Gå til innhold

TEST: GeForce 8600 GTS og GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden 8600GTS som oftest faller litt bak X1950 Pro (som var det jeg jeg hadde før det sa takk for seg), så tror jeg egentlig jeg tar og graver litt dypt i pengepungen og kjøper 8800GTS i stedet. Om ATI hadde fått sitt ut før, hadde jeg tatt en titt på dem, men siden de ikke er ute og Linux-støtten sikkert ikke er super, så får det bli nVidia i denne omgangen.

Lenke til kommentar
Siden 8600GTS som oftest faller litt bak X1950 Pro (som var det jeg jeg hadde før det sa takk for seg), så tror jeg egentlig jeg tar og graver litt dypt i pengepungen og kjøper 8800GTS i stedet.    Om ATI hadde fått sitt ut før, hadde jeg tatt en titt på dem, men siden de ikke er ute og Linux-støtten sikkert ikke er super, så får det bli nVidia i denne omgangen.

8405363[/snapback]

 

14 Mai kommer ATI kortene. Så du får jo vurdere hvor lenge du gidder å vente.

Lenke til kommentar

Er det brukt Catalyst 6.10 drivere på alle Radeon kortene i testen ?

 

Står bare 6.10 på X1950XTX og X1900XTX at det er brukt 6.10, mens det ikke står noe på X1650 og X1950 Pro kortene....

 

 

Ellers ser jeg at 8600 kortene er testet med Forceware 154.16, som ifølge en og annen forumposting på Beyond3D sier følgende:

 

Those drivers seem to boost 3DM quite a bit while causing problems in real games. So what does that tell you?

 

Om dette stemmer eller ikke har jeg dog ingen formening om, men forhåpentligvis så får vi endel skikkelige reviews etterhvert som kan fortelle oss om dette stemmer eller bare er bogus rykter....

Lenke til kommentar
[14 Mai kommer ATI kortene. Så du får jo vurdere hvor lenge du gidder å vente.

8405467[/snapback]

Ifølge "the latest" på ryktebørsen så er det bare R600 (HD 2900XT 512) som blir tilgjenglig fra 14. mai.

 

 

Ellers synes det det er en tynn test fra Hardware.no. Det er faktisk forskjell fra G80 til G84, spesielt på video prosesseringssiden. Det burdere dere skrevet noe om!!

Lenke til kommentar
[14 Mai kommer ATI kortene. Så du får jo vurdere hvor lenge du gidder å vente.

8405467[/snapback]

Ifølge "the latest" på ryktebørsen så er det bare R600 (HD 2900XT 512) som blir tilgjenglig fra 14. mai.

 

 

Ellers synes det det er en tynn test fra Hardware.no. Det er faktisk forskjell fra G80 til G84, spesielt på video prosesseringssiden. Det burdere dere skrevet noe om!!

8405622[/snapback]

 

Tja, er vel vanskelig å vite 100%, men siste Inquirer sa var vel følgende (The Inq må vel uansett tas med en neve salt eller 2)

 

We learned that this could be due to late delivery of 65nm RV610LE/610XT/630Pro/630XT chips, but everything should be available in massive quantities. Of course, if there isn't for another mysterious delay that seems to happen regulary to AMD crew these days.

Og slik jeg leser det så står det "Everything should be availible", så kan jo virke som om 630/610 blir tilgjengelig da også, men vi får se hvordan ting utvikler seg.

Lenke til kommentar
We learned that this could be due to late delivery of 65nm RV610LE/610XT/630Pro/630XT chips, but everything should be available in massive quantities. Of course, if there isn't for another mysterious delay that seems to happen regulary to AMD crew these days.

Og slik jeg leser det så står det "Everything should be availible", så kan jo virke som om 630/610 blir tilgjengelig da også, men vi får se hvordan ting utvikler seg.

8405699[/snapback]

Alt bør vel taes med klyper med salt, dette er fra siden til en av de tidligere skribentene til The Inq (Fuad aka. Fudo)

 

This is just one in a series of delays at ATI so we are not really surprised. RV630 and RV610 are 65 nanometres and TSMC still have some problems ramping up the production volume and yields.  It is now certain that the mainstream and entry level DX 10 parts from ATI won't arrive until June, if not later.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...id=499&Itemid=1

Lenke til kommentar
Alt bør vel taes med klyper med salt, dette er fra siden til en av de tidligere skribentene til The Inq (Fuad aka. Fudo)

 

Fudo bør definitivt taes med både en og 2 store klyper salt.... Fyren gjetter jo på alt mellom himmel og jord, og siden han tipper på alt, så treffer han jo også fra tid til annen :)

 

Forhåpentligvis så får vi vite litt mere detaljer om både tid & produkt etter Tech-Day dagene, som vel er i neste uke hvis jeg ikke husker feil.... selv om det meste sikkert er NDA belagt uansett.

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten på skjermkortene med Anti-Aliasing er brukbar, men likevel ikke helt topp. ATI har er vel litt bedre på det punktet. :hmm:

 

Uansett er jeg skuffet over ytelsen på den nye generasjonen til nVidia, jeg synest at de bør ligge rundt 20% minst bedre enn det de gjør. Støtten for DirectX 10 har tydeligvis vært første prioritét.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...