Gå til innhold

Tilbake til fortiden


Anbefalte innlegg

Hva med Phillips sitt DCC format ? Digital kassett som også kunne spille de gode gamle analog kassett båndene. De brukte over 5 milliarder på utvikling og markedsføring av det formatet

 

Husker jeg hadde en slik ericsson-mobil en gang, mista antenna....

6362885[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Phillips sitt DCC format ? Digital kassett som også kunne spille de gode gamle analog kassett båndene. De brukte over 5 milliarder på utvikling og markedsføring av det formatet

 

Ja, jeg var helt klar for å kjøpe meg en slik en gang (var det i 1995?), men jeg klarte aldri å hoste opp nok penger da de var forholdsvis dyre da de ble lansert. Tok ikke mange månedene før det viste seg at dette ville floppe! Jeg kjøpte meg like gjerne en MiniDisk spiller i 1996 som ga meg god valuta for pengene! Jeg syns MD var et meget bra konsept.

 

Ferdig innspillte MiniDisker kan man vel trygt kalle en flopp!? Jeg kjøpte faktisk også to TOTO-plater da jeg investerte i spilleren i '96, men utvalget i butikkene kom vel sjelden over 50 titler og da tok det ikke lang tid før de omtrent ikke var å finne lenger.

 

79_1_b.JPG

Lenke til kommentar

Betamax er ibruk til en viss grad den dag i dag, da formatet har vært proffenes sitt video format i mange år.

 

Phillips 2000 solgte jo en del siden norske skoleverket presterte å velge dette som sitt format mens alle andre gikk for VHS.

 

Betamax? Samt dette systemet med tosidige video kasetter? Husker far hadde en sak kalt 2000 og noe.

6373517[/snapback]

Lenke til kommentar

proffer gjør ofte "underlige" valg.

 

mac har vel vært å finne i bildeavdelingen til de fleste aviser lenge, selv om samme programmer osv er tilgjengelig på pc.

 

nåja, nå virker det jo som mac driver å får en oppsving blandt studenter generellt...

 

heh, jeg leste forresten om en fotograf som flyr rundt med ett vanlig hobbykamera når han skal ta bilder. ikke noe speilrefleks med utskiftbare linser eller noe sånt, bare ett helt vanlig digitalkamera som som du finner dusinvis av når det er familisammenkomster og lignende...

 

"whatever gets the job done" ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...