butikkar.

8795452[/snapback]

Er redd for det...

 

Fikk kjempe lyst på den linux-telefonen.

Lenke til kommentar
Telefonen styres for det meste kun med den 2,8 tommer trykkfølsomme skjermen, slik som HTC Touch, LG Prada og andre lignende telefoner.

 

Wow! Ikke ett eneste ord om iPhone :):):)

8795374[/snapback]

 

Helt til nå! :tease:

 

Uansett, virket litt unødvendig stor, om dette er det endelige designet. Bra at de har fått inn VGA-skjerm, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Motorola har jo brukt/bruker linux på en del telefoner. Vet ikke hvor åpen plattformen er men. Noen som har peiling på denne løsningen?

8795583[/snapback]

 

OpenMoko-plattformen er 100% åpen, alt er GPL-basert. Så vidt jeg vet, er AT-interfacet til selve telefonmodulen det eneste på hele Neo1973 som ikke er helt åpent (firmware og software). :)

 

Artikkelforfatter: Det har sneket seg inn en del feil i spesifikasjonslisten. Batteriet er på 1700mAh, ikke 1200. Det er også inkludert en 2D/3D-akselerator, som bl.a. gjør den i stand til å spille av mpeg4 uten trøbbel, og benytte OpenGL ES til spill og evt. 3d-interface. :)

Lenke til kommentar
Hvis denne telefonen kommer til å koste 2200,- kommer jeg til å kjøpe den tror jeg. Eneste som er litt synd er at jeg må ha en telefon i mellomtiden.

8796686[/snapback]

 

Når Neo1973 kommer (phase 2-modellen, den med oppgradert hardware (Wifi++)) i september, skal jeg kjøpe den, og heller gi vekk/selge min k610i. Nyprisen er omtrent lik på begge mobilene, selv om Neo1973 knuser k610i totalt på alle specs. :)

Lenke til kommentar
OpenMoko-plattformen er 100% åpen, alt er GPL-basert. Så vidt jeg vet, er AT-interfacet til selve telefonmodulen det eneste på hele Neo1973 som ikke er helt åpent (firmware og software). :)
Du glemte å nevne at GPS-en trenger en proprietær daemon, men den kjører jo i userspace og er på ingen måte like sjenerende som f.eks. en proprietær kjernemodul. Om man ikke liker den kan den fjernes :-)

 

Dessuten kan det jo hende at man får til å "reverse engineer'e den med en fri variant. Den muligheten har i hvert fall blitt diskutert på (community-)mailinglista, har jeg sett.

 

Neo1973 er/blir uansett den mest åpne telefonen noensinne -- Trolltechs Greenphone vil nok føles som en liten tvangstrøye i forhold :-P

 

Det finnes mye mer info om både hardware og software på wiki-siden til OpenMoko: http://www.openmoko.org -> Wiki (-> FAQ)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har følgt med på diskusjoner osv rundt denne mobilen som vet hvilke funksjoner GPS-programvaren vil ha?

Sitter og vurderer denne mot Nokia 6110 navigator og lurer på om openmoko vil ha f.eks. fotgjengermodus og mulighet for "ingen motorveier" osv..?

 

Hvordan blir det med priser for kart?

 

Cheers :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...