Gå til innhold

Facebook stadig mer populær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en litt artig ting, er jo at folkene bak facebook sitter på hotmail passordet til millioner av brukere... Selv er jeg iallefall litt skeptisk til å la ulike webtjenester logge seg på mailkontoen min, og skanne seg gjennom hele adresselista (samt sende mail til disse). Hvor mange har ikke blitt nedspamma av facebook-mail? :p

 

Men det kan godt være de ikke kommer til å misbruke ditt brukernavne/passord/adresseliste, men jeg er nå litt skeptisk til akkurat den delen av facebook...

 

At tjenester er populær foundrer meg ikke: den har ganske bra design, er oversiktlig og ryddig. Lite reklame. Også får man hele tiden opp masse beskjeder om hva person X og Y har foretatt seg - mao trenger man ikke selv gå inn på ulike prukeres profil, alt blir servert for en.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange personer det finnes der. Hadde ikke trodd facebook skulle bli så populær. Og der er bare å søke etter navn eller lignende for å finne dem.

 

Hva mener du med at de har hotmailpassordet til folk? Snakker du om de som bruker samme passord på mail og facebook? Da er det deres egen feil? Eller hva mente du?

Lenke til kommentar
Utrolig hvor mange personer det finnes der. Hadde ikke trodd facebook skulle bli så populær. Og der er bare å søke etter navn eller lignende for å finne dem.

 

Hva mener du med at de har hotmailpassordet til folk? Snakker du om de som bruker samme passord på mail og facebook? Da er det deres egen feil? Eller hva mente du?

8219034[/snapback]

En "feature" i facebook er å la brukerne taste inn hotmail brukernavn og passord, slik at facebook kan søke gjennom aldresselista de og se om den finner noen andre som er på facebook. Dine Hotmail-kontakter som er på facebook blir så automatisk lagt til i vennelista eller lignende.

 

Selv har jeg ikke benyttet meg av denne "featuren",men veldig mange jeg kjenner tastet inn brukernavn og passord uten å blunke... Det som skremmer meg er vel av folk flest ikke tenker seg om en gang eller to før de taster inn brukernavn/passord. Jeg antar mindre seriøse sider enn facebook ikke har nevneverdige problemer med å samle inn brukeropplysninger, når dette er holdningen til folk flest.

Lenke til kommentar
Hvor er inntektskildene til facebook egentlig? Det er jo helt reklamefritt...

8218888[/snapback]

 

Det er masse små reklamer lagt inn, men den desidert største inntektskilden er visstnok salg av statistikk om bruksmønstre osv.

 

Denne beskriver det greit... Litt skremmende igrunnen. Men personlig er jeg hektet. Første jeg går inn på om morgenen og siste jeg sjekker før jeg legger meg...

Lenke til kommentar

Facebook er jo fabelaktig til å finne igjen folk fra skoler du har gått på etc, samt en måte å holde kontakten på.

Begynt å bruke det nå da vi skal ha VGS reunion en eller annen gang, greit å vite hvor alle har blitt av.

 

I tillegg er jo facebook knyttet opp mot universiteter etc, så du finner folk på ditt eget universitet som deler interesser etc. Meget kjekt.

Lenke til kommentar
Du kan vel ha så mange bilder du vil.

Har ennå ikke hørt om noen begrensninger.

8219216[/snapback]

 

Men bildene lagres i kjip oppløsning...

8219251[/snapback]

Det var et kompromiss ja. Da kan ikke bildetjenesten benyttes til alle slags formål. Hvilke tjenester er gode på lagringsplass og samtidig har færre begrensninger på antall Megabyte per bilde?

Lenke til kommentar
Utrolig hvor mange personer det finnes der. Hadde ikke trodd facebook skulle bli så populær. Og der er bare å søke etter navn eller lignende for å finne dem.

 

Hva mener du med at de har hotmailpassordet til folk? Snakker du om de som bruker samme passord på mail og facebook? Da er det deres egen feil? Eller hva mente du?

8219034[/snapback]

En "feature" i facebook er å la brukerne taste inn hotmail brukernavn og passord, slik at facebook kan søke gjennom aldresselista de og se om den finner noen andre som er på facebook. Dine Hotmail-kontakter som er på facebook blir så automatisk lagt til i vennelista eller lignende.

 

Selv har jeg ikke benyttet meg av denne "featuren",men veldig mange jeg kjenner tastet inn brukernavn og passord uten å blunke... Det som skremmer meg er vel av folk flest ikke tenker seg om en gang eller to før de taster inn brukernavn/passord. Jeg antar mindre seriøse sider enn facebook ikke har nevneverdige problemer med å samle inn brukeropplysninger, når dette er holdningen til folk flest.

8219068[/snapback]

 

 

Før du begynner å rynke på øyenbrynene pga dette, kan du eventuellt ta en sjekk på http://www.facebook.com/policy.php.

 

Hadde de i tilfelle brukt din hotmail konto (gudene vet hvorfor), så hadde det nok uansett endt opp med et massivt søksmål fra så og si hele verden.

Lenke til kommentar

http://www.facebook.com/terms.php

 

"By posting User Content to any part of the Site, you automatically grant, and you represent and warrant that you have the right to grant, to the Company an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to use, copy, publicly perform, publicly display, reformat, translate, excerpt (in whole or in part) and distribute such User Content for any purpose on or in connection with the Site or the promotion thereof, to prepare derivative works of, or incorporate into other works, such User Content, and to grant and authorize sublicenses of the foregoing. You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire."

 

Drøyt.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...