Gå til innhold

Redusert Vista for pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Aktivere Windows med en produktnøkkel

 

Ja, jeg ser ikke hvordan noen kan komme utenom denne nøtta... Er vel sikkert noen som røper en...

 

Kan hende dette sjekkes i senere tid, men disse data-hackerne får det til vist de vil tror jeg... Kommer nok til å kjøpe meg vista selv, men ikke før på et års tid... Synes XP funker greit ennå...

 

Edit:

 

-Aktiver Windows via telefon

 

Denne er jo også brukt før av hackere. Er vel bare spørsmål når de "regner ut" logaritmen...

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe stort, Norton har jo hatt samme systemet for aktivering, og det tok ikke lange tiden før crackere knakk koden. Jeg kan faktisk tørre å si at det er nok ingenting Microsoft kan gjøre for å stoppe piratkopiering.

 

eidt:leif

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Jeg kan faktisk tørre å si at det er nok ingenting Microsoft kan gjøre for å stoppe piratkopiering.

7004113[/snapback]

Hva MS kan hvis de vil skal du ikke undervurdere. Spørsmålet er vel heller hvorfor MS skulle presse mange kompetente brukere over på overlegne platformer. De vil jo aldri komme tilbake. Er nok den beste løsningen for MS å la fjortisene tro at de lurer MS mens det egentlig er de som blir utnyttet. Privatvirksomhet er bare en hendig måte for MS å drive prisdiskriminering på, at så mange inklusive media tror noe annet er synes jeg er rart.
Lenke til kommentar

Aktiveringen blir nok cracket i løpet av dager, men det er vel når man skal oppdatere Vista via windowsupdate at WGA kommer til å snappe opp ugyldige valdideringsnøkler. For "hverdagspirater" er det faktisk ganske vanskelig å få oppdatert sin XP i dag via windowsupdate med en ugyldig XP-lisens.

Lenke til kommentar

I likhet med flere her tror jeg ikke M$ har så skrekkelig mye å stille opp med. Hvor mange ganger skal ikke Windows ha vært uknekkbar? Starforce var jo vitterlig komplett umulig. Til og med endel crackere sa jo det, men knekt ble det alikevel. Hvorfor skal plutselig Vista faktisk være uknekkbar? Nei, den blir nok knekt den også.

Lenke til kommentar

Den beste måten å få bukt med mest mulig priatkopiering IMHO er å senge prisene, la produktene bli tilgjengelig tidligere, alternativt penere innpakning med f.eks ekstra materiale (DVD/CD i dette tilfellet, lettere tilgang til produktet etc etc.

 

Det å "gjøre" det vanskeligere for ola og kari dunk-nordmann er ikke løsningen. For det vil alltid være en eller flere som er nerd nok til å cracke. Det vil alltid være noen som ikke vil betale for noe som helst etc etc.

 

Men jeg tror også at Vista blir cracka ganske så fort, dette grunnet at det OS'et kommer nok til å bli poulært og en megahaug med kompetende dataprogrammerere vil selvfølgelig prøve å få æren til å ha klart å knekke den nye logaritmen.

Lenke til kommentar
For "hverdagspirater" er det faktisk ganske vanskelig å få oppdatert sin XP i dag via windowsupdate med en ugyldig XP-lisens.

7004255[/snapback]

Dette er jo ikke så veldig vanskelig, tok meg ca 1 min. på google før jeg fant en crack. Dette få dager etter at wga kom.

(Jeg sier ikke at jeg selv bruker den)

Endret av PootieTang
Lenke til kommentar

Hei. Microsoft gutta vet like godt som oss andre at de ikke klarer å stoppe piratkopiering. De sier bare dette for å skremme piratene.

At det blir vanskelig å Cracke Windows Vista er godt mulig, men at noen kommer til å klare det? Ja, 100% sikker. Det er noen som lever at å Cracke programvare veit dere.

Å at piratene får en redusert versjon er bare tull. De som Cracker Vista gjør det jo for fanken ikke for å få en redusert versjon :p. Så jeg er 100% sikker på at de versjonene som legges ut på nett som er piratkopiert er like fullverdig som de kjøpte.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at microsoft gjør det vanskeligere for de som kopierer ulovlig. Kanskje det ikke kommer noen crack? Kanskje det eneste reelle alternativet for de som ikke vil betale noe er Linux? I så fall er det bare å begynne å mase på spillutviklerene om bedre kompatibilitet med linux.

 

F.eks Ubuntu og Kubuntu som er lekre OS med god funksjonalitet, massevis av god gratis programvare, 3 års gratis brukerstøtte, orginalCD gratis tilsendt i posten osv. Se signaturen min for nedlasting.

 

Jeg håper omveiene rundt betaling av Vista blir så vanskelige at folk ikke velger å kopiere det uten tillatelse. Jeg håper folk enten betaler for seg eller velger Linux.

 

Et annet alternativ for de som kopierer er å kjøre dobbelstart med sin gamle Windows XP for spilling og Linux for alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...