Gå til innhold

EU skjerper tiltak mot pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at de er ute etter storfiskene iallefall

 

Hjemmebrukeren som laster ned ulovlige filer kan likevel ikke bli straffet via det nye direktivet - det vil si dersom brukeren anvender filene som en del av privat underholdning, skolearbeid, eller forskning.

 

Men dette kan skape store problemer for populære tjenester som youtube, skal ikke mye søking til for å finne ulovlig opphavsbeskyttet materiale på youtube.

Lenke til kommentar
dette er fordumt.. at de ikke forstår at media har blitt popelert pga internett og fildeling.. hadde vert veldig morsomt å se hvor store bransjene var om internett ikke ble oppfinni!

8489813[/snapback]

 

Det er jeg faen meg enig i hadde det ikke vært for internett når tven kom på slutten av '40 tallet og ble fryktelig populært utover '50 tallet så hadde de bransjene aldri vært der di er i dag det er helt sikkert... :thumbup:

Lenke til kommentar
EU har godkjent et omstridt direktiv som gjør det ulovlig å drive all slags distribusjon og deling av åndsverksbeskyttede filer.

Les mer

8489783[/snapback]

Lurer på hvor lang tid det vil ta før det går opp for USA og EU at fildeling er fremtiden... sukk... Hvorfor kjempe mot utviklingen på denne måten? Bra at noen seriøse partier i Norge har begynt å få opp øynene for sannheten (Venstre)

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Hjemmebrukeren som laster ned ulovlige filer kan likevel ikke bli straffet via det nye direktivet - det vil si dersom brukeren anvender filene som en del av privat underholdning, skolearbeid, eller forskning.
Hvordan definerer de torrentbrukere under dette. Slik jeg ser det favner det alle som driver med p2p. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hjemmebrukeren som laster ned ulovlige filer kan likevel ikke bli straffet via det nye direktivet - det vil si dersom brukeren anvender filene som en del av privat underholdning, skolearbeid, eller forskning.

Hva er ulovlig ved filene dersom det er lovlig å laste de ned til enkelte typer anvendelse?

 

Spørs hvordan det går med The Pirate Bay nå :hmm:

8489957[/snapback]

De deler vel fortsatt ikke ut opphavsrettbeskyttet materiale. Men jeg er spent på ordlyden i det nye direktivet. Kanskje de tar med indirekte og medvirkning til fildeling? :hmm:

 

Visjoner: Jeg skulle til å si det samme. Godt at vi står utenfor EU og har et parti som tenker fremover: Venstre.

Lenke til kommentar
Merkelig vi ikke har gratis bensin, alkohol og tobakk heller...

Hvem vil vel ikke ha det?

Logikken er jo at viss det er noe 'alle vil ha', eller 'alle vil gjøre' så burde det være slik, ikke sant?

8490749[/snapback]

Den barnehagelogikken må du lenger ut på landet med...

 

Vi har utallige ganger i tidligere forumtråder kommet frem til at fildeling ikke er det samme som stjeling, av den enkle grunn at eier IKKE mister sitt eksemplar ved kopiering slik som ved stjeling.

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Merkelig vi ikke har gratis bensin, alkohol og tobakk heller...

Hvem vil vel ikke ha det?

Logikken er jo at viss det er noe 'alle vil ha', eller 'alle vil gjøre' så burde det være slik, ikke sant?

8490749[/snapback]

Den barnehagelogikken må du lenger ut på landet med...

 

Vi har utallige ganger i tidligere forumtråder kommet frem til at fildeling ikke er det samme som stjeling, av den enkle grunn at eier IKKE mister sitt eksemplar ved kopiering slik som ved stjeling.

 

-Visjoner-

8490786[/snapback]

 

Dine ord...

Lenke til kommentar
Merkelig vi ikke har gratis bensin, alkohol og tobakk heller...

Hvem vil vel ikke ha det?

Logikken er jo at viss det er noe 'alle vil ha', eller 'alle vil gjøre' så burde det være slik, ikke sant?

8490749[/snapback]

Gratulerer, du har nettopp funnet ut hva et demokrati er.

Neida men saken er at hvis jeg voldtar 4 jenter og slår ned noen gamle damer og raner folk så får jeg mye mindre straff enn å laste ned de dårlige filmene fra i dag.

Platebransjen utgir for det meste bare skrap for tiden og skylder på folket pga den dårlige omsetningen og benytter både lovlig og ulovlige midler for å skvise ut penger, setter inn sperrer og gjør det enda vanskligere for forbrukeren. Det er nettopp dette folk syns er idiotisk og det hjelper hvertfall ikke mot fildeling.

Lenke til kommentar

Men problemet er jo at dette rammer langt flere folk enn noen lugubre direktører i et og annet stort plateselskap...

 

Men som Visjoner sier så er dette diskutert til det kjedsommelige før.

Det ender alltid opp med hva/hvordan opphavsretten generellt skal fungere.

Musikk er bare en del av det hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...