Gå til innhold

Windows Live sliter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Markedsanallytiker, det må være drømmejobben det. Sitte på et kontor å plapre i vei om det vi alle har visst i 6 måneder og så få betalt for det :p

 

Ærlig talt så har ingen anelse hva dette Live har for praktisk betydning, annet enn ny design og nye adresser på middelmådige tjenester MS har hatt i minst 5 år før Live kom.

Lenke til kommentar

Windows live er vel ikke noe dårligere enn google i bruk,har brukt begge to og ser ikke at jeg ikke finner det jeg trenger på noen av dem, så at den ene er dårligere enn den andre kan jeg ikke se all den tid jeg får ca de samme treffene på begge og disse tilfredstiller mitt behov :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg iallefall brukt WLM lenge nå... men det stoppet også der.

Kan godt være det er mange flotte produkter der, men desverre er det totalt umulig å besøke nettsiden med den nettleseren man selv ønsker. Prøver man å titte på de ulike produktene (f.eks. mobilt opplegg) med Firefox eller Opera blir man redirectet til forsiden. Man må bruke IE for å slippe igjennom.. Dette er trist.

 

Sålenge Microsoft Live bedriver en slik politikk, vil jeg oppfordre folk til å blokkere tjenestetilbudet. (Litt selvmotsignede, siden jeg bruker WLM selv:p)

Lenke til kommentar

Etter min mening er Windows Live tydelig preget av betastatus og forsøk på innelåsing. Live Search er ubrukelig til mer komplekse søk, her er det bare Google, Yahoo og Copernic som virkelig leverer varene.

 

Når det gjelder Spaces og andre tjenester, er denne preget av så mye MS spesifikk kode at enhver med god kunnskap om webdesign gremmes. @qualbeen, ikke rart at du sendes til forsiden på mange av tjenestene når du ikke bruker IE. Tror også du har rett i at dette er forsøk fra MS på innelåsing.

 

Ja, jeg har faktisk prøvd mange av Live tjenestene, men ender tilbake på gamle settinger.

Lenke til kommentar
Samtidig har Google økt sin markedsandel fra 56 til 65 prosent. Yahoo har riktignok tapt markedsandeler, men ligger fortsatt foran Microsoft

 

Hvordan kan Yahoo ligge foran Google, når Google har 65% av markedsandelene?

 

Også har MS 8% dvs. at Yahoo bare kan ha 27%

8090314[/snapback]

Hvem har sakt at Yahoo ligger foran google? Det står at de ligger foran Microsoft.

Lenke til kommentar
Selv har jeg iallefall brukt WLM lenge nå... men det stoppet også der.

Kan godt være det er mange flotte produkter der, men desverre er det totalt umulig å besøke nettsiden med den nettleseren man selv ønsker. Prøver man å titte på de ulike produktene (f.eks. mobilt opplegg) med Firefox eller Opera blir man redirectet til forsiden. Man må bruke IE for å slippe igjennom.. Dette er trist.

 

Sålenge Microsoft Live bedriver en slik politikk, vil jeg oppfordre folk til å blokkere tjenestetilbudet. (Litt selvmotsignede, siden jeg bruker WLM selv:p)

8089353[/snapback]

 

Slikt tjafs og det faktumet at jeg ikke helt ser det store Live har å tilby meg gjør at jeg ikke orker å drive med det.

 

AtW

Lenke til kommentar

For min del, så er ikke akkurat Live noe jeg synes er så fantastisk, synes nesten det er en kopi av andre og en dårlig en, hvis jeg ikke føler at det gir meg noe annet enn problemer med å lete, så gidder jeg ikke bruke tjenesten. Synes rett og slett at dette er for dårlig av MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...