Gå til innhold

Tilbake til fortiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men minidisk (i hi-md varianten) blir nok mer og mer faset over til å være halvproffe mobile opptaksenheter. sony har begynt å selge dem sammen med mikrofon, som en pakkeløsningn.

 

folk er rett og slett for glade i å kunne bære med seg X GB i en liten boks, selv om batteriet kansje ikke holder til å spille av halvparten av dem på en gang...

 

wap bruker jeg forresten hver dag. helt greit system det for å få noen kjappe opplysninger. problemet er rett og slett å finne sider. men jeg har wapipedia (krympet wikipedia) og webtender sin wap side (en vet jo aldri når en ender opp bak en bar). også har en jo alle de større norske avisene og tvkanalene.

 

problemet til wap når den kom var at du betalte pr min, ikke pr mengde. husker første gang jeg prøvde det på en siemens m35. 21 kroner ut vinduet på noen min. men etter at jeg fikk tak i en SE T610 med grps, og telenor satte en øvre grense på 10 kr dagen i wap-trafikk så ser jeg ikke noe galt med teknologien.

 

ser egentlig ut som om den lista inneholder en del gjenstander som var forut for sin tid. altså at dem hadde ideen men ikke teknologien. forresten, var det creative eller rio som var først ut med mp3spiller? sysnes å huske en creative spiller som brukte harddisk. desverre formet som en cd-spiller :p

Lenke til kommentar

ISDN telefoni kan jo nesten nevnes som en flopp. 5 år etter at alle teleselskaper hadde overtalte hele det norske folk om at ISDN var digitalt, overlegen kvalitet og fremtiden, samt standarden for datakomunikasjon så fikk man ADSL. Ok men det var jo bare data, men ennå 5 år senere fikk man digital ip telefoni.

 

Hva gjør de så? Jo vi sløyfer de suverene digitale telefonene og leverer de 15 år gamle analoge telefonapparatene og sørger for 2-3 moduleringer/konverteringer på vei til internettet for å gjøre jobben.

 

Hvor ble det av den digitale ISDN fordelen siden man nå gikk 11 år tilbake i tid for å levere den nye fremtids telefonien?

 

:hm:

 

Godt er det at jeg har hatt vett på å skaffe meg trådløs og GSM basert husalarm og reduserte ISDN abbonementet til 1 linje, når Telenor endelig ble tvunget til å tilby dette i september 2005. Jammen på tide.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

vel jeg sitter her fortsatt med isdn så...

 

er dsl i sentralen, men det er ikke telenor som leverer her i området og linja inn til huset er kløyvd mellom her og en nabo.

 

lurer forresten på, kan en levere mer den 2 linjer idsn over ett kobberpar? i så fall kunne telenor like gjerne tilby folk det til flat pris som ett slags minibredbånd :p

Lenke til kommentar
wap bruker jeg forresten hver dag. helt greit system det for å få noen kjappe opplysninger. problemet er rett og slett å finne sider. men jeg har wapipedia (krympet wikipedia) og webtender sin wap side (en vet jo aldri når en ender opp bak en bar). også har en jo alle de større norske avisene og tvkanalene.

6354349[/snapback]

Opera Mini. :love:
Lenke til kommentar
ISDN telefoni kan jo nesten nevnes som en flopp. 5 år etter at alle teleselskaper hadde overtalte hele det norske folk om at ISDN var digitalt, overlegen kvalitet og fremtiden, samt standarden for datakomunikasjon så fikk man ADSL. Ok men det var jo bare data, men ennå 5 år senere fikk man digital ip telefoni.

 

Hva gjør de så? Jo vi sløyfer de suverene digitale telefonene og leverer de 15 år gamle analoge telefonapparatene og sørger for 2-3 moduleringer/konverteringer på vei til internettet for å gjøre jobben.

 

Hvor ble det av den digitale ISDN fordelen siden man nå gikk 11 år tilbake i tid for å levere den nye fremtids telefonien?

 

:hm:

 

Godt er det at jeg har hatt vett på å skaffe meg trådløs og GSM basert husalarm og reduserte ISDN abbonementet til 1 linje, når Telenor endelig ble tvunget til å tilby dette i september 2005. Jammen på tide.

6355844[/snapback]

 

Hva snakker du om ISDN flopp.. Det gikk jo bra sikkert akkurat slik telenor ville jo.. Vet ikke om du husker de massive ISDN reklamene som kom i forkant av ADSL. Telenor hadde jo allerede begynt utrullingen av ADSL når de kjørte pushet ut ISDN på det hardeste. ISDN var i mine øyne en genistrek. Tenk å lure folk til å først bli flådd på ISDN for så å prakke på dem ADSL. Det eneste som satte en torn i telenors øyne, var nok at de ikke fikk beholde differansen på ADSL mellom fasttelefon/ISDN og inget abbonemang... :roll: ISDN var for mange helt greit når det ble rullet ut, selv om mange. Bl.a. meg drømte om mye raskere linjer allerede når det ble rullet ut...

Lenke til kommentar

Ad ISDN: Det mest utrolige med ISDN er utstillingen på Norsk Teknisk Museum. Utstillingen ble laget på 80-tallet om "fremtidens" telefonsystem, jeg så igjen utstillingen for et par år siden, nå passer den enda bedre i et museum.

 

Ad GF788: Jeg hadde denne. Men først hadde jeg GH768 som hadde samme utforming. Jeg fikk den i april '97. Jeg husker jeg satte den på lydløs og la den på bordet i et viktig møte. Total showstopper! Alle måtte se på den. Jeg brukte den til sommeren 2003, da antennen brakk. Etterpå har jeg skiftet mobil en rekke ganger, har ikke funnet "min" telefon enda.

 

Når det gjelder ting som floppet vil jeg nominere HP 150. En pc fra Hewlett-Packard som kom i 1984 med 9" pekeskjerm. Hvis du aldri har hørt om den er det fordi det er så lenge siden (kanskje før du ble født) og den floppet.

Lenke til kommentar

Hva med den eksterne vibrasjons enheten? Jeg skulle kjøpe mobil i 97 og ville svært gjerne ha med vibrasjon. Selgeren mente at det var like greit å kjøpe en ekstra dings som vibrerte når "en gsm telefon i nærheten ringer" !! Den ville med andre ord vibrere når alle andres mobiler ringte også :-))

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...