Gå til innhold

Firefox 2.0 slippes tirsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"mulighet til å gjenopprette tidligere sesjoner dersom nettleseren krasjer"

 

På tide ;)

 

Dette er en funksjon jeg har brukt siden 2001 i nettleseren min.

 

Firefox anno 2010 blir vel kanskje like funksjonsrik som Opera.

 

ps. tidlig oppe med nyhetene abene =)

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar
Synd at de ikke rakk å få med neste versjon av Gecko. Det vil vel si at Firefox ikke klarer acid 2 testen før Firefox 3 kommer om et års tid. Ikke noen stor krise, men litt kjedelig likevel :)

7130690[/snapback]

Jeg skjønner ingenting :cry: Hva er det jeg har brukt i langtid da??

 

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nb-NO; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0

Lenke til kommentar
Synd at de ikke rakk å få med neste versjon av Gecko. Det vil vel si at Firefox ikke klarer acid 2 testen før Firefox 3 kommer om et års tid. Ikke noen stor krise, men litt kjedelig likevel :)

7130690[/snapback]

Jeg skjønner ingenting :cry: Hva er det jeg har brukt i langtid da??

 

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nb-NO; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0

7130763[/snapback]

Det bruker som regel å ta litt lengre tid med gratis programmer. Men tenk hvor raskt mozilla jobber i forhold til microsoft :p

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ff2 på Vista ??

Har ihvertfall problemer med at rc* er ekstremt treg og uresponsiv på Vista RC2, på xp fungerer den fint med untak av ett par viktige extensions blir deaktivert.

 

Edit: var en extension som var skyld i dette under Vista: "Show IP"

Endret av andre1
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd ff2 på Vista ??

Har ihvertfall problemer med at rc* er ekstremt treg og uresponsiv på Vista RC2, på xp fungerer den fint med untak av ett par viktige extensions blir deaktivert.

7131141[/snapback]

 

FF2 virker helt greit på Vista RC2 for min del. Har ikke merket at den er lite responsiv eller treg. At extensions blir deaktivert er naturlig dersom de ikke er tilpasset FF2, men det er faktisk mulig å komme forbi denne ved å endre en enkelt linje i koden til extensionen (koden som forteller hvilke FF-versjoner den virker for). Ikke sikkert at den virker allikevel, men for mange gjør den faktisk det.

 

Edit: Men fant en annen merkverdighet. Hadde FF2 RC2 på Vista testinstallasjonen. Og den ga meg muligheten til automatisk å oppgradere til RC3, men det ser ikke ut til å fungere. Den lastes ned, men selve installasjonen ved restart av FF ser ikke ut til å fungere. Skyldes trolig forhold knyttet til sikkerhet i Vista.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
"mulighet til å gjenopprette tidligere sesjoner dersom nettleseren krasjer"

På tide ;)

Dette er en funksjon jeg har brukt siden 2001 i nettleseren min.

Firefox anno 2010 blir vel kanskje like funksjonsrik som Opera.

7130713[/snapback]

Ikke for å starte en ny nettleserkrig, men det er nå fortsatt en del funksjoner Firefox har som ikke Opera har fått med seg ennå. Så å si at Opera er mer funksjonsrik enn Firefox er feil.

For å vise noen funskjoner Opera mangler:

- Automatisk oppdatering med binary patches

- Plugin installerer

- Lagring av skjemadata (noe IE og Konqueror også har, slik at nettlesern husker hva du har skrevet før i forms, ikke kun passord)

Tror neppe det vil skje noen gang at alle nettlesere har akkurat samme funksjoner, tror det ville ha blitt ganske kjedelig da.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

Det blir fint med ny Firefox.

 

Men det haster ikke for min del, for jeg har Tab Mix Plus, og den kan lagre fanene osv.

 

Det er på tide at enkelte slutter med jamringen om at det er for lite funksjoner i Firefox, det er da fryktelig enkelt å legge de ønskede funksjonene til? Så fra versjon 2.0 så ser jeg ikke hold i det argumentet lenger.

 

Endelig fullversjon. Får sitte klar i morra. :)

 

Edit: Fullversjon, final.

7131856[/snapback]

Hos meg vil det skje automatisk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...