Gå til innhold

ATI 9700 PRO prosjekt! :)


Anbefalte innlegg

Denne har dere ventet på! Og nå er den her. Vi kan røpe én ting: 1,5 kilo...

 

Sier ikke mer, for dere leser det neppe. :smile: Artikkelen finner dere her.

 

Vinneren annonseres i morgen. /me må sove. :smile:

 

TAKK TIL ALLE SOM BIDRO! WE'LL BE BACK WITH MORE! :grin:

(Dersom pengene fortsatt kommer inn, vel og merke...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testmaskin:

Det stakkars, mishandlede ATi-kortet fikk boltre seg med denne maskinvaren, montert i et Thermaltake Xaser II 6000:

 

Abit KR7A Raid

AMD XP2000+

512MB Twinmos PC2100 ram

60GB Western Digital

30GB IBM

15GB Western Digital

MSI GF4 TI4400

400W PSU

SB Live

ISDN kort

CD-ROM og Brenner

 

*host*

:wink:

Og hvorfor ikke overklokke CPU og etterpå teste maskinen også? Hvorfor bare overklokke skjermkortet?

Lenke til kommentar

Hmm... intressant artikkel... men det kommer sikkert til å ta 2 år før jeg får et vannkjølingsannlegg inn i min PC. Men jeg merker at ATI vifta bråker litt mye. Er det noen som har noen tips på hva slags relativt rimelige og veldig stille kjølere man kan sette på et ATI Radeon 9700 Pro kort? Jeg bryr meg ikke om overklokkingen...men litt mindre støy hadde vært digg!

 

Mvh

W

Lenke til kommentar

Ehh.. jeg har bare så vidt skummet gjennom artikkelen..

 

..la oss si at vi legger all sannsynlighet til side og jeg vinner dette kortet. Hva har dere egentlig puttet på det kortet? Kan jeg bruke det uten vannkjøling?

 

Håper ikke jeg vinner, klarer meg fint med GeForce2 MX400.. :wink:

Lenke til kommentar

Vinneren er:

 

Hallvard Eriksen Buer!

 

Gratulerer så mye! Dere kan lese åssen vi fant fram til ham her.

 

Bedre lykke neste gang - men da blir det en annen løsning på hvordan vi finner ut hvem som får det vi skal gjøre noe med. Hva nå enn det blir. :smile:

 

Sånn. Da er vel spenningen over? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:



..la oss si at vi legger all sannsynlighet til side og jeg vinner dette kortet. Hva har dere egentlig puttet på det kortet? Kan jeg bruke det uten vannkjøling?





 

Selve GOU kjølingen kan erstattes med orginalribben så her er det ikke noe problem. Ramkjølingen er derimot limt på og her bør man ha en vannstrøm gjennom blokkene. Jeg kjørte kortet med standard ribbe/vifte på gpu og med ramblokkene limt på uten vann og det fungerte fint men kobberblokkene ble varme. Om dette har noe å si i lengden vet jeg ikke så det er vel bare å prøve. Tror det skal funke greit uten vann men anbefaler vann til kjøling av rammen. Skulle vinneren ikke tørre å bruke GPU blokka med peltier av frykt for kondens etc. er det bare å bytte den ut med en annen vannblokk eller bruke standardkjøleren.

Lenke til kommentar

Yummy, er du klar over at metoden du bruker for å finne vinneren ikke er helt rettferdig?

 

"Så genererte jeg 10 vilkårlige tall mellom 0 og 1 vha. random - funksjonen i Excel. Disse tallene ble så multiplisert med antall gyldige nummer (35 stykker) for å generere vilkårlige tall mellom 0 og 35. Til slutt summerte jeg disse 10 tallene (mellom 0-35) og tok ut gjennomsnittet."

 

 

Dersom du tar snittet av 10 vilkårlige tall mellom 0 og 1 vil du ende opp med et tall rundt 0.5. Dersom du f.eks. hadde tatt snittet at 1000 tilfeldige tall mellom 0 og 1 er du nærmest garanter å få 0.50 i svar.

 

Metoden som er brukt vil derfor resultere i at det er en som står nær midten av listen som blir den heldige. Den som står på topp eller bunn av lisen er nærmest garantert å ikke vinne! Jo nærmere midten av listen du er, jo større er sannsynligheten for å vinne.

 

 

Edit: trykkfeil

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-04 10:50 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke lage kvalm :smile:

Men bygger'n har helt rett.

Selv om du tar snittet etter at tallet er multiplisert med 35, vil resultatet ditt bli tilnærmet normalfordelt rundt tallet 17,5.

 

Det ville blitt et retferdig resultat dersom du bare benyttet "tilfeldig-tall-generatoren" i excel en gang. og multipliserte med 35 (I så fall ville Jan Ivar Rønning ligge godt ann)

 

Uansett vil jeg gratulere den heldige vinner Halvard Ericsen Buer (da det vil være enda mer urettferdig å endre på avgjørelsen nå :smile:)

 

Edit: PS: Trekningen kan uansett retferdiggjøres i og med at du satte inn navnene i tilfeldig rekkefølge i arket, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet.

 

[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-11-04 11:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...