Gå til innhold

Test: Nokia N73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller så er det ikke vanskelig å lese av testen at Simen ikke har brukt den veldig mye før han har konkludert og skrevet denne testen, men det trengte han nok heller ikke, som den ivrige SE fan han sannsynligvis er.

 

Simen, det blir bare terningkast 2 på deg etter denne testen også !!

 

Det går ikke an å skrive powerpoint presentasjoner på N73, men lese korrektur på dem og vise dem frem over bluetooth går fint.

Hvordan du kan redigere word /excel dokumenter på N73 må du forklare meg, det er heller ikke sant!!

 

Kameramenyen skjermer bare for søker i det øyeblikket du trenger å se teksten, den blir borte kun tiendeler etter at du har fokusert, fikk du ikke med deg dette heller ????

Allikevel er søkeren at hav større enn på k800i !! selv med menyen fremme. Meget bra selvforklarende menyer med valgfri hjelpetekst som popper opp dersom man har slått funksjonen på.

 

 

At nokia har en egen "best pic" variant har du heller ikke fått med deg!!

I og med at best pic er reistrert Sony varemerke, kaller nokia sin variant SEKVENS: Gjør nøyaktig det samme som best pic.

 

Dessuten; vonde taster, dette er bare rent tull, jeg kan være enig med deg at de første 2 meldingene kan være noe leie, men etter det finner du ut at tastene er akkurat så følsomme at de bare registrer den tasten du faktisk trykker på.

 

Jeg har både k800i og N73 men klarer å være nøytral i hvertfall.

 

På alle steder i testen som N73 sammenliknes med K800i trekker N73 det korteste strået. Har K800i EDGE f.eks den sammenlikningen kom ikke frem. Har K800i lys sensor ?? ikke det heller nei!

Dette ble ikke sammenliknet, var det noen som lurte på hva slags mobil du har brukt sparepengene på ??

 

Størrelsen på skjermene gikk også hen i stillhet, hvorfor ikke si at skjermen på N73 føles som en 19" sammenliknet med K800i sin 15" f.eks det er også min oppfatning av K800i og N73 ved siden av hverandre.

 

At K800i er tusenlappen billigere er fordi den nå har vært på markedet en stund som naturlig er. Den var i hvertfall skikkelig overpriset da den var ny.

Du får ikke 2800,- får den brukt en gang, da alle skal ha N73 i dag.

 

 

En forfinet badeand ?? hvor tar du det fra ?

 

DU BURDE VÆRE SÅPASS VOKSEN Å KUNNE KONKLUDERE MED AT K800I GIR DEN BESTE MP3/KAMERA FØLELSEN, MENS N73 ER DET BESTE VALGET OM DU ØNSKER EN PROFFTELEFON som tar de beste bildene og har videomuligheter langt utover det som finnes på ALLE andre mobiler som til nå har sett dagens lys.

 

DETTE BURDE GITT EN 6'ER ETTER MIN MENING.

Lenke til kommentar

Jeg må også stille meg veldig undrende til den anmeldelsen. For det første flere feil, som ovennevnte person bermerket. I tillegg kan jeg nevnte at telefonen faktisk har oppgaveliste, noe anmelderen sier den ikke har. Det heter Gjøremål på telefonen. (Jeg har nemlig 3 ugjorte gjøremål i følge telefonen min, gjøremål den har hentet fra Outlook på jobben)

 

Mp3-spilleren fungerer utmerket med god lyd. Det er det også i de eksterne høytalerne, i alle fall sammenlignet med alle tidligere telefoner jeg har hatt. jeg har også fått overveldende respons fra folk når mobilen min ringer og ringelyden er mp3.

 

Ble veldig overrasket over konklusjonen i alle fall. Slakt på nesten alle punktene og så terningkast fem? Det henger jo virkelig ikke på greip, burde vært 3-4 i følge karakterene tidligere. Ellers er jeg enig med en 5-er, selv om jeg kanskje ville gitt den 6-er i forhold til hva man får innpakket i en såpass liten telefon.

Endret av Galilee
Lenke til kommentar

Bare sånn det er når en SE patriot skal forsøke å være nøytral, desverre.

 

Gå gjennom tidligere tester av nokia som samme person har skrevet, akkurat samme holdning.

 

Det verste er at vi faktisk gidder å lese det. Synd, for amobil er ellers en rimelig bra side.

 

Ternigkastene er som yatsee, bare at nokiaterningene ikke har noen sekser, håper du leser dette Simen W.

 

Antageligvis biter det ikke på.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Det som blir litt rart for meg i mange slike anmeldelser er at man ikke ser på pris i forhold til hva man "forventer" av telefonen. F.eks kritiseres skjermen for å ikke ha samme oppløsning som to andre telefoner som koster over 1000kr mer. Forventer man en slik skjerm på en telefon som koster 2000kr i stedet for 4000kr da? Blir litt rart å kritisere for slikt synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Det som blir litt rart for meg i mange slike anmeldelser er at man ikke ser på pris i forhold til hva man "forventer" av telefonen. F.eks kritiseres skjermen for å ikke ha samme oppløsning som to andre telefoner som koster over 1000kr mer. Forventer man en slik skjerm på en telefon som koster 2000kr i stedet for 4000kr da? Blir litt rart å kritisere for slikt synes nå jeg.

6693940[/snapback]

 

N80 koster vel 791,- mere, og ikke "over 1000 mere", dessuten følger det vel med et minnekort til den, slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Iopy: Så N73 skal få kritikk nå, selv om den har en skjerm som er langt bedre enn konkurrentene sine, bare fordi Nokia har laget noe enda bedre før?

 

Hvorfor ikke en video av mobilen i denne testen? Regner med at langt flere leser denne enn test av Z-ettellerannet.. Må si meg enig med de andre i at dette er en noe merkelig test ja..

Lenke til kommentar
Iopy: Så N73 skal få kritikk nå, selv om den har en skjerm som er langt bedre enn konkurrentene sine, bare fordi Nokia har laget noe enda bedre før?

 

Hvorfor ikke en video av mobilen i denne testen? Regner med at langt flere leser denne enn test av Z-ettellerannet.. Må si meg enig med de andre i at dette er en noe merkelig test ja..

6694189[/snapback]

 

Nei for all del. Men nå får vel ikk N73 kritikk for skjermen, snarere tvert imot.

 

"Forsiden til N73 er dominert av den svære 2,4 tommers skjermen. Skjermen bruker det siste av TFT-teknologi og har en oppløsning på 240 x 320 punkter, noe som gir en ganske spektakulær seeropplevelse.

 

Det merker du spesielt når du ser på film eller bruker skjermen som kamerasøker. Her kommer nemlig skjermoppløsningen virkelig til sin rett, og du ser alle detaljene og konturene i bildet. Skal du vise bilder til venner og bekjente er skjermen også ypperlig til å vise de siste feriebildene.

 

Spillentusiaster og andre som trenger å ha en stor skjerm for å holde oversikten vil også finne skjermen i N73 veldig bra."

Lenke til kommentar

Haha, makan til hysteriske tilstander da. Dere virker bare som en gjeng bitre småbarn som er grinete fordi en annens pappa er sterkere enn deres egen.

 

Selv om Simen kanskje liker å bruke SE telefoner til vanlig, hindrer det sannsynligvis ikke ham i å oppføre seg profesjonelt når han har en jobb å gjøre. Den samme forfatteren har gitt Nokia-telefoner 6'ere før, og denne bestemte telefonen får 5 med et anbefalt merke. DET ER FAKTISK EN VELDIG GOD KARAKTER. Bare fordi dere liker telefonen betyr det ikke at den det aller beste som har skjedd mobilverdenen.

 

En sekser skal i teorien være forbeholdt perfekte produkter, eller produkter som er såpass langt foran sine konkurrenter at de virker enestående. Ikke la dette bli en diskusjon om k800i vs n73, det får være opp til hver enkelt, men bare husk at 6 er toppkarakter. Den skal brukes sjelden, ellers mister den sin verdi.

 

Dere har rett i en ting da, og det er at faktafeil selvfølgelig ikke bør forekomme i en slik test. Simen, her bør du virkelig forsikre deg om at funksjonene du sier mangler faktisk ikke er der før du skriver noe. Slikt kan veeeeldig fort ødelegge troverdigheten ved en test, og ved gjentakelser, hele siden. Ta dere heller litt bedre tid på å teste telefonene, og hold anmeldelsen tilbake en dag eller to.

Lenke til kommentar
Menyene til N73 er en klar forbedring fra før. Series 60 har blitt mye enklere siden de første Symbian-telefonene kom, og det fins nå en tydelig rød tråd i oppbygningen av menyene. Er du førstegangsbruker, vil du mest sannsynlig klare å sette deg inn i systemet i løpet av få timer.

Nå har eg riktignok hatt Nokia 6600 lenge og er vant til S60, men jeg vil påstå at de aller fleste mobiltelefoner med ikonbaserte menyer er relativt intuitive og like. Både N73 og K800i som nevnes som aktuelle konkurrenter her, har jo menyer som er like i utseende. Gå til det aktuelle ikonet, klikk. Hvis man bruker "noen få timer" på å sette seg inn i hvordan menysystemet fungerer tror jeg ikke en smarttelefon er det rette valget.

Lenke til kommentar

Dette med terningkast 6 blir liksom helt feil når K800i, en amatørtelefon med superkamera får karakter 6. Da må det være enighet om at K800i stiller i en annen klasse enn N73. Da kan karakterene forsvares.

 

Grinete småbarn, vil jeg ha meg frabedt, men når det hersker suverenitet blant skribenter blir det liksom helt feil.

Selv er jeg 36 og har lederstilling i firma, kvalitets ingeniør, kanskje derfor jeg stiller litt andre krav til mobil, kanskje derfor K800i desverre ikke dekker mine behov, kanskje derfor den er i en annen klasse også.

Lenke til kommentar
Dette med terningkast 6 blir liksom helt feil når K800i, en amatørtelefon med superkamera får karakter 6.  Da må det være enighet om at K800i stiller i en annen klasse enn N73.  Da kan karakterene forsvares.

 

Grinete småbarn, vil jeg ha meg frabedt, men når det hersker suverenitet blant skribenter blir det liksom helt feil.

Selv er jeg 36 og har lederstilling i firma, kvalitets ingeniør, kanskje derfor jeg stiller litt andre krav til mobil, kanskje derfor K800i desverre ikke dekker mine behov, kanskje derfor den er i en annen klasse også.

6695434[/snapback]

Du oppføre deg iallefall ikke som 36 år og leder... :roll:

Uansett så har du bevist i de postene du har postet her at du ikke er særlig objektiv.

 

Denne telefonen stiller i en annen klasse enn K800, særlig i brukervennelighet. Series60 telefonene er lite brukervennelige for folk som ikke holder så mye på med data, og de er trege.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...