Gå til innhold

- PC-en er snart historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det faller litt på sin egen urimelighet. Hvis man klarer å presse alle funksjoner og teknologier du har i en PC ned i en mobiltelefon, så sier det seg selv at PCen som er fysisk større, kan være enda bedre.

 

Mobiltelefoner i dag er allerede utstyrt med tekonologien til å kunne erstatte en PC for 10 år siden. Og selv om en PC for 10 år siden faktisk kan brukes produktivt i dag til en haug med oppgaver, så er det ikke nok. Folk vil ha mer!

 

Hvis det er en ting de siste 15 årene med teknologi har lært meg så er det at det finnes ingen øvre grense for minne og prosessorkraft. Vi kan alltid bruke mer. Vi har gått fra å redigere tekstdokumenter til å spille av spillefilmer. Og vi vet alle at det ikke er lenge til at folk ønsker å lagre filmene sine i HD-kvalitet.

Lenke til kommentar

Tror at hvis noe skulle erstatte PCen så tar det ihvertfall en ca 10-20år. Jeg tror basert på dagens teknologi og den viten jeg har om morgendagens at hver person i familien vil ha en egen stasjonær PC/Mediacenter. Denne saken vil vise bilde der du vil, enten på veggen, vindu eller gulvet. Der kan man se på tv, ta opp film, rett og slett bruke til alt av media. Kjøpe og bøker, kjøpe og se film, gå på nett, videosamtaler, skrive, musikk osv osv. Alt det dere kan tenke dere. Til og med "gå på skolen" hvis man er syk og hjemmeværende.

 

For å kunne "ta med seg" pcen osv så tror jeg man får klokker med gode skjermer, talestyrt med 3G lignende samtaleoverføring og videotelefoni osv. I tillegg vil man kunne bruke et klesplagg til større skjerm.

 

Nå hva tror dere:P

Lenke til kommentar

Uff, nei. Kunne aldri tenke meg og sitte og knote på en sånn liten dings. Tror PC'en er kommer til et stadie der den ikke kommer til å gå så raskt frem som det har gjort de siste 5 årene f.eks. Vi vil selvsagt se bedre PC'er når det gjelder spesifikasjoner, men jeg tror ikke kommer til og så veldig mange nye og revolusjonerende ting på dem.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke ha ført regnskap med 2" skjerm for å si det sånn. Er knapp nok plass på en 15".

7134536[/snapback]

 

Skjerm og batteri er det som hindrer det, mht fysisk størrelse på chip og annet, er det ikke noe hinder om 5-8 år.

Men skjerm og batteri er som sagt de store hinderne.

Mht symbian og deres markedsføring forstår jeg deres syn, men tror nok heller at det blir en mellom ting mellom bærbar pc og mobil i beste fall... for deres del.

:)

Lenke til kommentar

erstatte? kansje ikke. men jeg ser for meg at mobilen eller lignende vil fungere som en lagerplass for dine programmer og filer slik at du kan plugge den inn i ett "pc-skall" og vips få opp ett helt skrivebord osv.

 

altså at du har den viktigste delen av maskinen i lomma så å si.

dette skallet vil inneholde mer ram og større cpu men ingen egen lagringsenhet utenom ett lite flashområde for ett minimalt os med virtualiseringsprogramvare.

Lenke til kommentar

Hvis de kommer med en liten mobilsak, som i tillegg kan vise prosjektor billeder på veggen og lasertastatur hvor jeg kan bruke f.eks excel/word og noen små spill, så tar jeg gjerne imot en sånn enhet til mobilbruk.

Men frem til da, kan du vel egentlig drite i at det går noen vei. Det er litt som øverste hodet på Digital sa, "The world will only need 5 supercomputers". Om han mente Alpha servere er vel fremdeles uvisst?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...