Gå til innhold

G965 blir forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kun 975X og 965 baserte brikkesett fra intel som støtter Conroe, men snart kommer 946-kort som også støtter Conroe.

6598358[/snapback]

Ja, akkurat 975 er vel også litt trikset. Husker ikke om det kun er 975X eller om det er en bestemt revisjon av 975X som må til? Uansett bør man sjekke HKet man kjøper mot fabrikantens hjemmeside om det faktisk støtter Core 2 duo.

 

Selv mener jeg egentlig at Intel burde satset på en ny socket, dvs for å minske forvirringene rundt dette. Tror ikke veldig mange kjøper nytt Core 2 duo kompatibelt HK med en P4 nå for å oppgradere til Core 2 duo senere, særlig ettersom prisene på Core 2 duo er såpass lave. Dvs det er sikkert noen som kan se hensikten med bakoverkompatibilitet, men tror ikke det finnes noen god grunn. Dog er det sikkert billigere både for Intel og HK produsentene å beholde LGA775 så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Nei, CPUene i seg selv er jo også forsinket...

 

AtW

6596520[/snapback]

Dessuten er det ikke G-versjonen de fleste som ønsker Core Duo 2 i starten er interessert i heller da.

6596560[/snapback]

Jo, på bærbare så vil G-versjonen trolig bli svært utbredt så der vil dette bli et problem:

 

Intel G965 is pretty awful

We are hearing that the chipset is actually slower than its predecessor, Lakeport/i945G. Much slower. Things get brighter in heavily shader intensive situations, but there is a problem there as well. We are told that if you go above 800*600, well, things approximate a slideshow, but with the added shader firepower, it is a very attractive slideshow.

 

The chipset's performance was described to me quite succinctly by one major OEM as 'it sucks'.

 

From what we understand, nothing short of a miracle will fix this chipset, it is more of a design problem than a bug. Basically, stick with i945G or go with ATI^h^h^h other solutions. This is kind of problematic for OEMs who want Centrino kickback money but also that Vista sticker.

Lenke til kommentar
Jo, på bærbare så vil G-versjonen trolig bli svært utbredt så der vil dette bli et problem:

 

Men den mobile varianten av Core 2 kommer vel ikke før senere uansett, så jeg tror fremdeles ikke dette er ett veldig stort problem.

 

Problemene som blir beskrevet er vel sannsynligvis årsaken til forsinkelsen?

Lenke til kommentar
Men skal Core 2 Duo brukes i bærbare og?

Er vel litt modisfiserte utgaver?

Leste en Svensk HW test av de nye CPUene, og jeg var mer imponert av

ytelsen enn strømforbruket.

Ja, under "Core 2" navnet blir det flere kjerner. Til A begynne med er det Conroe for desktop og Merom for baerbare. Merom tror jeg kommer til A dukke opp i l0pet av h0sten.

Lenke til kommentar
Men skal Core 2 Duo brukes i bærbare og?

Er vel litt modisfiserte utgaver?

Leste en Svensk HW test av de nye CPUene, og jeg var mer imponert av

ytelsen enn strømforbruket.

Ja, under "Core 2" navnet blir det flere kjerner. Til A begynne med er det Conroe for desktop og Merom for baerbare. Merom tror jeg kommer til A dukke opp i l0pet av h0sten.

6604417[/snapback]

Og det er vel mulig at den gamle P4 Northwood trenden dukker opp igjen, dvs rimelige desktop CPUer i bærbare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...