Gå til innhold

Core 2 Duo ute i bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner å dukke opp noen treff i prisguiden på bærbare med disse prosessorene:

 

 

Core 2 Duo T5500 (1,67GHz 2MiB L2) 0 treff. Prosessoren alene koster fra 1676kr

Core 2 Duo T5600 (1,83GHz 2MiB L2) 2 treff fra 14794kr. Prosessoren alene koster fra 1946kr

Core 2 Duo T7200 (2,00GHz 4MiB L2) 3 treff fra 18088 kr. Prosessoren alene koster fra 2380kr

Core 2 Duo T7400 (2,17GHz 4MiB L2) 3 treff fra 2391kr. Prosessoren alene koster fra 3518kr

Core 2 Duo T7600 (2,33GHz 4MiB L2) 0 treff. Prosessoren alene koster fra 5250kr

Lenke til kommentar
Da er det kanskje på tide å anskaffe seg en laptop. Lurer på om Mac vil bruke Core 2 i sine. I såfall hadde det vært fristene med en 17" Macbook pro under juletreet. :)

6764856[/snapback]

Tror ikke vi vil se MacBook Pro med denne prosessoren får etter Macworld. Da tror jeg Apple klinker til med det råeste vi har sett av teknologi, "Santa Rosa" brikkesettet, med Flashharddisk og Mac OS X Leopard.

Lenke til kommentar
Når kommer disse til Dell her i Norge? Antar at det er USA det først er snakk om?

6764947[/snapback]

 

Jeg ringte til Dell i går. Core 2 lå i systemet, men selgeren fikk IKKE lov/tilgang til å legge dem til i en ordre. Han viste ikke når det ville være mulig å bestille bærbare med dem.

 

 

Edit: sorry, glemte ett "viktig" ord.... :ermm:

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Når kommer disse til Dell her i Norge? Antar at det er USA det først er snakk om?

6764947[/snapback]

 

Jeg ringte til Dell i går. Core 2 lå i systemet, men selgeren fikk lov/tilgang til å legge dem til i en ordre. Han viste ikke når det ville være mulig å bestille bærbare med dem.

6764976[/snapback]

 

Han fikk lov? Kjempefint... :)

 

Men tror dere at bærbare med core duo 2 vil kunne ligge på samme prisnivå som Dells Inspiron 6400, altså rundt 7-8000,-? Eller vil det f.eks. til å begynne med være snakk om en prisøkning?

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Thermal Design Power (TDP) på de nye prosessorene (34 W) er høyere enn på Pentium M ("Banias":6-22 W - 6-24.5 W og "Dothan": 7.5-21 W - 10.8-27 W), Core Solo (13.1-27 W) og Core Duo (13.1-31 W). LV og ULV prosessorer ikke tatt med. Ikke noe å hoppe i taket for dersom man er opptatt av støy og varme med andre ord.

 

* tallene er hentet fra wikipedia, feil kan forekomme som ved andre kilder

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Han fikk lov? Kjempefint...  :)

 

Men tror dere at bærbare med core duo 2 vil kunne ligge på samme prisnivå som Dells Inspiron 6400, altså rundt 7-8000,-? Eller vil det f.eks. til å begynne med være snakk om en prisøkning?

6765102[/snapback]

 

 

Sorry skulle vært "fikk IKKE lov". :blush:

Har redigert posten min....

Lenke til kommentar
Thermal Design Power (TDP) på de nye prosessorene (34 W) er høyere enn på Pentium M ("Banias":6-22 W - 6-24.5 W og "Dothan": 7.5-21 W - 10.8-27 W), Core Solo (13.1-27 W) og Core Duo (13.1-31 W). LV og ULV prosessorer ikke tatt med. Ikke noe å hoppe i taket for dersom man er opptatt av støy og varme med andre ord.

 

* tallene er hentet fra wikipedia, feil kan forekomme som ved andre kilder

6765231[/snapback]

 

 

det der var det første jeg tenkte på da jeg så overskrifta på forsida. hva med varme......?

Lenke til kommentar
tror egentelig det er feil da AnandTech testet en core duo mot en core 2 duo på samme frekvens her og for og uppsumere, en 10 - 15 % bedre utelse ved samme klokkefrekvens men samme batteritid.

6765289[/snapback]

Husk at de tester med ulik L2 cache. (2 vs. 4MiB) Jeg tror mye av forskjellene skyldes cachen. Dvs. at modellene Core 2 Duo T5500 og T5600 med 2MiB L2 cache trolig vil ligge mye nærmere ytelsen til Core Duo på samme klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Hmm leser innleggene her og sier at jeg faktisk har fått Dell Inspiron 6400 med Core 2 Duo for nesten 2 uker siden fra arb.plassen min.. Ikke brukt den mye da jeg har flere hjemme fra før (med ulike CPU)

Er statlig ansatt jeg... Kanskje derfor vi fikk den tidlig? Men denne var uten blåtenner :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...