Gå til innhold

Dobbel Radeon er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan jo lure på hvor man fester hovedkortet på det. ;)

 

Sephiroth: Størrelsemessig vil det nok forbli et monster veldig lenge. Men ytelsemessig vet jeg ikke om det slår geforce 8800GTX en gang. ATIs neste generasjon skjermkort (R600) kommer visstnok i mars etter de siste ryktene om forsinkelser.

 

enl: ATI hadde en liten spesialbestilling på doble radeon 9700 Pro til det amerikanske forsvaret for noen år siden. Det slapp vist ut noen bilder og spesifikasjoner på nett, men ikke testresultater.

 

the_zombie: Fordi de dyreste brikkene (X1950 XTX) har en uholdbart høy TDP. Dermed måtte de ha laget en mye større kjøling og kreve flere tilkoblinger av strømtilførsel.

Lenke til kommentar
enl: ATI hadde en liten spesialbestilling på doble radeon 9700 Pro til det amerikanske forsvaret for noen år siden. Det slapp vist ut noen bilder og spesifikasjoner på nett, men ikke testresultater.

 

 

7679073[/snapback]

 

Var det ikke Quad det da?

7679218[/snapback]

9700 støtter ikke pci-e og kom bare til agp

Lenke til kommentar
Man kan jo lure på hvor man fester hovedkortet på det. ;)

 

Sephiroth: Størrelsemessig vil det nok forbli et monster veldig lenge. Men ytelsemessig vet jeg ikke om det slår geforce 8800GTX en gang. ATIs neste generasjon skjermkort (R600) kommer visstnok i mars etter de siste ryktene om forsinkelser.

 

enl: ATI hadde en liten spesialbestilling på doble radeon 9700 Pro til det amerikanske forsvaret for noen år siden. Det slapp vist ut noen bilder og spesifikasjoner på nett, men ikke testresultater.

 

the_zombie: Fordi de dyreste brikkene (X1950 XTX) har en uholdbart høy TDP. Dermed måtte de ha laget en mye større kjøling og kreve flere tilkoblinger av strømtilførsel.

7679073[/snapback]

 

Strips! Alt kan festes med strips :tease:

Lenke til kommentar
Var det ikke Quad det da?

7679218[/snapback]

Jeg tror det bare var dobbel. (To GPUer på et AGP-kort)

 

3Dfx hadde derimot noen kort med 4 VSA-100 prosessorer, men de kom vist aldri ut på markedet (bortsett fra en og annen Engineering sample på ebay)

7679281[/snapback]

 

Husker jeg venta lenge på de korta der. Kom jo aldri til salg for en vanlig bruker. Det var dengangen det var mulig å "lodde" amd athlon CPU'ene og vi klarte å skvise 1000mhz ut av 600 mhz utgaven :p

Lenke til kommentar
Hmm snart må vi vel til med "eksterne" skjermkort.  Fordi det ikke er plass til dem i kabinettet..

7679217[/snapback]

Kabinettet mitt er lite og fint, men det er jo ikke lenger mulig å oppgradere hvis alle kommer med større og større kort. Litt snål utvikling, det meste blir mindre og mindre, men komponenter som allerede er plasskrevende blir større og større..

 

3Dfx hadde derimot noen kort med 4 VSA-100 prosessorer, men de kom vist aldri ut på markedet (bortsett fra en og annen Engineering sample på ebay)

7679281[/snapback]

Gjør man noen god deal på ebay hvis man kjøper en prototype? Nytter ikke klage sin nød på manglende driverstøtte i etterkant da ;)

Lenke til kommentar
Hvilken ytelse vil kortet ha i forhold til 8800GTX??

7679160[/snapback]

Endel lavere... x1950pro CrossFire holder som regel ikke følge med 7950GX2...

 

Vil sapphire implementere AGP støtte ;)

7679278[/snapback]

Det tviler jeg på... Rett og slett fordi det kommer til å kreve re-design av strømforsyningen til kortet. AGP leverer lite strøm sammenlignet med PCIe, en AGP versjon av dette kortet må isåfall ha 4 molex-kontakter (single x1950pro AGP har 2 molex)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...