Gå til innhold

ATI 9700 PRO prosjekt! :)


Anbefalte innlegg

Er det ikke noe som kalles for Amerikansk auksjon eller noe?

Her betaler alle som er med å by eks:

Person 1: Byr 20 kr

Person 2: Byr 30 kr

Person 3: Byr 40 kr

Person 1: Byr 50 kr

Person 2: Byr 100 kr

Person 4: Byr 150 kr

Person 1: Byr 180 kr

 

Budrunden stoppes

 

Person 1 fikk tilslaget, og må betale 250 kr

Person 2 må betale 130 kr for å få en kongebra artikkel

Person 3 Må betale 40 kr for artikkelen

Person 4 Må betale 150 kr for artikkelen

 

På denne måten arangeres en auksjon, og kronerulling i en og samme operasjon.

 

Er det en idé?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra artikkelen..;

 

Som kjent er vi sterkt imot modifisering og overklokking av datautstyr, men i dette tilfellet har vi gjort et lite unntak.

 

Ehh.. er dere i mot overklokking? Nå skjønner jeg ingenting.. hvorfor kan vi ikke bare legge ned overklokking.no da, og heller satse enda mer på hw.no? :roll:

 

Overklokking.no burde jo være for overklokking (og modifisering)!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 12:00, skrev yummy:

Havegg: studér konseptet "ironi". :razz:


Hehe, outch.. men det var da sannelig bra. Et øyeblikk trodde jeg verden hadde blitt snudd på hodet.. :wink:

 

Javel, gratulerer med kortet Hallvard. Håper du blir fornøyd.. selv hadde jeg nesten solgt den overmodifiserte saken og kjøpt meg noe billigere.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 10:43, skrev byggeren:

Den som står på topp eller bunn av lisen er nærmest garantert å ikke vinne!


 

cry.gif

:sad:

 

Jeg tror jeg stod som nummer to på listen!

 

Jeg hadde virkelig hatt bruk for dette kortet, men jeg får vel være en god taper og heller gratulere vinneren! pftroest.gif <--- jeg trenger trøst!

Lenke til kommentar

serriøst dårlig overklokking da, hvorfor ikke klokke cpuen og? får selv 11000 3dmarks med mitt ti4200 kort..

mitt system er:

XP1900+ @ 1,812mhz

Asus V8420 ti4200 @ 310/565

MSI K7T266 Pro2-RU

256 TwinMOS ddr

(vannkjøling :grin:)

 

taper score den derre 3dmarken ! sorry men, 4000,- for 1000 3dmarks mer enn ett ti4200 kort?? NOT sier jeg.

Lenke til kommentar

Ja da tok dere jommen santen fatt på et morsomt prosjekt. Noe av det samme som jeg har skaffa deler til. Ble derimot veldig i tvil til om jeg skal gjennomføre prosjektet da det ikke ser ut til å gi store forbedringer i forhold til antallet timer det tar. Kankje noen av dere har en formening om hvilke forbedringer jeg kan få ved å vannkjøle et Point Of View GF4 TI4200XP med den samme fremgangsmåten uten peltier.

 

System:

MSI KT3 ultra2 R

AMD XP1800+

TwinMOS 256DDR

POV GF4TI4200XP @ 320/660 orginal kjøling @ 48I/55L

Seagate Barracuda IV 80GB

MSI DVD

Aopen CDRW

Enermax 431W silent PSU

Vannkjøling:

Danger Den Maze 3 m. kobbertopp 1/2"

Danger Den Z chip 1/2"

Aquabee UP1000

BlackICE Extreme m. 220V vifte (Høres ut som et helikopter).

Lenke til kommentar

überfett, fatter ikke hvordan kjell erik greier å få så fin finish!

 

er jo ikke så farlig om kortet ikke ble max klokka, det var jo ikke et klokke kort i først omgang.

 

Dere kunne jo heller pushe på at Hallvard kunne klokke videre med det, mulig han har et bra system som takler klokking av cpu også...

Lenke til kommentar

3Dmark er ikke alt da! Bare vent til litt mer krevende spill kommer ut, da vil dere nok se forskjellene tydeligere. Kortet får ikke utløp for sitt fulle potensiale.. tror det vil bli større forskjell med neste utgave av 3dmark. 3dmark er forresten for snørrunger.. blir som å samle på flest mulig pockemon-kort.

 

 

 

_________________

c64.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-11-04 21:18 ]

Lenke til kommentar

Dere bør ikke se dere blinde på den endelige poengsummen i 3DMark. Det er klart at det er moro å få masse over 10k poeng, men det vi må se på er økningen i poengsummen. De resultatene vi fikk viser klart at kortet har fått en markant økning, særlig på høye oppløsninger.

 

Når vi testa kortet først, klarte vi 14389 poeng på systemet til Espen: http://www.overklokking.no/skjermkort/rade...700/index6.html

 

Systemet til Espen:

http://www.overklokking.no/skjermkort/rade...700/index5.html

Systemet til Kjell Erik:

http://www.overklokking.no/skjermkort/rade...mod/index5.html

 

Det er altså helt klart at om vi kjørte kortet på et bedre system, ville poengsummen blitt høyere. Kjell Erik fant en økning på 918 poeng ved 1600x1200 - det er en temmelig grei økning.

 

Det koster penger å sende ting i mellom, og vi fant ut at det ikke var verdt det bare for noen poeng i 3DMarks. Vi skal be hallvard om å sende oss resultatene han får om han har et bedre system enn Kjell Erik.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 22:11, skrev Snekker`n:

Ble ikke spes overrasket av resultatet dere fikk i forhold til den kjølinga,jeg har samme kortet med kun en Magnum gpu og kjører stabilt på 383/360 og den monterte jeg på 10 min



 

Vet at disse resultatene vi fikk så absolutt ikke er noe å skryte av. Hardware.no klarte vel 370 på GPU med standardkjøling med samme type kort mens vi bare klarte 343 på gpu. Kortet vi fikk var rett og slett en dårlig overklokker. Dette var dumt men slik er det nå :sad:

 

Håper på bedre hell/resultater ved neste prosjekt (hva nå enn det blir)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...